Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hvis de går videre med BMS og den avtalen gjelder kun Mesotheliom indikasjonen tror jeg at de gjør seg mindre attraktive og samarbeide med for andre aktører. Etter MITT syn bør de i hvert fall ha publisert resultater fra INITIUM studien også, før de begynner å selge rettigheter til UV1. Jeg tror nok de får best betalt om de selger alle rettigheter til en aktør.

1 Like

Jeg sa ikke at jeg ikke tror de selger hele UV1 til BMS. :wink:

Carlos uttalte veldig tydelig i Healthtalk-intervjuet i går at de ser etter èn partner til å ta dette videre i mange indikasjoner. Og det kan godt hende at det ikke blir tatt noen avgjørelser før etter INITIUM-avlesningen.

Jeg tror det blir BMS, men her vet vi jo særdeles lite alle sammen, det er det ingen tvil om.

3 Likes

Du har også økt risikoen din ved å øke short-posisjonen når intensjonen egentlig er å redusere short-posisjonen. Beklager, men de driver ikke å holder på på den måten du nevner her. De tar ikke den ekstra risikoen. De setter sin posisjon også håper de at kursen faller tilstrekkelig til at de kan dekke inn posisjonen på dager med sterk salgsvilje og høyt volum.

Interessant @anon50125742 , for når de snakker om «third party investigators», som ikke var direkte involvert i studien tenker jeg det må være BMS.
Mao BMS snakker sammen om hvordan fase 3 skal se ut.

Synes det er logisk det, de eier jo ipilimiumab og nivolumab, som går av patent i 2025 og 2028. Da er det bare tiden av veien å finne på noe smart.

Like logisk er det at det må komme penger på bordet ved et videre samarbeid. Masse penger.

8 Likes

Mulig jeg misforstår både deg og formuleringen til Bjørheim her, men BMS var da involvert i studien?

Formålet bør være å skape maksimal verdi for selskapet og aksjonærer. Finnes jo masse ulike avtaler.

Utlisensiering er typisk og virker sannsynlig når det er snakk om en universal kreftvaksine i samtlige indikasjoner. Da snakker vi sikkert en gigantisk upfront deal med royalty (% av salgsinntekt) og milestones. Hvor man har null kostnad knyttet til produksjon eller markedsføring

Samarbeid hvor man deler 50/50 (eller annet) på kostnad/inntekt er en annen variant.

Partner på noen indikasjoner og gå all the way alene i andre indikasjoner er også en mulighet.

Hvis Initium blir så rå som antatt tipper jeg de har en del forskjellige alternativer å gå for

2 Likes

Dette har de snakket sammen om siden juni.

4 Likes

På kurs 104,4. og MCAP 3,6 milliarder er vi lavere enn i hele perioden fra nyttår da risiko var maks, og fram til juni da (noen trodde) vi fikk en melding om at NIPU var en fail. Man får altså ikke bare dårlig betalt for å ta risiko - man må faktisk betale for det!

21 Likes

Jeg skal uansett syne INITIUM, så de får bare herje med kursen! Den triggerlisten som kommer nå er så deilig at jeg ikke kan stå utenfor:

Avklaring INITUM readout (om 2 uker)
Mulig fast track
Mulig partner
Mulig oppkjøp
Mer modne NIPU data

Noe mer?

5 Likes

For å underbygge @Martins litt, så er det også sånn på det lange chartet til Ultimovacs, så er det et Higher Lows opptrendsmønster som er etablert, bare ganske ruglete. Viktig at ny low blir satt litt høyere enn 70 da, over 100 ville faktisk være ganske pent.

6 Likes

Hvis noen er i tvil om hva store aktører er kapable til i en aksje, se hvordan Ulti holdes i en range på et par kroner, etter et fall på 6-7%. Samme skjedde i går, et massivt fall etterfulgt av total kontroll i en tight range.

3 Likes

Kanskje det viktigste: lansering av TET-plattformen, nye studier og prekliniske prosjekter for å ta UV1 inn i tidligfase og retning av profylakse. Her kan det OGSÅ komme inn en partner.

1 Like

Ja sorry! Dette gleder jeg meg faktisk veldig til. Her er det lave forventninger i markedet også👍

6 Likes

Hvorfor skriver du at INITIUM plutselig skal leses av på OS? Altså, har vi ikke 70 PFS events pr. nå, hvordan skal vi da kunne få noe vettigt ut av OS om vi åpner databasen nå?

INITIUM kommer etter alt å dømme til å lese av på tid, og så får vi håpe og tro med alt vi evner i de skjøre kroppene våre at tid kan kompensere for mangel på events mht statistisk signifikans.

1 Like

Mens vi venter på dagens Radium, vil jeg anbefale gamle og nye aksjonærer å høre Radium episode 83.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-83?si=9f0f18c184f346cd87976cd2f6b83e00&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Den beskriver ideen bak UV1 og hvordan fase 1 forsøkene har gitt lovende signaler.

Dette er fra før Ultimovacs faktisk gikk på børs, med tidligere CEO Kongstun Arnesen.

2 Likes

Mann, ikke ball, folkens

Edit: Det var motsatt ja.

1 Like

My bad, lot følelsene styre etter å ha fått en “facepalm” litt lenger oppi her, av UMVS.

Håpet ved OS avlesning er jo at det har gått såpass bra i eksperimentell arm at man kan se klar HR på OS allerede nå. Hvis UV1 er eneste grunnen til at pasientene lever så lenge, så bør armen der allerede ligge laaaangt over kontroll-armen. Fordi kontroll-armen bør ha normalt antall dødsfall, og UV1-armen veldig mange færre.

Normalt nå skulle kontroll-armen hatt langt over 40 eventer, ref:

image

Dette ville inkludert da progresjon og død. Så siden vi nå er i slutten av oktober i grafen over, er vi med en forventning om at kontrollgruppen er konsistent med median 11.7M, i området hvor 44+ eventer er helt legitimt å forvente i kontrollarmen.

Om vi antar at det er tilfellet, så sitter da Initium eksperimentell arm med mindre enn 26 eventer.

Vi har fått stor tillit til disse grafene etter at de viste seg å være spot on for NIPU, relativt til historiske data der. Så da tør jeg i hvert fall å satse på at vi kan ha liknende forventninger til grafen i forhold til INITIUM.

Åpner de studien og ser f.eks. fordelingen 44-20 eventer, så er det ikke spørsmål lenger om UV1 i kombi med ipilimumab + nivolumab fungerer enda bedre i føflekkreft. Vi vet allerede fra førstelinjestudiene at 1/3 blir helt kvitt kreften med UV1. Det er noe liknende vi håper på i INITIUM.

Hentet fra: Ultimovacs Fundamentale forhold (ULTI) - #2057 av h3nk1

8 Likes

Yes sir, jeg er uenig i alt du skriver.

Når store aktører shorter en aksje, er de nesten alltid den parten som er mest aktiv i aksjen. De øker ofte posisjonen sin tidlig på dagen, og dekker når de har kjørt kursen ned, så øker de igjen, og dekker lavere. Deres intensjon er utelukkende å få ned kursen, det er alt som betyr noe. Og de bruker alle verdens triks for å til nettopp det.

At de shorter, og sitter passivt tilbake og håper på at kursen skal falle, er helt feil.

10 Likes