Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

hva skal shorten gøre ved PE met…? GF til April. Mulig opkøb/bud på Ulti. ASCO.

3 Likes

Ja, ikke glem at FTF vil ha aksjene de har lånt ut tilbake før GF!

3 Likes

Ser ikke sånn ut i dag iallefall. Låner stadig ut mer.

2 Likes

Poenget er at risk/reward skjevdras noe så utti granskauen mye. Selskapet skrelles garantert 80-99% om initium failer. Denne risikoen får vi ikke fullt betalt for om ledelsen skal være så tighte som de plutselig ble nå.

Bare se på dagens lister, om FTF sitt føkkings giga utlån skal spares til PE met så kan shorten leke seg. Tror ikke jeg har sett en større reduksjon hos FTF noen gang, som i dagens lister

15 Likes

Jeg ser poenget ditt og jeg håper også selvsagt at de kommer med mer info i Mars.

1 Like

Her bør virkelig selskapet / bransjen (aka Rad @Forsk ) gjøre det de kan: være seg politisk, dra FTF gjennom søla i media eller sørge for GF/EGF for å begrense utlån rundt dataslipp!

Skal det være antydninger til håp for bransjen FTF holdes i tøylene, for dette er make eller brake for sektoren her på berget!

Pr. nå er vurderingene til styreleder i RadForsk noe som er, etter min mening, fiendtlig for sektoren, for skal man noteres er man avhengige av meg og deg som handler aksjer. Hadde det ikke vært for TekInvestor hadde mcap på Ultimo vært adskillig lavere.

11 Likes

Fra DNBs analyserapport i går:

Set for a game-changing March

We continue to believe the INITIUM study will be positive, and see the readout in March as potentially game-changing for the company. We reiterate our BUY and NOK200 target price.

We continue to believe the data readout for INITIUM will be positive. We still estimate ‘phase success’ of 65% and LOA of 30% ahead of the data readout, well above average probability rates for comparable trials at this stage (DiMasi et al (2010), Wong et al (2019) and Hay et al. (2014)). Comparisons of the timeline with historical controls such as CheckMate 67 and CheckMate 511 support our view that patients receiving UV1 are likely to have deferred disease progression. We underline that comparisons with historical controls should always be made with caution and we continue to highlight two other explanatory factors for why it is taking longer than estimated for INITIUM patients to experience disease progression (or death): 1) the hospitals may be better than before at providing the patients with the comparator drug combination (without UV1); or 2) the patient selection in the INITIUM trial may have an overweight of relatively less-advanced patients (despite comparable inclusion/exclusion criteria).

Based on our recent discussions with oncologists, key opinion leaders and experts in the field, we find that in recent years the hospitals may have improved at coping with side effects from checkpoint inhibitors, although we hear no clear indications of a significant improvement in progression-free survival of the comparator arm. The main concern highlighted among experts for UV1 not having an effect is the second explanatory factor, an overweight of relatively less-advanced patients. As the INITIUM trial was partly conducted during the Covid pandemic, a possible effect on patient selection has been discussed (both delayed diagnosis and treatment, and therefore patients being more advanced, and hospitals prioritising relatively less-advanced patients, with severe patients not able to travel to hospitals). However, based on our understanding from key opinion leaders, recruitment in comparable studies was done following normal routines without notable changes in either direction. This does not mean that we can rule out the possibility of a comparably relatively less-advanced patient population in the INITIUM trial, but it supports our confidence for a positive outcome.

Q4 results. Operating expenses were NOK59.6m, and cash and cash equivalents were NOK266.6m at end-Q4. We see an expected financial runway through H2 2024.

BUY and NOK200 target price reiterated. We see the March readout as potentially game-changing for Ultimovacs. In the event of a positive INITIUM trial, we estimate (probability-adjusted) a deal with a partner in Q1 2025.

8 Likes

DNB må for all del ikke ramle over av begeistring når de lager rapporter. Lukter Holom lang vei. 30% bra og 70% advarsler.
Jeg skjønner ikke hvor de har kursmålet sitt fra? Det er verken fugl eller fisk.

2 Likes

Slik er tidslinjen

Den 31. Okt 23 - melding om avlesning medio jan 2024 var avklart. Da må det ha gått lenge uten events

Den 08. Nov 23 - Q3 - Carlos “pasientene dør ikke og blir ikke syke”

Den 08. Nov 23 - innsidekjøp Einarsson/Radforsk

Den 21. Nov 23 - innsidekjøp Carlos

Den 19. Des 23 - innsidekjøp Carlos

Den 02. Jan 24 - innsidekjøp Carlos

Den 04. Jan 24 - innsidekjøp Carlos

Den 16. Jan 24 - melding om avlesning/topline resultat i mars og full res på konferanse og peer-rev rapp

Den 14. Feb 24 - Q4. U har bestemt seg for Asco og melding må da komme senest 8. mars.

Det har gått 1 måned siden de kan ha låst dataene “data lock” og mer enn 3 måneder siden de meldte om at de hadde kontatert at pasientene hverken ble syke eller døde.

