Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det som er interessant med Edison sine LOA-estimat er de relative forskjellene.

Verdien på fase 2 programmene er jo satt av Edison når alle indikasjonene rekrutterte, og vi ikke hadde noe kliniske data fra fase 2, mao samme sted i den kliniske og regulatoriske hinderløypa. Alle skulle over samme hinder, selv om det var ulik tid til passering.

I det bildet var altså LOA for Mesotheliom satt til 10%, mens de andre indikasjonene har 25%, bortsett fra ovarian på 15%.

Det kan ikke være tvil om at Mesotheliom er den desidert vanskeligste indikasjon for Ultimovacs og UV1.

11 Likes

Dette er korrekt. De kaller tilbake til GF.

2 Likes

Det er godt mulig, tar din presisering til etterretning :slight_smile:

1 Like

4 Likes

Om man skulle klare å få FTF til å tilbakekalle alle aksjene, så blir vel effekten som å pisse i buksa når du fryser? Dette siden de antagelig ville lånt ut igjen alle aksjene på nytt etter generalforsamlingen. Vi ville dermed kun oppnådd en jojo effekt til nytte for tradere.

Men hvis det er tilfellet, så tydliggjøres effekten av utlånet så utrolig godt. Win win

4 Likes

Det er vel ingen som bestrider effekten av utlån til shorting?

1 Like

Tilbakekaller de 1M aksjer på dagen, så går Janus på et enormt tap, det er ikke fysisk mulig å dekke inn så mange aksjer så fort uten ekstrem premium. Det er flott, og det vi ønsker. Så shortere tenker seg mer om før de “over-shorter”. + at dette kommer rett etter INITIUM resultatene, som vil hjelpe markedet i en tid hvor Janus normalt ville kjørt aksjen ned etter resultater med ny short. Alt ligger til rette for at INITIUM resultatene blir gode og Janus må dekke inn på kort tid samtidig. At de kommer tilbake senere kan være for sent, avhengig av INITIUM resultatet, kan det få folk inn som gjerne tar imot short-aksjer. Målet er at kjøpersiden blir stor nok til å stå imot presset Janus kan få leid aksjer til å holde gående. :slight_smile: Husk at Janus ikke har mer tilgjengelig for utlån enn det FTF eier av aksjer, grovt sett. Plukker noen opp de på høye kurser har Janus lite krutt igjen og må bli med på ferden videre uten å kunne manipulerer kursen ned selv.

1 Like

Ikke mange her på forumet nei, men vi kjenner jo til noen institusjonelle som trenger gode eksempler? Og hva er vel bedre enn to gjentakende eksempler på akkurat det samme?

Jeg mener at mange overdriver effekten av shorting i denne aksjen. Man får et inntrykk av at om det ikke hadde vært for FTF og Janus, så hadde kursen klatret mye.

Janus har veddet på at kursen skal synke. Mange her inne vedder på at den skal øke. Om Shorten påvirker sentimentet i aksjen, så er det for få optimister.

Vi har manglet nok kjøpere til å ta imot 1 million aksjer ekstra på salgssiden uten at aksjen har blitt påvirket av det ja. Skulle gjerne hatt det. Vi har hatt nok til at det trykket fikk aksjen til 92kr da. Godt jobbet for et lite norsk biotech selskap i ræva makro-vær vil jeg si.

1 Like

Du vet at det faktisk er solgt ca. 1mill+ flere aksjer enn det som har blitt solgt “naturlig” pga Janus og kompani?

Kan det ha noe med saken å gjøre?

3 Likes

I farma-bransjen er det noe som heter «er det ikke dokumentert er det ikke gjort», på samme måte har ikke shorting noe effekt før det er grundig dokumentert.

Så hvis FTF må tilbake-kalle, og kursen fyker i været, og de etterpå låner ut (igjen) og kursen faller i bakken så blir det dokumentert, og svært synlig hva FTF holder på med. Og at det ikke er «price discovery» eller noe teoretisk markedssludder.

11 Likes

Når kursen faller etter presentasjon av oppsiktsvekkende gode resultater, så er det vanskelig å finne annen forklaring enn shorting. Men selvsagt er fraværet av større kjøp fra tyngre investorer en årsak til at shortingen her lykkes!

1 Like

Vi har hatt flere store kjøp, er bare at 100 millioner kr i aksjesalg er litt mye for en liten norsk biotech-aksje. Men nå har vi en garanti for at 1 million aksjer skal kjøpes tilbake innen 20. april 2024, så det er jo flott. Spesielt siden resultatene fra INITIUM kommer i perioden imellom eller samtidig og at vi har en haug andre ting som kommer aksjen til gode samtidig. :slight_smile: Bare les min post over hvor jeg ramser opp det meste som kan komme/skal komme fram til 20. april.

Kan jo også nevne, Janus fikk god hjelp av redde aksjonærer som solgte med dem på vei ned, men de skal faen få se at når INITIUM resultatene leser av positivt og setter punktum bak UV1 POC i føflekk-kreft, så kommer vi til å hjelpe dem ganske kraftig oppover med kjøp også. Gleder meg som en unge til å selge til Janus på 500kr/aksje i vår hvis INITIUM går som forventet.

5 Likes

Om påstanden til rockpus angående jojo-effekt skulle vært riktig så hadde man i det minste oppnådd likviditet i aksjen i et øyeblikk :smirk:

2 Likes

Da tenker jeg du er veldig gavemild mot Janus.

Ja, og tiltrukket seg kvalitetsinvestorene fra Shareville og Xtrainvestor <3

Om det skulle kalles inn til egf blir min hypotese

Janus må kjøpe
I etterkant av egf vil de selge.

Ergo må jeg som eier benytte anledningen til å selge på oppgang, og kjøpe tilbake når shorten settes. Det blir jo verdens enkleste nedsnitting, og jeg kan sannsynligvis øke beholdningen.

Og hva om de får til en intradags lån på mesteparten dagen for egf?

Pluss de andre faktorene vi ikke har oversikt over, alle andre aktører sine investeringshypoteser.

1 Like

A: De må da kjøpe tilbake aksjene på kort tid (tenk float her)

B: Prøv å selge 1 mill aksjer i Ultimovacs over børs (tenk float her) uten å kjøre kursen så langt ned at å selge short blir meningsløst. Det har tatt 5-6 mnd for JH å selge så mange aksjer. Kan være at det går fortere i runde to da. Men muligheten vil jo være der for å tape penger to ganger for de, i stedet for bare en. Og det er jo en bonus.

2 Likes