Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

2 Likes

Denne

Vet ærlig talt ikke hva problemet ditt er, men du får ta det opp med selskapsledelsen eller noe for jeg sakset bare fra Ultimovacs egen hjemmeside og deres pressemelding til Q2 av 22.08.23.

Forøvrig svarte jeg opp dette fordi det igjen ble postet en uriktig påstand lenger oppe:

Den lot du fint passere, men isteden plukker du på meg som sakser rett fra kilden… :man_shrugging:

2 Likes

Problemet mitt?! Jeg bare påpekte at at den gudingen er oppdatert jeg. Fra altså være til 2H og til en gang ut i 2H. Som er en vesentlig forskjell.

Ha ha. Jeg sier god helg og jeg tror ikke jeg mente å plukke på deg. Men jeg tror det er greit å parkere dette som en ikke sak pr. i dag. Det er ikke der slaget står.

Ønsker meg 110 før helga

3 Likes

Men neida. Janus har nok sluttauksjon med seg selv

Nei da og så får du 140-150 i neste uke. Livet er herlig

1 Like

Du ble bønnhørt. God helg.

Ønsker meg 300 innen neste uke

12 Likes

Klarer ikke å se at det kommer noen innrømmelser i det hele tatt fra FTF i det intervjuet som tilsier at de tenker på å tilbakekalle eller stoppe utlån av Ultimovacs aksjer.

Tvert imot står de rakrygget bak strategien at alle aksjer i alle selskap alltid er til utlån.

Det de sier om spesielle tilfeller kan umulig gjøre seg gjeldende her med en kurs som er tilbake til ett nivå som ligger (høyt) over hva den gjorde i forkant av en forsiktig sagt omdiskutert ESMO deltakelse.
Det skal ikke mye argumentasjon til internt hos FTF for å komme til konklusjonen at dette ikke er en situasjon som er skadelig på lang sikt.

Kan jo alltids hende de holder igjen litt for å ikke skape enda mer støy og prøve å fremstå som noe annet enn griske finansgribber, men det tror jeg er det beste vi kan håpe på.

4 Likes

Hvis dette er nivået du skal ligge på, så får det bare være.

EDIT: Den eneste grunnen til at noen har fått inntrykk av at de er “omdiskuterte”, er jo fordi aksjen har blitt bevisst trykket ned av Janus og kompani. Det forsterker et inntrykk av at “noe er galt”.

Men resultatene som ble presentert var signifikante Fase2-data som viste 27% forbedring mot Ipi+Nivo alene, i en særdeles vanskelig indikasjon. Om noen vil påpeke at de ikke er Fase3-signifikante eller at studien ikke er gjort i 1.linje, så må de gjerne det. Men det gjør ikke resultatene “omdiskuterte”.

6 Likes

Det er et spesielt tilfelle blitt når de plutselig har lånt ut TRE prosent av aksjene (én million stk) i et lite likvid selskap som er midt i en transformativ kortsiktig fase.

Og hva gjelder hva som kom på ESMO er og blir det, med unntak av Moderna, de eneste signifikante og randomiserte dataene i kreftvaksinefeltet hittil.

Det er jo nettopp denne typen manipulasjon man har sett her fondet skal vise «hensyn» for å unngå og være «oppmerksomme» på.

Edit:

Fondet har prinsipper for «ansvarlig» forvaltning. Dette bør/må være i strid med de hensyn de selv mener skal tas i sårbare aksjer. Nå er dialog opprettet, så får vi se hvordan de responderer.

33 Likes

Er ikke uenig i det positive som skjer i selskapet og er samstemt irritert over at det shortes men fakta er at kursen har besøkt ca 100.- etter toppen.

Før LBA ble offentliggjort lå vi og lekte mellom 70-80.- så utfallet av ESMO er p.t. ca 30-40%+ opp fra den rangen.

Da blir det vanskelig for de å iverksette stopp pga langsiktig skade av kursen når den etter siste nyheter har steget såpass mye. Voldsom volatilitet rett etter nyheter er ikke uvanlig, shorting eller ei.

5 Likes

Du mener utlånet og shortingen startet etter ESMO og kurs 170?

1 Like

Glemt årsak til at den lå på 70-80 og ikke 110-120 når LBA ble annonsert?

Fått 4-årsdata også i mellomtiden

4 Likes

Nei så vidt jeg husker startet den ved “fail” meldingen i Juni en gang. Er jo vanskelig å konkludere med at de alene var grunn til det voldsomme fallet den gang da de kun dukket opp med 180k i short og rett over ,5 terskelen av ett volum på 800k (ref Investing.com). De kan jo godt ha vært short oppunder ,5 før den tid.
Og det er over tid i etterkant at volumet er gått fra nesten 200k til 700k og det fikk de ikke godt betalt for når kursen hold seg i en ganske definert range før LBA.

edit: siden det er upopulært å skrive noe som ikke er superhauss her så prøver jeg bare å synliggjøre hva jeg tenker FTF tenker når de ser over chartet og ser hvordan kursen er vs nyheter/fundamentale endringer.

6 Likes

Ok. Men da har du ikke helt fått med deg det fundamentale, så det er ok.

1 Like

Ja, dere samer ønsker dere kun det beste, så det skjønner jeg. Lykke til og la oss drømme om at du får ønsket ditt oppfylt. Tviler på noen ikke deler drømmen med deg​:joy::+1:

2 Likes

Hahah, der våkna Londonmannen :older_man:

1 Like