Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Har inndekningen begynt??? Hold your horses.

1 Like

Er vel bare en short som begynner å gå alvorlig tom for ammunisjon

2 Likes

De må kanskje rasjonere litt ut?

Kan jo være verdt å ha i bakhodet at store deler av shorten ble satt før 22. august, så JHC har (som oss alle pre q2-pres) sikta mot avlesning av INITIUM H2 2023 (og kanskje tenkt at kruttet skulle holde til det, de måtte jo ikke selge mer enn 6000 aksjer daglig i sommer for å holde kursen på noenogsytti).

Så JHC har – opprinngelig – trolig enten betta på INITIUM fail (eller på emisjon). Det enkle faktum at de fortsatte å selge short etter NIPU, fallet (til en egentlig ganske dårlig) kurs, viser jo at NIPU ikke kan har vært veddemålet, ihvertfall.

Og nå står de der med skjegget fullt av postkasse, hvis de går tom for skyts før INITIUM leser av.

2 Likes

Jeg la merke til den ene Radiumpodden hvor Holom var med, Der sier han så greit at det ikke var noe fare med Emisjon fordi det ble så trangt i døren(Før Nipu avlesing)

Jeg tenker det utsagnet hans der gjelder enda da Initium vil ha mer moment om den blir positiv(Noe mange her tror). Så jeg må si dette blir spennende :relaxed:

Takk for massevis av gode forklaringer underveis dere, Begynner å bli tydeligere for min del at det kan være et bra case innen Bio dette :relaxed::+1:

2 Likes

Vi fikk i hvert fall første info om LBAen, så man kunne posisjonere seg i tide om man fulgte godt med :slight_smile: Men ja, ikke alt gir gode marginer/uttelling i praksis. :slight_smile: Så langt i hvert fall.

Vi trodde NIPU var rett ved PFS oppnådd, og fikk forsåvit rett i det(avhengig av hvem man spør :P), men det var kommunisert betydelig risiko rundt NIPU data, og om de ble gode nok. Og at INITIUM var det som var viktig og så ut til å bli home run, NIPU var mer usikkert om UV1 fikk tid til å virke.

Vi trodde INITIUM kontrollarmen burde vært over 35 for en god stund siden, og vi tror nå den har hatt betydelig fler enn 35 events, men at det er UV1 armen som skaper etterslepet i 70-events pga. effekt. Vi får fasit på det i mars/april. Jeg har styrket min tro i dette fra mange hold i det siste. Noen nevnt tidligere i dag, men også det at vi traff rimelig nøyaktig i forventningene til PFS i NIPU gjør meg også mer sikker på modellene for INITIUM. Status quo er vel en forventning om 43-46 eventer i kontroll-armen ved avlesning i januar 2024 og at vi fortsatt ikke er på 70 events, men kanskje ikke så langt unna med et par pasienter usikkerhet. Og at det gir veldig stor sjanse for statistisk signifikant PFS og en fin OS-trend hvor armene ikke er kommet helt til utflating enda, men begynner å krumme seg mot en utflating, spesielt i PFS-grafene.

Ingen kan i hvert fall si at de ikke ble varslet om forventningen om positiv avlesning på INITIUM, men hvordan kurs blir påvirket av case er ikke alltid rett fram, som vi nå har vært vitne til i en periode.

Forøvrig, om man mener forumet mener noe annet er det bare å si ifra, så skal jeg endre i morgen. :slight_smile:

3 Likes

Skjønner ikke hvordan du konkluderer slik. De gikk short etter at NIPU feilet på primærendepunktet.

Det beste hadde vert om vi fikk lav kurs over nyttår slik at det reduserte formueskatten noe!

5 Likes

Shorten ble synlig rett etter NIPU-fallet, dvs. den passerte rapporteringsgrensa til Finanstilsynet på 0,5% Dvs. ca. 172500 aksjer.

Men klart, de kan solgt såpass fra NIPU pressemelding (var det 7. juni?) til shorten ble synlig 12. juni. Jeg bare synes det virker lite sannsynlig. Men klart, det er også en mulighet, ser volumet var ganske bra de dagene.

Hovedpoenget står vel greit, uansett: Nemlig at shorten – i utgangspunktet – ble satt på enten INITIUM fail (eller emi) i H2 2023.

For endte gang: shorten ble begynt satt så smått over børs et ~10 dager før NIPU-meldingen i juni. Så ble den økt kraftig på meldingen og passerte 0,5 grensen. Gitt at NIPU ga POC på OS i 2L meso og at INITIUM er ekstremt på overtid, så er det ingen som med godt belegg fortsatt kan fremholde at shorten er «fundamental». I alle fall er det slik jeg ser det.

4 Likes

UPDATE … Hold på hatten !

Updated: 2023-11-14, 18:40

ULTIMOVACS ASA - Norway (shorteurope.com)

3 Likes

SSR er uendret på 2.43%

Inndekking på gang altså? :relaxed:

Er nok websiden som “lagger”, 733710 aksjer er eksakt samme antall de hadde for 3 uker sidern

1 Like

2,13 er det shorten lå på for noen uker siden.

Tja grafen ser jo rimelig oppdatert ut iallefall… 🤷

1 Like

Shortnordic henter nok dataene sine fra SSR.

Så mest sannsynlig noen der som har truffet 1-tallet på keypad istedet for 4-tallet (eller noe annet), og at short fortsatt er uendret på 2,43%

Også altså, 0,3% dekket? Kjøpt 100000 aksjer? På noen få dager (etter at de økte til 2,43%)? Ikke over børs i så fall.

3 Likes

Jepp oppdateringene hos shortnordic korrelerer med ssr-oppdateringer så stemmer nok det :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

For det er vel ikke mulig at de (Janus) har oppdatert short etter 15:30 og at shortnordic henter data fra et ssr-api som er oppdatert? :sweat_smile: Er sikkert fat-finger altså men måtte bare slenge det ut der :see_no_evil:

1 Like

Pussig med den grafen ja, er den korrekt har de dekket inn 0,3 % som ikke fremgår hos SSR. Kan være tastefeil da.

Opplysningen i dag er fra …shorteurope.com

På med brillene folks

Update shorteurope.com:- Company=Ultimovacs ASA / 2.13 %