Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Helt enig med deg, synes likevel det er litt kjipt for oss som satt godt lasta og hadde trodd vi skulle få full pakke i mars. Som jo selskapet tross alt har lovet. Flere ganger.

Derfor tenker å bestille opp noen t-skjorter med påskriften “Where are your values” til GF. Noen som vil være med ?

5 Likes

Kan du forklare denne litt nærmere? Hubro styrer sin likviditet mv etter Ultis planer for avlesning?

1 Like

““The initiation of the process for the INITIUM readout marks a noteworthy
milestone in Ultimovacs’ clinical development program for UV1. We look forward
to announcing the topline results in March this year and plan to present the
full data thereafter at a medical conference and in a publication in a peer-
reviewed medical journal,” said Carlos de Sousa, CEO of Ultimovacs.”

https://newsweb.oslobors.no/message/608558

The amended protocol in INITIUM enables the data analysis to start mid-
January 2024 after the last enrolled patient has been followed up for 18
months. The topline results from the randomized Phase II study are expected
to be announced approximately two to three months later.

https://newsweb.oslobors.no/message/602574

4 Likes

Hubro er forøvrig konk.

De har lovet dette tidligere, og det vet du godt. Så jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å fremstille det annerledes.

3 Likes

Jeg tror det foregår veldig mye for tiden, og må nesten ha tiltro til at selskapet justerer kurs underveis hvis de ser en bedre vei til mål.

Jeg postet de to siste børsmeldingene, som alltid er det man må forholde seg til.

Dette antyder jo at du synes selskapet er enten inkompetent eller verre.

5 Likes

Synes ledelsen i et selskap bør ha lov til å skifte mening i en slik sak. Det er vel ledelsen oppgave å hele tiden vurdere hva som tjener selskapet best? Poenget er uansett at resultatene blir ikke mindre verdt på denne måten, heller tvert imot!

6 Likes

Jeg har vel skrevet tre fire steder nå at jeg velger å tro dette er nøye vurdert fra selskapets side og dermed aksepterer det. Men at jeg samtidig synes det er litt kjipt. Man kan mene begge samtidig, right?

Selv i posten som vi nå har utgangspunkt i skriver jeg (som svar til deg):

Så hvorfor argumenterer du som at jeg mener noe annet?

Eller skal jeg ikke få lov å føle at det er kjipt når r/r forandrer seg på tvers av hva selskapet har kommunisert tidligere?

4 Likes

Vanskelig å se humoren her skjønner jeg.

Og åpenbart vanskelig for å se ting fra andres ståsted.

Hva betyr nda? Og hvordan regner man ut hr?

Dette handler ikke om å ikke ha tillit til ledelsen. For min egen del handler det om risikohåndtering. Jeg har sittet i snart 2 år og trodd vi skulle få servert top line inklusive HR. Ved «kun» PE met tror jeg ikke kursen går høyere enn 300kr på åpning. Da har jeg nedside på alt tapt eller oppside på litt over 100%. For min egen del er ikke det tilfredsstillende nok til å ha en så stor posisjon som jeg hadde. Jeg har halvert posisjonen og er irritert og oppgitt over at jeg har sittet så lenge på feil grunnlag. Ultimovacs står like sterkt, men aksjen og særlig småaksjonærer står svakere i mine øyne.

3 Likes

En konfidensialitetsavtale, ofte omtalt som non-disclosure agreement , med forkortelsen NDA, eller fortrolighetsavtale, må alltid signeres før den konfidensielle informasjonen overleveres.

(Google top result)

Non Disclosure Agreement. Altså du skal få se på noe hemmelig, men du må signere på at du da også holder det hemmelig.

Om PE blir nådd vil det være Verdenssensasjon. Jeg tror aksjen vil ta helt av. Veldig mange vil nok inn når nedsiden er fjernet.

2 Likes

Velkommen til 16 Februar - hvor shorten er ytterligere økt :smiley:

Vi får vel bare innse at det vi ikke liker med at fakta kommer på et senere tidspunkt enn det vi håpet på er ugangen Janus skal gjøre med aksjen i gapet mellom første børsmelding av positiv karakter og deling av endelig data.

Janus har klart å riste så godt i dette treet at vi hater alt som har med venting å gjøre, selv om det faktisk vil være til det bedre for oss.
Om noen uker kan vi kanskje endelig skryte over en biotekinvestering, selv om det ikke gir 100 % payoff umiddelbart.

