Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det har det vert siden jeg investerte i 2021. Selv om det har vert andre studier så står og faller Ulti på denne ene, imo.

1 Like

Har Janus sjekket kassen til ULTI , siden indekninger er begynt. Feil i listen, eller er oppdateringen i går kveld feil

https://shorteurope.com/details_company.php?company=ULTIMOVACS%20ASA&land=norway

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Denne skal du bruke.

1 Like

se på SSR (som henki gir deg henvisning til), det er hovedkilden og alt annet er avledninger eller spekulasjoner på toppen av den.

Jeg tror Janus og ser at det står og faller på initium, og sett fra deres side, de skal dekke i krasjet som kommer når den leser av, eller i emisjonen som kommer i løpet av et år.

Tror ikke de får tildeling i emisjon, men det kan andre verifisere. Tror dette har vert diskutert med CFO (edit: rettet fra IR; takk Polygon) hos Ultimovacs.

1 Like

De får IKKE tildeling, nei. Alt de kan håpe på er at INITIUM feiler. Og hvor lite sannsynlig dét er vet i alle fall vi her inne. Vi kan heller ikke vite hva “planen” til Janus faktisk er.

1 Like

CFO i Ultimovacs

1 Like

Det tror ikke jeg heller. jeg la til en qualifier i setningen, “og sett fra deres side”

Jeg skriver “mer” - ikke “lenger”. De har altså penger til driften og sikkert et knallbra julebord, men ikke til ytterligere studier. Som jeg altså mener de burde fortsatt med. Det har altså ikke kommet noe mer her, og det gjettes og antas at noe skjer. Men tiden er viktig, og jeg synes det er rart at BP ikke kastet seg hals over hode for å sjekke UV1 mer, selv om NUPI var en smal studie. Det er jo den universelle effekten som er interessant…

Så får jeg bare beklage at jeg forstyrret shorte-praten deres med min skepsis :wink:

Du vil ha FLERE studier? Kan hende du får noen nye studier med TET-plattformen før nyttår, men å kjøre i gang flere randomiserte ph2 med UV1 gir ingen mening. Ph3 kan komme i mesoteliom raskt, det, men det gir i utgangspunktet fortsatt ingen mening for selskap og eiere å inngå avtaler før man har flere avlesninger. Så fremt ikke det kommer en avtale/bud som langt på vei faktorerer inn UV1 sin universialitet.

NIPU fase 3, men med pasienter tidligere i sykdomsforløpet. Det tror jeg hadde vært smart og gitt gode og klarere resultater.

Men de ER jo i dialog med myndigheter og pharma om dette. Du må forstå at for både Ultimovacs og partner, så er det insentiv til å avvente INITIUM før de etablerer et mer eller mindre bredt registreringsprogram med UV1. Det betyr IKKE at ikke en ph3 kan annonseres med BMS i morgen, det er bare mindre sannsynlig.

5 Likes

Så det du ønsker deg, er at Ultimovacs skal annonsere at de vil kjøre en fase 3 i egen regi i 1. linje mesoteliom og hente 1 milliard kroner for å gjøre det nå før jul?

Jeg tror kanskje et poeng som har gått litt forbi en del, er at siden UV1 er en universell vaksine, så vil det i praksis bli umulig å lage lisensavtaler i enkeltindikasjoner.

13 Likes

Dette er et viktig poeng. Derfor er det viktig å spinne videre på det de allerede har. Bedre med én NIPU i hånden, enn ti INITIUM på taket.

Om det koster en milliard - javel…

:grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing:
:astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

Som aksjonær ville jeg stemt nei 100 av 100 ganger for å hente 1+ milliard kroner i markedet for at selskapet alene skal kjøre en ph3 i mesoteliom. Det er også i strid med selskapets uttalte strategi over flere år: de søker partnerskap for å ta UV1 raskest og bredest mulig ut til flest mulig pasienter.

Ultimovacs vil (heldigvis) aldri gå alene inn i ph3 med en NIPU 2.0.

25 Likes

Husker når vi diskuterte dette for eeevigheter siden at du advarte meg mot PCIB. Burde ha hørt etter og bare tatt gevinst når jeg hadde det. :laughing:

2 Likes

Hvordan ser dere mest mediterte her på tråden, for dere forløpet fra INITIUM leser av med god margin til forhåndsdefinerte statistiske parametre. Vil ikke det bety at framtidens SOC innen immunterapi, blir de fleste CPI der ute i kombinasjon med UV1?
I en slik setting, ville vel Ultimovacs være best tjent med å selge UV1 selv, de vil jo da være i samme situasjon som dagens BP med sine CPI.
Jeg er fullstendig klar over at pengene strekker ikke til for Ultimovacs intill de begynner å få inntekter. Dog en emisjon etter INITIUM avlesning med tilhørende ditto aksjekurs, ville vel enkelt klare å stable beløp på beina. Det finnes sikkert også andre muligheter også, uten at UV1 rettigheter selges med hud og hår?
Dessuten fikk vel Ultimovacs Fast track for INITIUM allerede i 2021, dermed forkortes veien fram til salgsstart betydelig.
Stemmer det ellers, at man kan ta ibruk ny behandling mens fase 3 undersøkelse pågår i særskilte tilfeller? Isåfall er veien til inntekter enda kortere!

Nei, en dobling av forbruket blir 5 kvartaler x 75mnok = 375mnok.

De vil uansett ikke doble forbruket fremover, men jeg ser for meg økte utgifter for å få opp rekrutteringen i de andre studiene. Selv da vil pengene holde ut 2024 og vel så det.

Penger inn blir aktuelt så fort Initium er lest av, i form av en avtale med samarbeidspartner eller emisjon. Ved forventet god avlesning blir det ikke vanskelig å få inn en god slump penger på grei kurs tenker jeg. Spesielt hvis vi får en etterlengtet shortskvis.

4 Likes

CEO presenterer her om 10 minutter:

https://www.redeye.se/events/915984/redeye-life-science-day-2023

14 Likes