Det var ikke en «halvmorsom» kommentar. Det var ment dønn seriøst all den tid det ikke var nevnt enda som en reell mulighet. Signifikant OS og saken er biff, tall eller ikke.
Jeg skulle helst hatt data, punktum. Jeg har skrevet opptil flere (tror jeg) innlegg i dag om saken, med full tilslutning til blant annet @polygon. Kun med et forbehold om vurderingen av «hvor mye» det har å si for eventuell kursutvikling. Fordi der tror jeg enkelte tar feil og/eller overdriver. På chat har det vært heftig og saklig diskusjon.
Dette er åpenbart ikke en beslutning som tas «lett» om man lytter til CEO og/eller dem som deltok på dagens investormøte. Ting er ikke 100% låst i stein, de er i bevegelse. Og så faller det ned på hvilken tillit man har (eller ikke) til hvorvidt ledelse/styre gjør de beste valgene på vegne av eierne.
For meg betyr PE-met (for å gjenta meg selv, igjen), at jeg logger av og venter på avtale/oppkjøp. Om markedet ikke priser dette fornuftig i mellomtiden er det enda en gavepakke. Det er underordnet i investeringstesen. Håper det var klargjørende.