Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg er forsåvidt ikke uenig med deg - jeg bare leter etter hva forklaringen for hva selskapet tenker, og hva som da er grunnen til at de ikke kommuniserer bredere. Jeg er klar over at posten inviterer the rant machine :joy:

3 Likes

Helt enig. Det første ødelegger ikke for det andre. Og for alle parter er en mest mulig korrekt prising av av selskapet et kontinuerlig mål. Her har man feilet kardinalt.

Men det kan likevel være tilfellet at det er hva noen i selskapet tenker.

Edit: Tror vi alle er enige :sweat_smile:

2 Likes

De gjør vel det de har av muligheter i deres øyne: Webcast med studieleder for å forklare, deltakelse på radium for å forklare, snakker med key opinion leaders og forklarer, melder oppdaterte resultater på ASCO 2024, dro til ESMO for å snakke om NIPU med folket, stiller til intervjuer i div. media.

Vi kan kanskje komme med noen forslag de ikke har gjort av den mer spesifikke sorten, som de bør gjøre? @h3nk1

1 Like

Rantemaskinen har mange tanker og forslag som den ikke skal plage den åpne tråden med. Selskapet vet uansett hva flere enn meg mener om dette.

1 Like

Jeg er bare vant til Circio/Targo fra tidligere, og Ulti er allerede mye mye bedre på kommunikasjon :stuck_out_tongue: Er derfor jeg leter etter bedre ting de kunne gjort. Synes i det lange løp det bygger tillit at de ikke hyper resultater i kommunikasjonen, og så leverer veldig bra gang på gang. :slight_smile: Men at kursen kunne vært høyere med f.eks. dypere forklaringer av forventningene til INITIUM basert på alt som støtter opp om studien nå er nok sant. Tenker bare den ikke trenger å være høyere helt enda. :slight_smile:

Denne aktøren har tidligere demonstrert mang en gang at de ikke har snøring på biotech, men for en gangs skyld er Ulti idag nevnt i det daglige nyhetsbrevet til BørsXtra:

BIOTEKFAVORITTER: Biotek-analytiker Geir Hiller Holom i DNB fremhever Nykode med kursmål 5x over dagens nivå og Ultimovacs der han tror på en dobling. Mens sistnevnte kan ha snarlige triggere med resultater av studier i mars/april 2024 må man nok vente til 2H 2025 for tilsvarende resultater for Nykode. (DN)
…Når DNBs biotekanalytiker får headline “Spår femgangeren…” i DN så er det nok en artikkel markedet vil merke seg til gunst for begge omtalte aksjer, dvs Nykode og Ultimovacs.

Disse vi har å ‘takke’ for grei oppgang idag? De omtaler seg selv tross alt for å være ‘Norges mest leste nyhetsbrev for investorer’.

5 Likes

5 prosent = måse.

Kan bli mye måkeskrik frem mot nyttår.

hånk

16 Likes

Har shorts gitt opp, eller er det bare en midlertidig pause?

4 Likes

Det er 96000 kr-spørsmålet Truls.

Om de har antydning til vett burde de jo “gi opp” før heller enn siden. Jo lenger de venter jo verre blir det. Lykke til med å kjøpe nærmere én million aksjer i denne floaten. En synlig reduksjon i SSR vil trolig utløse full baluba. Om vi er så heldige gjenstår å se.

6 Likes

Minst4chars

Om Janus skal dekke like diskret som dette blir det artig:

image

4 Likes

170 nå hehe

Sjekk sluttauksjonen. Er det nå Ultimovacs begynner himmelferden?

1 Like

Heftig sluttauksjon, satte middagen i halsen der ett sekund

2 Likes

Begynner å krible litt av chartet når vi fikk en sånn sluttauksjon på HOD igjen

Straks Macd crossover

16,6 millioner omsatt totalt for dagen

3 Likes

Fikk de lurt ut flere aksjer av robotene ved å kjøre kursen opp slik de gjorde så det kom mer tilsalgs før de justerte seg ned igjen?

Vil tro det var intensjon.

Plot twist. JH avtaler å kjøpe 1 mill aksjer i slutt auksjonen av en stor eier til 170 kr aksjen. Vi andre står igjen på 105😅

2 Likes

Jeg vil tro det var noen som prøvde å skrive “107”, gitt at vi lå på 106ish kr rett før. Men så ble det “170”.

2 Likes