Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Dette er jo ganske klar tale:

Clearly, clearly something is happening in INITIUM, because the study population is behaving very differently from the historical ipi + nivo data.

Utover det er han krystallklar på at NIPU motiverer en ph3. Og i det hele tatt. Han er meget god i Q&A setting.

Noen med penger må vel våkne snart.

24 Likes

Ikke bare det, men poengterer at antallet events ikke utgjør noe problem heller:

Mine egne uthevninger.

26 Likes

Alle anbefales å høre denne. Man har vel ingen bedre risikovurdering enn nå.

Hovedstudie utsettes i positiv forstand i påvente av enda mer modne data

NIPU vil lese av oppdateringer, med sterke positive indikasjoner så langt som gir et underlag til diskusjon for fase 3

Jeg tørr ikke drømme, men selskapet gjør jo så mye riktig at det blir vanskelig å klype seg hardere i skinnet.

12 Likes

Fortsetter Equinor fondet å kjøpe her?

Alle vil ha aksjer U -etter den presentasjonen til Carlos i går

3 Likes

Jeg forstår godt at det blir litt haleluja stemning når en CEO går frem på denne måten :slightly_smiling_face:

Det at man har en stor short i selskapet, burde være ekstra interessant for risikovillige da man kan få en squeeze av dimensjoner ved positiv trigger :+1:

Jeg syns dette blir bedre og bedre etterhvert som jeg leser innleggene til de mange dyktige bidragsyterne innpå her :relaxed: Takk for at dere tar dere tiden! Det betyr faktisk enda mer enn dere blir kreditert for :handshake:

27 Likes
39 Likes

Det er vanskelig å ikke smile når man en sånn høvelig tidlig fredags formiddag står med en varm kopp kaffe i hånden og ser på kurs og aksjonærlister (hvor bl.a. Equinor fond øker) og samtidig tenker på Janus og shorten deres, samt at en vet at Sausen er ute / på stage og leverer robust, tiden tikker og går i vår favør - OG så tar man i tillegg med at det p.t. er en hel haug med mennesker - med en mildt sagt blek fremtidsutsikt foran seg - som ikke er veldig langt unna å få endret disse fremtidsutsiktene fra å være bleke til å bli lyse og lovende. Life is actually not too shabby…!

22 Likes

Det ligger også en ny company presentation fra 17/11 på hjemmesiden til U. Jeg har ikke fått med meg om den har blitt delt her før, men det gjør vel ikke no om den blir delt på nytt?

7 Likes

Solgte noen aksjer på open i dag på 123kr, beklager at jeg drepte momentum!

3 Likes

Grattis:)

Kan kjøpe de tilbake igjen nå da :grinning::clap:

2 Likes

Det er da aldri feil å ta litt gevinst :relaxed: :+1:

1 Like

Hehe, kjøpte du tilbake igjen nå? :sweat_smile:

Hehe nei, jeg kjøpte fra 70kr og oppover og har snitt på 94kr. Jeg skal sitte med minimum 60k aksjer over INITIUM studien, og har nå 85k aksjer. Jeg har ståltro på INITIUM, men føler for å deriske posisjonen da Ulti som enkeltposisjon var nesten 11% av porteføljen min.
Hvis jeg kan selge meg sakte ut oppover og deriske ned til 60k aksjer så vil realisert gevinst “redusere” gav ganske bra.

8 Likes

Mulig dette har blitt diskutert før… Men noen andre som tror Janus ønsker ‘å ta’ Ulti fordi CFO har sagt at Janus aldri vil få tildeling i en emisjon? At de er vonbroten og derfor bare har bestemt seg for å lukke øynene og gå all-in på shorten?

1 Like

Janus er gode for 500 milliarder. At de skulle la følelser styre investeringene sine her hvor de har satset ca. 0,02 % tviler jeg på.

14 Likes

Men hvorfor da fortsette å shorte selskapet så ekstremt at det blir det 6. mest shortede på Oslo Børs… Når de ikke kommer til å få tildeling i emi og må støvsuge markedet for aksjer som skal leveres tilbake… Henger jo ikke helt på greip. De burde jo satt bremsen på etter NIPU og kjøpt tilbake, men de bare trykket inn gasspedalen istedenfor.

Hvis man alltid skal måle enkeltinvesteringen mot deres forvaltningskapital på 500mrd vil man jo aldri få en spesielt fruktbar diskusjon, for da er alle investeringene deres små… For å snu på det; hvorfor skal de gidde å sette en short på et par hundre mNOK når deres forvaltningskapital er 500mrd?

1 Like

Det korte svaret er statistikk.

De fleste biotekselskaper feiler. Og U er fortsatt ikke priset som en fail.

En ting er shorten. Men markedet kjøpte jo ikke akkurat dataene som om NIPU-OS var en vinn heller.

Snu på det. Er det sånn at Janus kjøper og shorter basert på følelser? Da tror jeg neppe de slår markedet.

Det er noe annet med de av oss på tråden her som er tungt økonomisk (relativt) og emosjonelt investert i caset.

Sikkert en del som synes @Excession over her er vel forsiktig :grin:

7 Likes

Tja, hva er ‘markedet’. Hvis en så stor aktør vil ha kursen ned vil jo markedet nesten aldri klare å absorbere det.

Vil jo si at det var en ekstrem omsetning etter NIPU, så veldig mange som kjøpte, men åpenbart veldig mange som solgte også, deriblant Janus som jeg tipper helt bevisst kjørte kursen rett i dass.

1 Like