Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Så å vente utenfor aksjen ved konferansepresentasjon kan være skjebnesvangert OG det kan skje ting før det også ut av det blå.

2 Likes

Tryggeste for de som allerede sitter i båten er vel å fortsette med nettopp det - sitte i båten. Ok - så ble det litt lenger til land enn vi trodde men båten tar foreløpig ikke inn vann el.L. :sunglasses::metal: Så satser iaf jeg på at kapteinen(e) finner riktig sted å legge bi så vi kan velge om vi vil gå rimelig tørrskodd og relativt enkelt i land på trygg grunn - for de som vil selvsagt.

3 Likes

Det at de vil holde tilbake data og si minst mulig ved gode data burde ikke komme som en overraskelse. At det gjør det forundrer meg.

Det betyr også at ett «endpoint met» scenario kan bli starten på en lengre, men mindre vill, opptur frem mot en konferanse. (Selv om det de første timene/dagene kan bli stressende å følge med).

For vi tror vel ikke at BP skal slenge bud på bordet uten fullt datainnsyn og vel vitende at Ulti ikke vil la seg presse til noe før de har kjørt en emi og fyllt opp kassen selv før de går inn i noe forhandlingsrom.

Så kan vi spørre oss om hva som er beste måten å få verdiøkning på: langsomt (relativt) og solid eller raskt og volatilt.

16 Likes

Hvis et selskap legger inn et bud basert på informasjon de har fått under en NDA må denne informasjonen også gis til aksjonærene, hvis ikke kan man jo ikke selv kunne vurdere om det er en fair pris som bys for aksjene.

Jeg har ikke funnet frem sitater på dette, men jeg og flere andre, mener bestemt at de har sagt at de i denne studien som de «eier» selv ville legge frem mer enn det de gjorde ved NIPU studien. At vi da forventer at de faktisk vil holde sitt løfte, kan da ikke være noe å være forundret over.

Blir leting i gamle innlegg, rapporter, podcaster og presentasjoner i dagene som kommer.

7 Likes

Blir alle skuffet om man får PE-met óg opplyst at OS er statistisk signifikant også? :wink:

Mvh. fundamentaltråden

2 Likes

2 Likes

12 Likes

Akkurat dèt er fordi de kan jobbe parallelt med fase 3-studien og vente på å få presentere dataene på konferanse. De mister ikke noe tid på det.

Dette handler om hva de har lovet oss/kraftig insinuert at de ville gjøre og hva de faktisk viser seg å gjøre når de får sjansen.

6 Likes

I stedet for å komme med halvmorsomme kommentarer, hadde det vært interessant å høre din mening om dagens nye beskjed om PE :+1: eller :-1: er OK.

Det vil jo også om vi er ute etter at Janus & Co virkelig skal få lide så hadde jo en melding med LITT mer info gitt større grunn til å reprise aksjen kraftig før GF i april. Er data gode og har potensiale til å skape en ny SOC så får man nok tale tid på ASCO om man gir LITT mer slik Polygon har vist at Moderna fikk.

5 Likes

Det var ikke en «halvmorsom» kommentar. Det var ment dønn seriøst all den tid det ikke var nevnt enda som en reell mulighet. Signifikant OS og saken er biff, tall eller ikke.

Jeg skulle helst hatt data, punktum. Jeg har skrevet opptil flere (tror jeg) innlegg i dag om saken, med full tilslutning til blant annet @polygon. Kun med et forbehold om vurderingen av «hvor mye» det har å si for eventuell kursutvikling. Fordi der tror jeg enkelte tar feil og/eller overdriver. På chat har det vært heftig og saklig diskusjon.

Dette er åpenbart ikke en beslutning som tas «lett» om man lytter til CEO og/eller dem som deltok på dagens investormøte. Ting er ikke 100% låst i stein, de er i bevegelse. Og så faller det ned på hvilken tillit man har (eller ikke) til hvorvidt ledelse/styre gjør de beste valgene på vegne av eierne.

