Her har du kortversjonen: Ultimovacs småprat 3 - #847 av WernerVonHaussenberg
Det er snakk om at de har gode, randomiserte data i en umulig kreftindikasjon som langt på vei bekrefter et universelt rasjonale for kreftvaksinen.
Ja, man er tydeligvis helt på bærtur
Det er et godt spørsmål. Det er i alle fall én million FTF aksjer i flyt. Tre prosent av selskapet. Det er i praksis ikke i nærheten av like mye som dét utover disse.
Et lite bidrag, er jo lov å håpe:
kremt, greit å vite hvordan foreslå dagsaktuelle temaer: Foreslå tema for Debatten
@h3nk1 stryke fin-skjorta?
Er en kurs på 3000 pr aksje riktig priset når Intinium har avlest og TET er avslørt? Eller er det for billig???
Da blir det Oslo tur 😶🌫️
Jeg tipper 300.
Sendte inn forslag tidligere i uken her og
Finnes det noe legemiddel i verden man kan kombinere med to cpi som er effektivt og ikke gir noe som helst ekstra bivirkninger? Hvordan var bivirkninger med Moderna vaksinen?
Fant ut av det.
Adverse events observed with mRNA-4157/V940 in KEYNOTE-942 were consistent with those previously reported in a Phase 1 clinical trial. The safety profile of KEYTRUDA was consistent with that observed in previously reported studies. Serious treatment-related adverse events occurred in 14.4% of patients who received the combination arm of mRNA-4157/V940 and KEYTRUDA versus 10% with KEYTRUDA alone.
Med uv -1 60% 60%.
Altså med mRNA betydelig høyere bivirkninger.
Uv-1 bringer ingen ekstra byrde til pasientene. Det er unikt.
I forhold til Moderna sin mRna vaksine er det billig, 3000kr blir vel bare 80 milliarder. Hva hadde UV1 vært priset til hvis Ultimovacs var byttet ut med Moderna, i dag 271023? Nisseluementaliteten b.a. er vel noe mindre utbredt over there!
Fint om vi etterhvert kunne lagt short konspirasjoner bak oss. Er en del av gamet.
Er ultimo Shortet? Ja
Kan vi gjøre noe med det? Neppe
Hva kan ultimo gjøre med det?
Levere!
Har trua
Å stadfeste at en short eksisterer og spekulere i dens størrelse er vel ikke akkurat å fremme en “short konspirasjon”?
Men du kan få en av meg (som ikke egentlig er veldig konspiratorisk anlagt):
Hvis shortsalget fortsetter i samme tempo som nå, så går the shorterati trolig tom for aksjer å låne til shortsalg (og dermed også kursregulering), en god stund før INITIUM faktisk er på bordet (kvalifisert gjetning er avlesning på 18 mnd. minimumsoppfølging + 6 til 8 uker vask, typ at vi har resultatet på bordet midt til slutt av februar 2024). Og hva (hvis de da er en passe rasjonell aktør) holder shorterati på med da? Det lurer jeg på. Beste svaret jeg klarer å komme med er at kurs skal holdes nede til et nært forestående oppkjøp, altså før INITIUM leser av. Og det er et skikkelig dårlig svar, for det tror jeg ikke på selv en gang. Gode forslag til forklaringer til dette paradokset mottas dermed med stor takk.
Når det gjelder Ulti har jeg også troa, sånn omtrent på nivå med anabaptistene i Münster 1535.
Nå må du legge bort ratzeputsen og finne dyna😂
Eric Watson awoke, sweating, his heart pounding like a relentless drumbeat. His eyes snapped open to the unrelenting darkness of the night. The room’s flickering glow emanated from his computer screen, casting an eerie blue on his drawn face. As a trader at Janus, Eric was entrusted with managing the Ultimovacs short—a decision that had felt like a sure win.
His firm, Janus Henderson, had bet big against Ultimovacs, expecting their cancer vaccine trials to fall short. Eric was certain the data, the science, everything pointed to the inevitable failure of Ultimovacs’ revolutionary treatment. But nothing could have prepared him for the dawn of that fateful day.
The morning erupted with a seismic shock through the financial world. Ultimovacs, against all expectations, triumphantly declared the remarkable success of their cancer vaccine. Within moments, the stock price surged like a rocket piercing the sky. Panic swelled in Eric’s chest as he watched the numbers spiral out of control on his screen.
The weight of Janus’ short position crushed down on him. Eric’s fingers trembled as he attempted to frantically navigate the market, but it was too late. The stock was soaring beyond any forecasts, each uptick a gut-wrenching reminder of the impending disaster.
Janus was on the brink of financial ruin. The bets against Ultimovacs had been significant, perhaps too significant. Eric, now caught in a maelstrom of chaos, had to make the call. Covering the short position became the only lifeline to prevent bankruptcy.
He raced against time, negotiating trades, making desperate calls, and trying to salvage whatever remained. The weight of the impending financial cataclysm bore down on him like an inevitable fate.
The once-confident trader was now a spectator to the brutal and ruthless ascent of Ultimovacs’ stock price, a reminder of his misjudgment. Every uptick was a reminder of Janus’ impending collapse. The firm’s survival hung on the decision he had to make.
In a final act of capitulation, Eric made the call to cover the short position, accepting the irrevocable loss. The market frenzy had caused colossal damage, leaving Janus reeling in the aftermath of an unexpected financial hurricane.
As the dust settled, Eric sat in a daze, staring at the blinking cursor on his screen. The whirlwind of emotions—shock, disbelief, and a tinge of acceptance—swirled within him. The aftermath was not just financial but a personal reckoning.