Vi kan nok miste en fantastisk opptur de første 5 km av rekordmaratonet med den nye strategien, men jeg tror slutttiden blir så endelig mye bedre hvis de som kjører løpet har en gjennomtenkt strategi for å klokke inn best mulig tid.
Som regel er “in in for the the long run” en bedre strategi enn korte sprinter.

Min tese er, og glem ikke at jeg traff på antakelsene om at Janus ville kjøre aksjen ned til under 100 igjen etter NIPU (:wink: ), at ved melding om endepunkt nådd, vil vi se en umiddelbar oppgang til 250 - 280 kroner, hvor det derfra vil ligge og slå mellom 200 og 330 kroner, avhengig av hvor mye krutt Janus har.

Deretter vil kanskje selskapet gjøre en emisjon med 10 % utvidelse i sjiktet 200 - 250 kroner før de setter seg til bordene for å forhandle.

Viser det seg tidlig at dataene blåser alle av banen, blir det budkamp og MCAP på 800 - 1400 kroner pr aksje ganske så raskt. Forhandlinger under NDA vil vise pharma styrken av dataene og derav utløse bud om ikke mange månedene.

Er det åpenbart fra data at det må et solid fase III til for å luke bort siste rest av tvil, blir det nok partner og upfront som landes en gang mot slutten av 2024, tidlig 2025.

Men hva er problemet med at vi ikke får rewarden fra dag 1, foruten den kortsiktige støyen fra Janus?
Vet vi om noe bedre å investere i i samme tidsrom som gjør at vi må stresse med dette?
Er det bedre med 500 kroner over natta enn 800 - 1200 kroner om et år?
Da skal man jaggu meg treffe godt i mellomtiden på andre ting.

Gleder meg noe ellevilt til de neste ukene og driter 100 % i hva Janus skal bedrive tiden med frem til jeg skal realisere posten DERSOM melding vår kommer ut slik vi håper. Jeg velger derimot å øke i dag med utgangspunkt i kommunikasjonen fra selskapet i går. Jeg er av den lettlurte sorten og lar meg overbevise av drømmene til Sousa hvor han i prime time ser for seg å dele på globale nyhetskanaler om den store kreftsensasjonen fra lille Norge.

21 Likes

Hva har skjedd i tiden mellom 16 janaur 2024 og Q4 rapporten 14. februar 2024??

Og her er ordlyden i Q4 rapporten 14. februar 2024:

The results from INITIUM may be ground-breaking. If the trial meets the primary endpoint, it
will be the first time an off-the-shelf cancer vaccine demonstrates a clinical benefit over the
current gold standard of immunotherapy for this indication, ipilimumab and nivolumab.
Because of the ground-breaking potential of the result, it will be very important to have the
opportunity to share the full analysis at a peer-reviewed, major medical conference and seek
to publish the results in a top-tiered medical journal. Sharing the detailed results in these
forums provides validation from experts in the field, reaches the leaders in the global
clinical, investment and pharmaceutical sectors, and brings high visibility in the global media.

Da er mitt spørsmål hvilken ny informasjon har selskapet fått i perioden mellom 16. januar da de varslet top-line data ved offentliggjøring og til den noe endrede holdning den 14. februar?

Vi ser av meldingene tidligere at de CRO kunne starte analysene midt i januar og 16 januar kom meldingen fra U.

Da kan CRO ha analysert data i ca 1 måned fra 16 januar til 14 februar. Var den 16. jan data-lock? , ble dataene låst da? det hadde jo ikke vært nye events på mange måneder så hvorfor ikke? Har selskapet får tilgang til noe data etter data-lock - selv om den kom senere i perioden mellom 16 jan og 14 februar ?

Er det info herfra som har gjort at man har forsterket avgjørelsen om hvordan dette skal presenteres?

6 Likes

Ja, det er bedre med 500kr over natta!

4 Likes

Jeg tror ikke de kommer med noe emisjon før resultatene legges frem (gitt PE møtt), ellers synes jeg du reflekterer veldig bra.

Det viktigste er lett å glemme, nemlig å komme over det vanskeligste hinderet som er å møte primærendepunktet. Gjør de det er det bare å gratulere og laste mer!

2 Likes

Det er jo alltid greit å endre mening, men da burde de sagt noe ala “Ja vi sa dette, men vi har endret mening pga x, y, z”

7 Likes