Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det blir vel halleluja ved gode reultater, men hva om det ikke blir gode resultater? Blir det tur ned i kjellern igjen eller regner de fleste med at dippen ikke blir så ille, i påvente av nært forestående neste skudd på mål🙂?

Det burde vel ikke bli så ille, men vi kjenner kokkosbørsen OSE, og hvilken vinkling finanspressen vil bruke…

  • Dårlige resultater / ingen effekt = kjeller frem mot INITIUM
  • Tydelig effektsignal / nesten oppnådd endepunkt = nøytralt / positivt i mer eller mindre kort tid inntil markedet forstår at et randomisert signal i mesoteliom er svært lovende
  • Oppnådd endepunkt = sky’s the limit (da begynner spesialistinvestorer å kjøpe og det kan fort utløse faktiske forhandlingsrunder/bud)
2 Likes

Føler det på stortåa at det denne helgen det skjer!

Da hadde de neppe twitret for en time siden at de holder fast på guiding / forventer data innen utgangen av H1 :wink: Men man kan vel aldri si aldri, om de tar en Algeta og slipper data på ASCO blir det baluba.

1 Like

Om 4 timer går Jens på scenen i Chicago. Vet noen hva som er hans tema kl 1.35 pm?

image

image

2 Likes

Det er nok en generell presentasjon av selskapet (og det er vel fort Carlos som holder den).

Da utelukker vel ikke det at det kommer en liten overraskelse?

Kan ikke utelukke noe som helst, men jeg tror vi må vente et par uker til. Her kan alle leke spåmenn og kvinner :woman_mage:

Som alltid håper vi de utsetter til H2 for en økt sjanse for gode resultater eller kommer med gode resultater så raskt som mulig. :stuck_out_tongue: Kognitivt ikke så lett å hanskes med.

3 Likes

Noen som fikk med seg innholdet i De Sousa sitt innlegg i USA?

Er ganske sikker på at et relativt skuffende NIPU resultat vil føre til minst en halvering av kursen. De fleste aksjonærer skjønner antagelig lite av det selskapet holder på med og vil derfor miste motet.

Hva regner du som et “relativt skuffende NIPU-resultat” da?


Vanskelig å være uenig med Helland :crossed_fingers:

13 Likes

Poenget er ikke hva jeg personlig mener, men hva markedet generelt oppfatter og forstår.

Jo men du kvantifiserer en eventuell nedgang nokså presis “minst en halvering” og da kunne det være interessant å høre hva du legger i “relativt skuffende” som skal føre til denne halveringen. Er det en helt marginal effekt av UV1, er det at primærendepunktet nesten nås f. eks…

4 Likes

Som alle andre her inne, så er jeg meget spent på NIPU data som kommer denne måneden.

Første pasient i NIPU ble rekruttert for 36 mnd siden!! Ja, det er faktisk 3 år siden.

Nr 69 ble rekruttert februar 2022. 16 mnd siden ish!

Som vi alle kjenner til, så vil data bli publisert etter at totalt 69 pasienter har fått konstatert at kreften på nytt har begynt å vokse eller er døde.

Behandlingen av malignt pleuralt mesoteliom er kompleks, og prognosen er dårlig med median overlevelse på rundt 9 måneder (kilde:
Saima Jamil Farooqi, Maria Moksnes Bjaanæs, Åslaug Helland, Vilde Drageset Haakensen - lenke under). En annen kilde viser 12 måneder.

Vi kjenner til at dette er pasienter som tar UV1 i kombinasjon med de to veletablerte immunsjekkpunkthemmerne Opdivo (nivolumab) og Yervoy (ipilimumab) som andrelinjebehandling - pasientene har trolig et forverret sykdomsbilde, kontra de som er med på en førstelinjebehandling.

I forhold til det vi vet, og diagrammene/statistikken til Kjetilaaj og all den eminente jobben som gjøres her inne - så sitter jeg med en meget god magefølelse. La oss håpe på en sensasjons-avlesning, både for pasientene med denne grufulle diagnosen, og for oss aksjonærer🙏 Lykke til alle sammen!

33 Likes

F.eks et resultat som er så pass dårlig at det blir vanskelig å bygge videre på? Hva det i tilfelle spesifikt vil innebære, er ikke jeg den rette til å svare på. “Minst en halvering” er kun et utslag av mitt inntrykk av hvordan markedet for tiden forholder seg til denne sektoren.

Siden vi er såpass langt ut i studien uten nyheter så vil vel all logikk tilsi at en fail ville blitt rapportert på nåværende tidspunkt

2 Likes

Prøver selv “febrilsk” å skaffe noen ekstra kroner til fler aksjer. For en RiskReward vi sitter på og vi vet det blir avlesning innen kort tid… risikokåt er jeg i fra føra, men for en følelse en sitter på før en vet om en har satset korrekt​:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 Like