The rise and fall, the unchecked optimism followed by the devastating descent, had left an indelible mark. Eric had learned a brutal lesson in the unpredictable nature of markets, one that no amount of analysis or expertise could have prepared him for.
The story of Janus’ gamble against Ultimovacs would forever be etched in the annals of financial lore—a testament to the unpredictable and merciless nature of the markets, and a lesson for every trader who dared to dance on the precipice of risk and reward.
Et kapittel fra min siste bok, Short Circuit: The Ultimovacs Disaster
ja, det er ret mindblowing. Potentialet er vanvittigt og >3000 NOK er ikke uopnåeligt på lang sigt.
short er ikke øget og ligger stadig på 733.710 stk https://ssr.finanstilsynet.no/
omsætningen steg til små 400.000 stk. Det kan betyde at køberne begynder at stå i kø efter folk har fået set grundigere på NIPU resultater og ikke mindst lagt sammen med Initium status, hvilket jo ikke var en del af ESMO
alt under 150 - 300 nok er jo også tydeligt underpris…
TET og TENDU studien har Ultimovacs holdt tilbake info om. Det eneste som er kommet ut er innrulleringen og at det ikke har vært sikkerhetsproblemer.
Dette er ganske spesielt siden U for flere år siden startet et løp i prostatakreft og hadde meget lovende resultater.
Slik jeg vurderer denne saken tror jeg at i Q3 kommer ikke bare resultatene av Tendu studien hvor det er avklart nå hvilken dosestørelse av UV1 som skal brukes.
Det kommer nok et ferdig studieopplegg for prostatakreft og en partneravtale som finansierer både dette og Ultimovacs fremover.
At TET-teknologien ble forsøkt først med TENDU-peptidene og prostatakreft er nok bare fordi det var dette Sara Mangsbo hadde jobbet med før Ultimovacs kjøpte denne delen av selskapet hennes. Jeg tror ikke det er noen spesiell grunn til at Ultimovacs skal gå videre i prostatakreft nå.
Det kan godt mulig komme en partneravtale med TET det neste året, men da er det nok heller med noen som vil forsøke dette som adjuvans med sine egne peptider/antigener.
For Ultimovacs er TET først og fremst spennende for hva denne teknologien kan gjøre sammen med UV1-peptidene (eller en liten justering av dem). Og de er som kjent universelle og kan forsøkes i de fleste krefttyper. Men et naturlig sted å starte er i friske frivillige i en høyrisikogruppe slik som f.eks BRCA-positive kvinner.
Når kursmål på 3000kr popper opp, begynner man å drømme … men hvor reelt er det egentlig, at et selskap på OBE blir prissatt i den skalaen?
Vil det ikke bli solgt til noen med mer muskler lenge før den tid. Og dermed tas av OBE? Og da er jo vi aksjonærer ute av selskapet?
Da tror jeg du undervurderer Gjelsten innflytelse i Ultimovacs og hans personlige interesse for denne kreftformen. Vi få se hva som skjer i ukene framover.
At U er på OB betyr bare noe akkurat nå
Blir U kjøpt opp så er det basert på at UV1 virker, og da er det et fett om selskapet er registrert på OB, Nasse, eller i det mongolske skipsregisteret (det finnes faktisk – regelen synes å være at så lenge skipet flyter, så kan det registreres – for å si det sånn: Når du registrerer den gamle holken din i det mongolske skipsregisteret så er fordi klassiske bekvemmelighetsflagg-land som Panama og Liberia har meldt pass…).
Blir U kjøpt opp, så betyr kurs ved salgstidspunkt lite. Den kan sikkert bety noe ja, men den betyr på langt nær alt. UV1 sin store styrke er at den er agnostisk, dvs. at den ikke “bryr” seg om hvilken CPI den brukes med. Og dermed så har vi flere Big Pharmas (med tilhørende krigskister) som vil ha U, men bare én stk patentbeskyttet universell kreftvaksine. Som går til den som byr høyest. Og folk og fe i styret, CFO, CEO, har nok ganske så god peil på hva U vil være verdt for disse aktørene. Ved et eventuelt oppkjøp så må man også huske at det faktisk er vi aksjonærene som skal selge andelene våre. Jeg og du må seff bare godta det tilbudet vi får, vi blir tvangsinnløst. Men det er ikke alle som er der. Har du nok aksjer så blokker du helt fint et eller flere skambud.
Og så må du huske dette: On the off chance at U ikke får en god nok partneravtale eller blir kjøpt opp i kjølvannet av INITIUM (gitt positivt resultat da), så vil selskapet ha ca. null problemer med videre finansiering for å gå videre på egenhånd med fase III and what not.
Jeg skal ikke begi meg ut på verdiestimering her. Men noen andre kan kanskje komme med konkrete innspill om hvorfor 10x opp fra der vi er i dag vil være et ekstremt nøkternt anslag, hvis U skulle bli kjøpt opp.
Som nevnt tidligere, det nærmeste og mest relevante avtaleeksempelet i nyere tid - om man ser på asset og tenkt virkemåte i synergi med CPI - er Nektar sin BEMPEG-avtale. Her betalte BMS ~20 milliarder kroner for en tredjedel av fremtidige inntekter fra en asset tenkt å øke effekt av egne CPI basert på tidligfase data.
En randomisert datapakke er (veldig) mye mer verdifull. Det ovenstående var i 2018 penger og siden den gang har CPI-markedet vokst kraftig og resterende patenttid blir enda kortere.
Kurs 1500 tilsier en mcap på «bare» ~47 mrd.