Det er klart Initium studien må følges opp daglig av selskapet og selv om de ikke har fått de endelige resultatene fra CRO har de hatt godt tid til å vurdere situasjonen. Og CRO har hatt betydelig med tid til disposisjon for analysere data. Melding er ikke langt unna. Kan vi utelukke melding i februar? Vel de justerer seg fortløpende og U har praksis med å levere bedre enn forventet. Og siden frist ASCO er allerede 11. Mars så er alt mulig.

3 Likes

Er poenget med dette å si at FTF har lånt ut enda flere aksjer og straks ser nesten tomme ut i sin beholdning?
Janus har fylt opp «verktøykassa» med aksjer som de skal forsøke å dempe en ellevill oppgang med ved positiv readout?

Takknemlig for eventuelle svar.

Det er ikke helt godt å si hva dette er. Kanskje er det snitting opp, dvs at man prøver å få satt en god del på rundt 140 siden mye ble satt på kurser mellom 70-110 kr i fjor, og så er planen bare å vente på avlesning. Et par av dem her inne som liker å sitte i timesvis og se etter vadefugler med kikkert mente at man kunne se tendenser i retning av short som ble satt i går.

Sliter med å se for meg hvordan de skal klare å drepe “PE met” selv om jeg ikke har voldsom tro på effisient marked heller. For JHI med venners del så er det ikke fryktelig mange aksjer igjen å låne. At U ikke vil klare å generere kjøpsinteresse ved “PE met” som er betydelig større enn det antallet aksjer som er igjen til utlåns har jeg imidlertid vanskelig for å se for meg. Ved “PE met” så snakker vi jo faktisk om penger på gata på disse kursene og et betydelig stykke oppover. Det er det mange (inkludert alle som kommer inn her i tråden og er skeptiske) som skjønner.

Og husk at disse aksjene etter alt å dømme skal leveres tilbake til GF 18. april uansett. Hvis disse skal kjøpes i markedet så gir fortsatt shortsalg fra dagen resultatene kommer ingen mening.

Så:

a) dette er snitting opp før INITIUM-resultatene kommer

b) Dette er flytting av utlån (helt eller delvis). Storebrand indeks lånte f.eks ut 98k på listene som kom 2/2-24. Tipper sannsynligheten for at vi ser en mer eller mindre tilsvarende tilbakelevering på listene i kveld eller mandag er stor. Bevegelsene som hendte mellom 8/12 til 12/12 i fjor kan gi en pekepinn.

7 Likes

Med phase sucess på 65% og LOA på 30 % så er 200 forståelig på et vis.

Hva er siste bullcase scenario-wise fra Redeye?

Mener jeg fortsatt ikke har sett noen over 400 men det SKAL vi forvente uten problem ved kjente datasett mot våren hvis de er så overlegne som det vi håper på.

Makan til aktivitet på denne tråden, får for guds skyld håpe dette lykkes på en eller annen måte, skulle nesten tru det var “penger på gata” :sweat_smile:

1 Like

Hvis vi ser kursutvikling på de sist 6mnd så har det vært en solid opptur, og det med stadige short posisjoner i aksjen…

1 Like

Altså, hvis det blir “PE met” og kursen fortsatt surkler rundt her nede i gjørma, så kan (les: vil) tiden mellom " PE met" og ASCO i begynnelsen av juni, fort være det nærmeste de fleste av oss her inne vil komme til å oppleve et “penger på gata”-scenario.

Husk datarisk.

Edit: Sry @nordpolen, ser jeg har svart deg: Begynte å skrive litt om evnukker, men selvsensurerte.

6 Likes

Forrige gang man så er slikt antall ble de aldri brukt / satt i markedet. Dvs. de lånte av FTF og leverte tilbake til andre de har lånt av. Jeg antar det er det samme nå. Antallet lånt vil i uansett på ingen måte være nok til å påvirke utviklingen på et evt. PE-met.

Edit:

Ser @WernerVonHaussenberg har svart akkurat dette, bare enda mer utførlig.

3 Likes

For de med tilgang til lister, så er det bare å se på 220k inn/ut fra Janus proxy-konto i perioden 8/12 til 12/12 i fjor. Var nok ingen av de aksjene som faktisk ble solgt short.

Men jeg er spent på både SSR og lister i kveld / mandag.

1 Like

Ut fra hva ledelsen i U sier, så vil det være feil (les uetisk) uetisk ovenfor aksjonærene å røpe alle data i mars. Ved å vente til ASCO med å presentere full info pakke, vil de nå et langt større publikum, spesielt dem som har økonomiske muskler til å prise selskapet til en mer internasjonal standard, enn det vårt hjemlige marked evner. ;-))

Så her synes det etiske hensynet å gå til både pasienter (mhp fremskynde avlesning) og til investorer (mhp å forsinke offentliggjøring). Nå vil vel neppe U vedgå seg en slik tolking.

3 Likes

Hvis man ikke har tiltro til ledelsen på at de er de rette til å gjøre den avgjørelsen når det gjelder noe så viktig, så er det antagelig best å selge.

Jeg velger å ta dem på ordet og slappe helt av på dette punktet.

35 Likes