Hva tenker du rundt dropouts og tallene dine?
Og 99.96 er sansynligheten for at Uv1 virker, og ikke sansynligheten for at vi har oppgitte ratio på oppgitte dato, den får man ut fra Ketilaaj sine kurver. De kan man ihvertfall ikke lese av med 2 desimalers nøyaktighet!
Her synes jeg Martins gir en rotete framstilling!
Jeg skal lære av de bedre, det er og blir rotete ja, når det kommer fra hukommelsen.
For å holde oss til tema drar jeg fram et fint utdrag:

Nå er jeg hudlege og ikke i onkologien lenger, så ikke så hands- on som jeg var. I Norge må vi følge LIS anbudet slavisk.
Mest ipi-nivo om dagen om de tåler det.
Ja, skjønner du synes dette er rotete, greit det, men jeg blander ihvertfall ikke p verdi sammen med sannsynligheten for at vi har en bestemt event fordeling på et bestemt tidspunkt mellom kontroll og UV1 armen.
Da har ikke jeg noen ytterligere kommentarer!
Hva prater du om? Jeg sa jeg var rotete, siden det kommer fra hukommelsen. Ikke at du var det. 
Det gjør du jo åpenbart, gitt hva du skriver etterpå (!). Og det er jo ganske åpenbart at egoet ditt må være passelig skjørt, siden du ALDRI retter opp ting som er svært uklare (husker du short-posten din? husker du når du mente OS kunne være et bra mål NÅ i INITIUM?). Jeg kan godt finne lenker på alle gangene du har blamert deg selv. Skal jeg?
Når det gjaldt den infamøse short-posten så la du jo screenshots av chaten ut i tråden fordi du følte deg så krenka / vonbråten eller whatever. Det er ikke akkurat “heve seg over noe som helst” det, Martins, det er det motsatte.
Har du reflektert nevneverdig over det faktum at det altså er deg og he67 som faktisk forårsaket at pdx måtte gå til det skritt og endre forumreglene for at man ikke skal poste screenshots fra chaten i tråden? Nei, det virker dessverre ikke sånn.
Er jeg frekk? Nei, jeg er direkte. For jeg har sagt ifra et par tre ganger før, og det virker helt fåfengt å nå inn til deg med vanlig kommunikasjonsstil / henvendelser. Har deala nok med folk som ikke evner å innrømme feil / si unnskyld osv… til å kjenne lusa på gangen. Men helt klart my bad at jeg trodde at jeg kunne nå fram / inn til deg med å skru opp tonen et par hakk. Var nok litt for optimistisk der.
Først: Stråmannsargumentasjon, jeg skjønner utmerket godt hvordan antagelser fungerer (og det vet du også godt å etter å ha lest en del av mine posts).
Men: I motsetning til deg, så skriver jeg alltid ut antagelsene mine (og det bør alle gjøre). Så kan folk gjøre seg opp sin egen mening om antagelsene.
Du skriver tidvis som om det du skriver er SANT.
Og det er et problem.
Hvis du lurer på hvorfor jeg pirker? Jeg pirker fordi jeg er redd for at folk (og nå er det ganske mange nye her) ukritisk skal ta det du skriver for å være sant. Eller at du skaper misforståelser / uklarheter (som du altså ikke er villig til å redigere postene dine for å forhindre). Hverken mer eller mindre.
Kan du mer enn meg på noen områder? Helt sikkert. Men igjen: Jeg skriver åpent og ærlig om mine egne begrensninger. Du skriver ikke om dine. Og jeg lurer om det bunner i at du faktisk ikke ser dine egne begrensninger. Jeg er slett ikke sikker på at du har så god kontroll som det kan fremstå for andre som du har. Muligens har du det, muligens tror du at du har det, jeg vet ikke. Det gidder jeg ikke spekulere i.
(men det en rød tråd her med hvordan du tror du hever deg over noe, for så å gå rett i skittkastning. Virker som det er en viss dissonans mellom hvordan du tror du er, og hva som faktisk er realiteten)
Når alt koker ned til alt, så handler det for meg om dette:
Tenker du over at andre faktisk leser det du skriver? Og kanskje (selv om man aldri burde kjøpe aksjer pga nettforumskribenter) baserer sine investeringsbeslutninger på det?
Vi har alle et ansvar for hverandre, og jeg synes rett og slett ikke du tar ikke ditt.
Edit: Ser du har redigert bort drittkastinga i min retning nå (det der fanboy skal spise leftovers av kebab-greiene dine + screenshot av da jeg forsøkte meg på kjikvadrat, men fant ut at kråka var bedre enn meg på problemløsning)… I motsetning til deg (som altså bare fjerner sånt uten å be om unnskyldning / innrømme feil), så lar jeg mine påstander stå, for jeg sto for de for 5-6 timer siden, og jeg står for de i morra, og jeg kommer til å stå for de når INITIUM leser av også. Jeg biter meg merke i dette (og jeg skal være grei nok til å ikke legge ut screenshots av det du nå har redigert bort): Du synes åpenbart det er OK å vende et blindt øye til berettiget kritikk fra noen du godt skjønner vet bedre enn deg, men når jeg (som du mener vet dårligere enn deg) gjentar samme kritikk, så tar du deg nær av det. Jeg skjønner ikke hvordan du tenker. Du tar jo like forbanna feil, uansett hvem det er som påpeker det. Men du tåler åpenbart ikke å få input fra noen du mener er “under” ditt kunnskapsnivå.
