Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Vil snu det på hodet: de “må” gjenta den for å skaffe seg en asset som kan kombineres med egne CPI og forlenge inntektene. Og hva er vel bedre enn å gjøre en deal på en derisket, randomisert datapakke. Og som nevnt før har altså krigskassene økt kraftig sammen med CPI-markedet i mellomtiden. BMS er ikke alene om å ha dette som utgangspunkt. Som jo er en stor del av grunnen til av UV1-M&A blir veldig spennende.

5 Likes

Kjærkomment å få justert ned risikoen litt på hyggeligere nivåer, men vi befinner oss fortsatt i det samme universet. Uvitende om det blir himmel eller helvete next. Antall økte kr på Ulti-kontoen betyr nada og sånn føles det vel litt også. Stille før stormen.

4 Likes

For så vidt enig med deg, men det er likevel helt feil å ikke nevne at Nektar dealen var 99 % tap for BMS, kursen gikk vel bl a fra 102,- til 0,70 per aksje.

3 Likes

Sant det. Samtidig er ph3-fails og øvrige krasj “part of the everyday life” for BP. At Nektar sin asset feilet med utgangspunkt i tidligfase signaler klarer jeg ikke se at skal hemme potensiell verdi av en randomisert UV1-deal i særlig grad.

7 Likes

Oppgangen, eller rettere sagt rykket fra kl 15.30 opp til 160 på høyt volum , sammenfaller med børsåpning i USA. Børsen var vel også stengt i USA igår da ultimovacs fikk sin orphan drug designation!

9 Likes

Jeg hører ofte dette, og kanskje er dette i kategorien dumt spørsmål, men hvis det sitter noen i USA og vil handle på Oslo Børs, hva hindrer dem? Bruker de som regel meglere som kun jobber innenfor hjemlig børs sin åpningstid/arbeidstid?:relaxed:

2 Likes

Dette har jo vært diskutert et utall ganger, og det er jo selvfølgelig på en måte relevant at Nektar-dealen ikke førte frem for BMS.

Men det som er det essensielle her, er at man må sammenligne dagens situasjonen, med hva slags beslutningsgrunnlag BMS hadde da de inngikk avtalen.

Dette har @h3nk1 messet om til blodtrykket har stått i taket, men jeg er 100% enig med ham der. Nektar-dealen var omtrent på UV1-103-nivå av data, og nå skal det deales med et datagrunnlag som er veldig mye sterkere (les: sikrere datagrunnlag, sier ikke noe om resultatet her).

Hvis Ultimovacs aksjen går til 3.000 kroner, noe det ikke er umulig at den kan gjøre, så vil Gjelsten passere sin gamle kompis Kjell Inge på Kapital sin liste over Norges rikeste. Det hadde vært litt artig.

10 Likes

Begynner folk å komme ned fra skigarden mon tro. Ein skigard kan ikkje vara evig veit du! Omsetningen framover kan nok kjapt fortone seg som en flokk med fugler som tar av gårde, først letter 1, så 2 5 … … hele flokken !

1 Like

Hvad mener folk der er de 3-5 vigtigste de-risk på Ulti case for at det skal blive medicin i flere indikationer…? de-risk som er opnåt og vigtigste først…?
Mit bud:

1. NIPU p2 resultater
  2. Initium p2 på overtid
  3. Initium p1 samstilt med forskningsmæssig baggrund
  4. …?

er i tvivl om 2) og 3) bør byttes rundt…

Største de-risk er positiv INITIUM. Er vel ikke mer å si😅

1 Like

ja klart, men det er ikke opnåt endnu. Af elementer der allerede ER opnået…?
INITIUM er via data analyse vist af dygtige skribenter på fundamental til at være med mye høj træf sikkerhed. Så kanske at den faktisk skal øverst selvom ikke opnåt. ( INI på overtid ).
NIPU er på den anden side fakta og en umuligt indikation. Derfor #1 på min liste.

Ja, det er jo en kombinasjon av at alle piler peker riktig retning. Jeg vil ikke si at den éne er noe bedre enn den andre😊 At NIPU viste positiv OS kan jo være flaks, men ser man på fase 1 dataene samt at INITIUM er på kraftig overtid så dannes et bilde av hvilken vei dette går. Men det er jo fortsatt masse risiko (les nedside) og derfor er det masse potensiale i aksjen. Merker selv at det har vært mye nerver de siste ukene, og det er jo bra! For da finnes det masse oppside😂

Ja, cocktailen er nok vigtigst. Pointen er at der er veldig mye fokus på det næste (INI p2) frem for hvad der faktisk er opnået.
NIPU gav FDA fast track og ODD. Dobbelt så god effekt som standard of care. Kan i min bog ikke være flaks, men ved godt at der er teoretisk risk for at en god %-del fejler i p3.

Jeg sier ikke at det ER flaks, men at det alltid fines en sannsynlighet isolert sett. Dersom INITIUM viser positive data styrker det NIPU dataene enda mer👍

1 Like

Det som betrygger meg, og har medført økt vekting den siste korte uka, er den fremoverlente retorikken fra CEO. Fra å være relativt forsiktig, til at jeg FAKTISK vil bli meget overrasket dersom endpoint is not met ila. noen uker. Lykke til alle sammen, jeg sitter med aksjene mine, og har klar en pott dersom endpoint met inntreffer & vi må vente en stund til for å få de faktiske stats’ene

8 Likes

Jeg får igjen en del på skatten i år så gjør meg ingenting å vente litt lenger :grin::+1:

2 Likes

Spennende dag i morgen. Sterk stigning på høyt volum 2 dager på rad, vil det kunne fortsette ut uken? Mitt tips er kurs kr 160 ved ukeslutt fredag.

God pointe mht. retorik fra Ulti. Byttet rundt 1) og 2) ved samstilling med retorik elementet:

1. Initium p2 på overtid samstilt med optimistisk retorik/CEO
  2. NIPU p2 resultater
  3. Initium p1 samstilt med forskningsmæssig baggrund
  4. …?

Vi nådde vel 160 i dag??? Da får vi håpe på litt mer ved ukeslutt vel?
Eller???

3 Likes