For meg betyr PE-met (for å gjenta meg selv, igjen), at jeg logger av og venter på avtale/oppkjøp. Om markedet ikke priser dette fornuftig i mellomtiden er det enda en gavepakke. Det er underordnet i investeringstesen. Håper det var klargjørende.

9 Likes

Nå har vi 3 plasser Carlos og Bjørheim har uttalt seg. Og jo mer jeg hører jo mer tror jeg at de vet fordelingen av events.

Nei, nå MÅ du slutte med det der. De vet totalt antall events, som de har gjort hele tiden. Ikke noe mer.

12 Likes

Er ikke dette oppskriften på en perfekt storm for short ved pe met? Gradvis stigning i aksjepris, gf innen 1-1,5mnd og høy risk for avtaler før under og etter asco.
Mine ligger fortsatt trygt i skuffa👍

4 Likes

Burde vel ikke forundre deg i det hele tatt at det er skuffende for mange, særlig de som har sittet leeeeenge og ventet på denne avlesningen. Nå får de potensielt enda mer ventetid.

Kanskje ikke direkte sammenlignbart; men hva om et annet selskap du fulgte kom ut med, la oss si en årsrapport, der de bare bekrefter at «ja, det gikk i pluss i år». Eller meldte at de har «inngått en kontrakt», uten å oppgi størrelsen på den.

Selv om dette ikke er det samme, føles det jo litt vesentlig å vite hvor man havner i landet…selv for meg. Må være mye mer frustrerende for de dyktige «tallknuserne» her inne.

2 Likes

Det er en laaang prosess å søke AA/conditional approvval som krever grundige data og søknadsskriving, så de vil uansett ikke få innvilget dette innen konferanse. I tillegg har FDA/EMA behandlingstider på dette på mellom 6 til 10 mnd (tatt etter minnet) hvor Ulti uansett kan søke med de resultater de har uten at markedet trenger vite tallene, så det har ingenting å si ift det du spør om.

2 Likes

Jeg ville ikke bekymret meg alt for mye om vi kun får meldt endepunkt møtt. Det kommer uansett bli særdeles hett for shorterne og de som ennå ikke har kjøpt her. Jeg hadde gleden av å sitte med Tomra i morges og det gav nok en ørliten pekepinn på hva vi kan vente oss. Pre-traden vaket mellom 120 og 160 og det var tydelig at noen shortere kjente trøkket og ville dekke fra start. Tomra er blue chip med market cap 10x Ultimo og en helt annen likviditet og de leverte “bare” en helt passe grei rapport, ikke en transformerende nyhet som det vi står overfor her. Jeg tror vi ser åpning på 300+ om det blir endepunkt møtt.

18 Likes

5 Likes

Mine tanker (for det det er verdt);

Får vi PE møtt er det bare å sprette boblene, legge beina på bordet og legge aksjene i skuffen. Eventuelt øke om markedet ikke evner å prise det inn.

Hør på hva sausen sier, de vil være det selskapet I VERDEN som er kommet lengst med kreftvaksine off the shelf om de møter PE i INITIUM.

Møtt/ikke møtt får vi altså vite om 2-6 uker. Gitt tommel opp på PE må Janus kjøpe latterlige mengder aksjer i markedet når ‘ingen’ vil selge for å levere tilbake til FTF til GF…

Jeg tar det for gitt at selskapet ikke kjører noe emisjon mellom en eventuell PE møtt og GF, noe annet ville vært ekstremt klønete.

5 Likes

Emisjon kjøres på peak hype som blir rundt ASCO.

1 Like

At emisjon (i en eller annen form/fasong) tidligst settes på fullt datasett kan vi nok legge til grunn. Personlig tror jeg ikke kapitalinnhenting blir relevant gitt M&A aktiviteten som utløses. Ikke at det spiller noen større rolle in the end.

6 Likes