At U er på OB betyr bare noe akkurat nå
Blir U kjøpt opp så er det basert på at UV1 virker, og da er det et fett om selskapet er registrert på OB, Nasse, eller i det mongolske skipsregisteret (det finnes faktisk – regelen synes å være at så lenge skipet flyter, så kan det registreres – for å si det sånn: Når du registrerer den gamle holken din i det mongolske skipsregisteret så er fordi klassiske bekvemmelighetsflagg-land som Panama og Liberia har meldt pass…).
Blir U kjøpt opp, så betyr kurs ved salgstidspunkt lite. Den kan sikkert bety noe ja, men den betyr på langt nær alt. UV1 sin store styrke er at den er agnostisk, dvs. at den ikke “bryr” seg om hvilken CPI den brukes med. Og dermed så har vi flere Big Pharmas (med tilhørende krigskister) som vil ha U, men bare én stk patentbeskyttet universell kreftvaksine. Som går til den som byr høyest. Og folk og fe i styret, CFO, CEO, har nok ganske så god peil på hva U vil være verdt for disse aktørene. Ved et eventuelt oppkjøp så må man også huske at det faktisk er vi aksjonærene som skal selge andelene våre. Jeg og du må seff bare godta det tilbudet vi får, vi blir tvangsinnløst. Men det er ikke alle som er der. Har du nok aksjer så blokker du helt fint et eller flere skambud.
Og så må du huske dette: On the off chance at U ikke får en god nok partneravtale eller blir kjøpt opp i kjølvannet av INITIUM (gitt positivt resultat da), så vil selskapet ha ca. null problemer med videre finansiering for å gå videre på egenhånd med fase III and what not.
Jeg skal ikke begi meg ut på verdiestimering her. Men noen andre kan kanskje komme med konkrete innspill om hvorfor 10x opp fra der vi er i dag vil være et ekstremt nøkternt anslag, hvis U skulle bli kjøpt opp.