Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Dealen med Holom – og det som gjør at han får uttale seg og holde på som han gjør – er at han er en svaksynt blant blinde. Når han er på podcast f.eks så får han ingen kritiske spørsmål, for han er jo “eksperten”. Og selvfølgelig får han ingen kritiske spørsmål om sin egen dekning av Ultimovacs fra journalister som vet enda mindre enn ham om caset.

Se for deg dette: 3-4 stk av de som kan mest her inne “intervjuer” Holom om med-spacet i en time på podcast / tuben. Tenker han (og mangelens på kunnskap om caset) ville blitt helt og totalt avkledd, muligens vil det ryke en del hud også.

For det han holder på med nå, det er bullshitting+

Blir omtrent som når jeg spiller litt på et piano på fest. Jeg er god nok til til overbevise de som ikke kan spille selv til å tro at at jeg er ganske flink. Men hvis du kan spille piano? Da ser du akkurat hvor dårlig jeg egentlig er til å spille.

11 Likes

Når det gjelder kommunikasjon fra selskapet - så er det ikke veldig usannsynlig at de ønsker å spare «vi har POC for en kreftvaksine» til Initium leser av. Det handler jo litt om kraften det utsagnet får første gang, kontra et gjentakende mantra som det ville fått om de begynte nå med NIPU (spm fremdeles de fleste er enige om trenger modning av data)

Jeg tror ledelsen er /helt/ sikre på homerun i Initium og sitter rolig enn så lenge. All den tid de ikke eier NIPu studien selv.

Er det en riktig strategi? Nei, tja - vet ikke. Men tror det kan være en del av forklaringen og den kan gi mening.

Jeg skulle uansett sitte over Initium avlesning - slik at det har ikke noe praktisk betydning. Annet enn å padde den virituelle lommeboka.

22 Likes

Nå blir det som å legge en femmer på rantemaskinen som er meg: men å IKKE formidle forskningen sin bredt, særlig når den er så j*vlig spennende og i allmennhetens åpenbare interesse som dette, er IKKE en god strategi. Ikke i noen tidslinjer er det en god strategi.

Man kan ikke surve om “liten interesse” eller “liten kompetanse” her på berget når ingen forteller og forklarer hva som foregår.

3 Likes

Tenker POC er mest verdt når man kan vise til at BP og FDA tar det seriøst. Derfor litt spent på hva som kommer ut av samtalene de har med div. BPs og FDA/EU sin/Japan sin om NIPU dataene.

Kan hende de venter på en ny designation fra FDA ja.

3 Likes

Jeg er forsåvidt ikke uenig med deg - jeg bare leter etter hva forklaringen for hva selskapet tenker, og hva som da er grunnen til at de ikke kommuniserer bredere. Jeg er klar over at posten inviterer the rant machine :joy:

3 Likes

Helt enig. Det første ødelegger ikke for det andre. Og for alle parter er en mest mulig korrekt prising av av selskapet et kontinuerlig mål. Her har man feilet kardinalt.

Men det kan likevel være tilfellet at det er hva noen i selskapet tenker.

Edit: Tror vi alle er enige :sweat_smile:

2 Likes

De gjør vel det de har av muligheter i deres øyne: Webcast med studieleder for å forklare, deltakelse på radium for å forklare, snakker med key opinion leaders og forklarer, melder oppdaterte resultater på ASCO 2024, dro til ESMO for å snakke om NIPU med folket, stiller til intervjuer i div. media.

Vi kan kanskje komme med noen forslag de ikke har gjort av den mer spesifikke sorten, som de bør gjøre? @h3nk1

1 Like

Rantemaskinen har mange tanker og forslag som den ikke skal plage den åpne tråden med. Selskapet vet uansett hva flere enn meg mener om dette.

1 Like

Jeg er bare vant til Circio/Targo fra tidligere, og Ulti er allerede mye mye bedre på kommunikasjon :stuck_out_tongue: Er derfor jeg leter etter bedre ting de kunne gjort. Synes i det lange løp det bygger tillit at de ikke hyper resultater i kommunikasjonen, og så leverer veldig bra gang på gang. :slight_smile: Men at kursen kunne vært høyere med f.eks. dypere forklaringer av forventningene til INITIUM basert på alt som støtter opp om studien nå er nok sant. Tenker bare den ikke trenger å være høyere helt enda. :slight_smile:

Denne aktøren har tidligere demonstrert mang en gang at de ikke har snøring på biotech, men for en gangs skyld er Ulti idag nevnt i det daglige nyhetsbrevet til BørsXtra:

BIOTEKFAVORITTER: Biotek-analytiker Geir Hiller Holom i DNB fremhever Nykode med kursmål 5x over dagens nivå og Ultimovacs der han tror på en dobling. Mens sistnevnte kan ha snarlige triggere med resultater av studier i mars/april 2024 må man nok vente til 2H 2025 for tilsvarende resultater for Nykode. (DN)
…Når DNBs biotekanalytiker får headline “Spår femgangeren…” i DN så er det nok en artikkel markedet vil merke seg til gunst for begge omtalte aksjer, dvs Nykode og Ultimovacs.

Disse vi har å ‘takke’ for grei oppgang idag? De omtaler seg selv tross alt for å være ‘Norges mest leste nyhetsbrev for investorer’.

5 Likes

5 prosent = måse.

Kan bli mye måkeskrik frem mot nyttår.

hånk

16 Likes

Har shorts gitt opp, eller er det bare en midlertidig pause?

4 Likes

Det er 96000 kr-spørsmålet Truls.

Om de har antydning til vett burde de jo “gi opp” før heller enn siden. Jo lenger de venter jo verre blir det. Lykke til med å kjøpe nærmere én million aksjer i denne floaten. En synlig reduksjon i SSR vil trolig utløse full baluba. Om vi er så heldige gjenstår å se.

6 Likes

Minst4chars

Om Janus skal dekke like diskret som dette blir det artig:

image

4 Likes

170 nå hehe

Sjekk sluttauksjonen. Er det nå Ultimovacs begynner himmelferden?

1 Like

Heftig sluttauksjon, satte middagen i halsen der ett sekund

2 Likes