Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg tror å i stor grad stoppe ytterligere shorting frem til VIP vil ha en bra økonomisk oppside for alle long investerte…? :slight_smile:

1 Like

Er det virkelig slik at short posisjoner ødelegger? Jeg ser at de kan ha en fordel noen ganger, men short selv da vel… Det er lov og ja det er bittert at en aktør som FTF låner ut aksjer, men de låner ut alt. Samme gjør Geverian(Fredriksen) Shortsqqueese og alt det der er bare tull. La markedet være markedet. Selv ønsker jeg mer tilsyn, men det er ikke grunnen til fallet fra 110 og nedover. Det er bare ingen interesse med penger som i alt annet som faller i verdi.

1 Like

Om du eier X % av aksjene og tar kostnaden alene betaler du for mange andres oppside og sitter igjen med bare din egne lille oppside.

Du skal ha mye penger til overs for å sløse sånn med cash.

2 Likes

Short ødelegger fordi de har solgt over 800.000 aksjer i markedet på kort tid. Du skal ha et par ganske store kjøpere for å absorbere alle de aksjene uten at kursen går ned. På den positive siden skaper short en bunn i aksjen fordi de vil dekke inn (kjøpe tilbake) aksjer for å sikre gevinst når aksjen faller. Man ender da opp med en teoretisk balanse i aksjekursen. Problemet for Ultimovacs sitt tilfelle er at shortingen har vært brutal for en aksje som har lav free-float (Topp 20-aksjonærer sitter med over 70% av alle aksjene).

Dersom INITIUM studien er positiv og Janus (short aktøren) ikke har gjort avtaler på forhånd hva gjelder inndekning vil dette bli en shortsqueeze av en annen verden👍

1 Like

Godt mulig. Også mulig de ikke har satt seg særlig godt inn i caset, men shorter fordi det er biotek. Ikke vet jeg og bryr meg ikke så mye om Janus. Er bare kortsiktig støy

1 Like

Mulig.

Terskelen for å dele “bare min mening” er blitt fryktelig lav her nå. Og veldig uinteressant for de aller, aller fleste. Det kan være greit å tenke på at omtrent 500 personer bruker sin tid på å lese i denne tråden før man poster noe.

18 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Præcist…

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Hvis folk tar ansvar og rapporterer så stenges vel tråden automatisk. På tide.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Begynner å bli mange innlegg ala JEG har kjøpt aksjer og DERE har sagt at dette blir gull men JEG har tapt penger på PCIB og NANO så hvorfor tror DERE at dette blir annerledes og stakkars MEG som ikke gidder å lese meg opp og hvorfor gidder ikke DERE å finne frem en teskje og lære meg opp. Og så blir dere sure. Stakkars MEG…

16 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

La oss prøve få tråden tilbake i riktig spor nå :slight_smile:

9 Likes

Når alt du skriver blir angrepet, er det alle andre som har et problem eller…? Man har et handicap på et fora som dette om evnen til å lese rommet er fullstendig fraværende. Sånn er det bare. Litt mer ydmykhet hjelper på. Snøen som falt i fjor er sjelden særlig innsiktsfull informasjon.

3 Likes