Igjen så ender mitt forsøk på kommunikasjon med deg med en konklusjon fra min side om at det er viktigere for deg å ha rett, enn å prøve å finne ut av hva som er rett.
Unnskyld, jeg overså ordet fint i ditt innlegg, litt for nærtagende der!
Skal vi ta en kebab sammen nå, roe reka, ta en bolle, legge lokk på dette, ta det videre på privaten etc etc?
Japp, kommer ikke noe ut av dette. Men vi endte i hvert fall opp med en rotete oppsummering av mine tanker rundt INITIUM studiet. 
Alle velskrevne innlegg om Ulti bør tas med en stor takk. Er ikke slik at en person sitter på fasiten, men jo flere som bidrar med gode antakelser og diskusjoner, så kan man i det minste føle seg frem til en viss median forventning 
Spørs på antakelsene dine 
69% bankers.
Du er inne på et godt poeng her, følger man “meningsbærerne” i Ultimovacs trådene og på chatten så skulle man i vært fullastet med aksjer i 2020, i 2021, i 2022 og i 2023 skal man også ha pantsatt huset for å støttekjøpe aksjen for å motvirke Janus sitt salg.
Så egentlig ikke så mye ekstra å tjene på følge snakket her fra time-til-time eller dag-til-dag, men det er mange som meg som gjør det likevel. Til syvende og sist så er det biologien i forsøkene som styrer og vi må bare pent vente 
PS Er godt lastet så dette er ikke ment å være et negativt innlegg, bare en påpekning av TTT i biotek.
Angrer fortsatt på at jeg solgte meg ut av Life
Ble for mye pjatt helt til det til slutt begynte å ramle inn nyheter. Tok den lille fortjenesten jeg hadde.
Har inndekningen begynt??? Hold your horses.
Er vel bare en short som begynner å gå alvorlig tom for ammunisjon
De må kanskje rasjonere litt ut?
Kan jo være verdt å ha i bakhodet at store deler av shorten ble satt før 22. august, så JHC har (som oss alle pre q2-pres) sikta mot avlesning av INITIUM H2 2023 (og kanskje tenkt at kruttet skulle holde til det, de måtte jo ikke selge mer enn 6000 aksjer daglig i sommer for å holde kursen på noenogsytti).
Så JHC har – opprinngelig – trolig enten betta på INITIUM fail (eller på emisjon). Det enkle faktum at de fortsatte å selge short etter NIPU, fallet (til en egentlig ganske dårlig) kurs, viser jo at NIPU ikke kan har vært veddemålet, ihvertfall.
Og nå står de der med skjegget fullt av postkasse, hvis de går tom for skyts før INITIUM leser av.
Jeg la merke til den ene Radiumpodden hvor Holom var med, Der sier han så greit at det ikke var noe fare med Emisjon fordi det ble så trangt i døren(Før Nipu avlesing)
Jeg tenker det utsagnet hans der gjelder enda da Initium vil ha mer moment om den blir positiv(Noe mange her tror). Så jeg må si dette blir spennende 
Takk for massevis av gode forklaringer underveis dere, Begynner å bli tydeligere for min del at det kan være et bra case innen Bio dette 

Vi fikk i hvert fall første info om LBAen, så man kunne posisjonere seg i tide om man fulgte godt med
Men ja, ikke alt gir gode marginer/uttelling i praksis.
Så langt i hvert fall.
Vi trodde NIPU var rett ved PFS oppnådd, og fikk forsåvit rett i det(avhengig av hvem man spør :P), men det var kommunisert betydelig risiko rundt NIPU data, og om de ble gode nok. Og at INITIUM var det som var viktig og så ut til å bli home run, NIPU var mer usikkert om UV1 fikk tid til å virke.
Vi trodde INITIUM kontrollarmen burde vært over 35 for en god stund siden, og vi tror nå den har hatt betydelig fler enn 35 events, men at det er UV1 armen som skaper etterslepet i 70-events pga. effekt. Vi får fasit på det i mars/april. Jeg har styrket min tro i dette fra mange hold i det siste. Noen nevnt tidligere i dag, men også det at vi traff rimelig nøyaktig i forventningene til PFS i NIPU gjør meg også mer sikker på modellene for INITIUM. Status quo er vel en forventning om 43-46 eventer i kontroll-armen ved avlesning i januar 2024 og at vi fortsatt ikke er på 70 events, men kanskje ikke så langt unna med et par pasienter usikkerhet. Og at det gir veldig stor sjanse for statistisk signifikant PFS og en fin OS-trend hvor armene ikke er kommet helt til utflating enda, men begynner å krumme seg mot en utflating, spesielt i PFS-grafene.
Ingen kan i hvert fall si at de ikke ble varslet om forventningen om positiv avlesning på INITIUM, men hvordan kurs blir påvirket av case er ikke alltid rett fram, som vi nå har vært vitne til i en periode.
Forøvrig, om man mener forumet mener noe annet er det bare å si ifra, så skal jeg endre i morgen.