Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Husk her at Janus har jo ikke kontroll på hvem som har kjøpt de aksjene som de er short, og etter aksjelistene å dømme er de spredd på et stort antall aksjonærer som normalt IKKE låner ut aksjer. Så at de skulle få lånt 800K aksjer for å levere tilbake til FTF før en GF tror jeg blir en mer eller mindre umulig øvelse.

2 Likes

Hva skjer da om de ikke klarer kjøpe tilbake?

Da har Janus brutt lånebetingelsene og utlåner kan selv kjøpe tilbake aksjene og sende regningen til Janus (Janus stiller som alle andre lånetagere av aksjer en løpende garanti som tilsvarer markedsverdien + ett tillegg på XX % avhengig av volatiliteten i aksjen). En aktør som Janus kan heller ikke for sitt eget ryktes del defaulte på et sånt lån, da faller dominobrikkene fort selv hos en stor aktør. Så du kan ta for gitt at de håndterer dette, men det kan bli dyrt.

Søk gjerne på Volkswagen/Porsche og short skvis, for et eksempel.

6 Likes

Er ikke så utrolig mange shortskviser jeg kan huske mens jeg har vært i markedet, denne er kanskje den mest klare:

https://www.dn.no/borskommentar/short-skvis-er-prisen-du-ma-betale-for-a-bli-rik-pa-seadrill/1-1-5448372

Edit:
Mente i Norge

1 Like

Hva har HealtTalk i mot Ultimovacs?

Edit kl 16:40:
Innholdet i artikkelen er vel for så vidt korrekt, men han skiller ikke tydelig på at NIPU var i 2-linje og de andre studiene han nevner er i 1-linje (om jeg har forstått det riktig). Videre så fokuserer han på at primærendepunkt PFS ikke ble møtt, samtidig som han nevner tallene for OS i de andre studiene.
Sikkert mer å sette fingern på men det for holde.

4 Likes

Må være noe personlig.

Ryktene sier at han tapte penger på U i 2021.

Hausser ikke HT NYKD veldig på samme tid?

Men ass, det kan jo være at de må være maks provoserende for å få klikk? Eller kommentarer i kommentarfeltet?

IDK, gidder ikke lese. Finnes bedre “kritiske” kilder enn det der opplegget.

1 Like

Dere som har tilgang kan jo søke på aksjonærlistene om Zeppelin AS eller Hans Anderssen har vært aktiv i noen biotek aksjer :eyes:

Der hvem som sponser tv sendinga deres. For en klovn han Rustad er. Norge har endelig klart noe stort i biotech og ett norsk nettsted klarer å baisse selskapet.

Ja sikkert deres mest leste saker i det siste pga oss fra tekinvestor

Det er det norskeste av det norske:

Å prøve å sabotere de lovende som er på nippet til å få det til, kanskje bare av ren og skjær misunnelse.

Men gjett hvordan tonen blir når Ultimovacs plutselig får det til:

“Hadde alltid troen på Ultimovacs” (Rustad)

“Fremmet deres sak i årevis” (DNB)

“Jeg så det komme” (Holom)

Også det er det norskeste av det norske.

16 Likes

Fin post på Shareville i dag! :heart_eyes:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/603579

1 Like

Ja der kom den nødvendige kapitalen på plass. Da kan vi legge emi ballen død🙂

3 Likes

Jeg likte artikkelen jeg, den var saklig og grei og såg ikke noe spesielt. Enig at toskete overskrift, men ellers helt greit som du nevnte også.

2 Likes

Den var også bedre enn jeg fryktet etter å ha lest kommentarene her før selve artikkelen.

Men det er litt å sette fingeren på. Spesielt dette at han tydeligvis ikke forstår rollen til denne «discussant» Aerst. Det virker som han tror det er en professor som har reist seg i mengden for å dementere de gode resultatene.

2 Likes

Det er vel flere ting å henge seg opp i, men bare setningen " Selv om NIPU-dataene for totaloverlevelse var positive, så møter ikke studien sitt primære endepunkt som er progresjonsfri overlevelse.", er nok til å sette spørsmålstegn ved journalistens intensjoner, og dømmekraft.

9 Likes

Jepp. Denne (fra ESMO, som vel du har lagt ut før) kan være grei å lese, så ser man litt hvor uryddig tankegangen til vedkommende er. Her mener han åpenbart at de Sousa skal kommentere kritikken (fra Aerts) mot NIPU, og da er det jo noe han ev. ikke helt har fått med seg, det er jo ikke se Sousas jobb.

2 Likes

Er det ikke slik at man som BigPharma kan se på denne studien som en mulighet for å sikre “monopol” for UV1 i denne prognosen?

Kan man ikke i teorien si at dersom dere Står for studiekostnaden, så kan dere få royalty kontrakt på lisensiering i denne behandlingen?

Kanskje dumme spm men jeg er her for å lære av mange kloke og oppleste hoder :smiley:

Enten er intensjonene dårlige, eller så er det noe faglig (med dertilhørende dømmekraft) som mangler.

Utdanningsbakgrunn i følge LinkedIn er:

Master Political Science and Government fra UiO (1984-1991)

(må vel mene hovedoppgave og ikke master, vi hadde jo fortsatt grunnfag, mellomfag, og hovedfag den gangen i Norge)

Hovedoppgaven i statsvitenskap (tittel: En empirisk analyse av gratispassasjervirksomhet i NATO-alliansen og mellom NATO og de alliansefrie statene i Vest-Europa)

https://bibsys-almaprimo.hosted.exlibrisgroup.com/primo-explore/fulldisplay?docid=BIBSYS_ILS71513767890002201&context=L&vid=UIO&lang=no_NO&search_scope=default_scope&adaptor=Local%20Search%20Engine&tab=default_tab&query=any,contains,hans%20anderssen&mode=Basic

Etter utdannelsen har han jobba som journalist og PR-mann, kommunikasjonsrådgiver, f.eks i Helse- og Omsorgsdept osv…

https://no.linkedin.com/in/hansanderssen

tl;dr: ingen medisinsk faglig bakgrunn, men har du hovedfag fra Blindern, så bør du ha relativt god kontroll på hva akademiske opponenter faktisk er…

Edit: Skal ta å stikke innom UB en dag jeg har tid, og tinge den hovedoppgaven opp fra magasinene. Så kan dere få en vurdering av innholdet også :wink:

9 Likes

Senere i dag skal @WernerVonHaussenberg snakke om hvordan man knuser opponenter ved hjelp av 10 minutter på google.

3 Likes