Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Sammenlignet med Moderna som steg med 140 milliarder kroner i verdi da de meldte sine resultater var vel interessen for U neglisjerbar.

5 Likes

Posisjonen har fortsatt en markedsverdi over 10m :grimacing:

6 Likes

Dersom det var Moderna som hadde levert NIPU-dataene tror jeg de hadde steget 140mrd eller mer.

Ulti er nortert på en nisselue-børs hvor FTF legger ballen på straffemerket uten keeper og spør gribbene om de ønsker å prøve å sette straffen?

10 Likes

Jeg tenkte på de relative 11 %. Men det er klart at investeringen nødvendigvis er farget av mengden kapital man har tilgjengelig. Du vil få en hyggelig avkastning hvis dette går veien og ta et relativt lavt tap i porteføljen hvis det blir fail. I faktiske beløp blir det jo store tall uansett, da det for de fleste på tråden her er 10 millioner noe man bare drømmer om.

3 Likes

Screenshot_20231124_111626_Chrome|690x1423

Stilig reklame jeg fikk opp i DN når jeg sjekket kursen i dag. :slight_smile:

Black Friday investerings / forvaltningstrapp mht Ulti:

Du har x beløp å investere / forvalte:

100 kr: Gå på butta, kjøp deg 2 stk frossenpizza. Ev kjøp en milliard ENSU eller BGBIO elns og føl deg rik. Følelser betyr noe de også.

1000 kr: Putt de i banken, plutselig trenger du dem.

10.000 kr til over: Kan vurdere å gå all inn Ulti. Hva kan du tape? Men mulig du vil kjenne på bitterhet over ha investert for lite i en ten-to-twenty-bagger i etterkant?

100.000 kr: All inn Ulti, hva har du å tape? Fint lite.

1000.000 kr: Ville nok ikke hatt aaaalt i Ulti, kanskje 70-80% ? Har jo tross alt én mill.

10.000.000 kr: Ville maks hatt 50% i Ulti, serr, jeg har jo allerede 10 mill og er med et nøkternt forbruk good for life. Noen vil ha Lambo, holder med Passat for andre. Hvorfor skal man riskere å miste mesteparten uansett om oddsene er sykt gode?

100.000.000 kr: 10-20% Ulti? Hvem faen bryr seg? Du har 100 mill. Made uansett, alt handler om å ikke tape penger.

7 Likes

image

1 Like

Skulle likt å høre hva du tenker når du kommer i den posisjonen der. Greit nok at en kan spandere på seg en middag på Maaemo til 10-20k uten å tenke seg om, men å miste 8m i en aksjeinvestering kjenner du selv om du forvalter 100m.

#SkinInTheGame

15 Likes

Nok fokus på salg i dag kanskje? Trenger hverken markedføres, forklares eller kritiseres. Takk!

2 Likes

Ærlig svar: Jeg hadde nok vært enda mer forsiktig enn skissert ovenfor. Sikkert 5% eller mindre. Kan nok godt hende jeg ikke hadde hatt penger i aksjemarkedet i det store og hele. Eller kanskje bare en andel av pengene? Som igjen hadde vært diversifisert til den store gullmedalje! Er i utgangspunktet passelig risikoavers, og svært lite skjødesløs med egne (og enda mindre med andres) penger. For å si det sånn: Gi meg 100 mill å forvalte, så blir jeg fort Pål Ringholm jr.

2 Likes

Ikke glem skatte fradraget. 37% pluss en evt restverdi. Jeg har estimert at jeg kan tape halvparten om det går i dass. Det er riktig regjering for å satse på mange doblings kandidater.

Har du 100 mill sitter du igjen med 50 mill. Det holder til salt i maten det også.

2 Likes

Sitter vel ikke med 100 mill i aksjer på privaten? I et AS er det fritaksmodell og null fradrag.

3 Likes

Finns kontoer med samme fordelene om en ikke har planer om å drive selskaper etc
Noen er til og med bedre fra ett investeringsperspektiv

1 Like

Hvorfor kalles det egentlig for en vaksine? :thinking:

3 Likes

Fordi det er et legemiddel som lærer immunsystemet å angripe noe spesifikt fremmed. Foreløpig i UV1 sitt tilfelle så er det kreft som allerede er tilstede (terapeutisk), men prinsipielt ville det vært det samme om den ikke var det (profylaktisk).

23 Likes

Så det vil si at hvis alle friske hadde tatt UV1 nå så ville den kjempe mot kreften selv uten CPI ?

4 Likes

Ja. Men for det trenger man en adjuvans (vaksineforsterker) som er helt uten bivirkninger. Det er hva TET forhåpentligvis er. Og det får vi vite om TET er nå i løpet av noen uker.

24 Likes

Hvis UV1 virker i Initiim og Nipu og de andre fase 2 stidiene, kan ikke da UV1 godkjennes som selvstendig produkt og selges sammen med hvilken som helst CPI og være et “stand alone” produkt ? Det blir kostbart om alle krefttyper skal gjennom fase 3 om produktet i seg selv er trygt. Hvis det blir fremtiden kan vi jo snakke om fremtidens Novo N.

1 Like

Hvis ordet “vaksine” blir for belastet i store markeder slik som USA i en post-corona virkelighet, så kan begrepet “immune activator” alternativt brukes i markedsføringsøyemed.

4 Likes

De kan søke accelerated approval etter fase 2 på visse grunnlag som for eks fast track som de har i melanom. Men de må uansett fullføre fase 3 i alle indikasjoner. Men med accelerated approval kan de selge mens de kjører fase 3. Jeg er veldig spent på om de vil søke accerlated approval. Men først må de ha fast track i meso. Det regner jeg med de prøver seg på på nipu resultatene. Men det blir mye spekulasjoner. Tipper vi får svar på fast track om ikke altfor lenge.

2 Likes