Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

JH er ikke én styrtrik person som setter en sjetong på alle tallene på rulettbordet for å gardere seg, og ikke bry seg så mye om tapet. Det er analytikere med sin portefølje som setter sin prestisje og sannsynligvis sin lønn og bonus i slike veddemål i aksjemarkedet. De gjør sine vurderinger som vi alle gjør. De er like, om ikke mer, rasjonelle enn vi som har “skin in the game” og barnas BSU-konto i spill.

Dette er veldig enkelt: Én gruppe tror at når resultatene fra INITIUM åpnes, så åpenbares noe nært et mirakel i kampen mot kreft og BP vil slåss som ville hunder om å få kjøpe ULTI.

En annen gruppe tror annerledes - kanskje ikke resultatene er entydige, kanskje ikke effekten er så stor, kanskje’r er det mange av. Hvis så er tilfelle vil neppe BP kaste pengene etter selskapet, og det må forskes mer og hentes mer penger.

Det er noen som tipper andre tall enn dere på lotto-kupongen. Det gjør dem ikke irrasjonelle. Det som jeg mener er irrasjonelt, er å lage all mulige slags teorier ut av dette. Om kursen er lav så burde dere synge Herrens pris, glede dere over JH sin dumskap, og kjøpe mer.

12 Likes

Hvem bryr seg om årsregnskapet til JH? For å minske egen risiko til et absolutt minimum er det essensielt å kunne se skogen for bare trær. En short tilsvarende mer enn 1 millioner aksjer forkludrer landskapet rimelig heftig. Især når man vet at en endelig konklusjon for investeringscaset kun er få måneder unna. Som gjør følgende påstand fordummende:

Er ikke higen etter ny informasjon selve livsgrunnlaget til tekinvestor? Og bør man være investert i høyrisk og samtidig gi fullstendig bæng i at noen av de største fiskene i havet har veddet et åttesifret beløp på at Ultimovacs skal mislykkes?

14 Likes

KKKKjøp flere aksjer skriver Valdi men shorting gir også nervøse investorer som settet SL mv.

Short Selling: What to Know About Shorting a Stock - NerdWallet

(https://www.nerdwallet.com/article/investing/shorting-a-stock)

Fint å få frem alle aspekter samtidig som man forklarer like mye bak hvorfor man mener som man gjør :slightly_smiling_face:

Det blir ikke mer logisk fordi om en annen aktør må ta støyten for JH.

1 Like

Hva er det jeg ikke ønsker? Utfordre gjerne caset, både du og andre :+1: Men det du skriver om shorten og hedging er jo bare vås.

8 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Ok," polly", da har vi ulike meninger om akkurat det!
Vi var de første 2 her på forumet som så det unike i selskapets teknologi og det er det samme pr. i dag, så gidder ikke krangle🎅!

2 Likes

Beklager, litt vag der :slightly_smiling_face:
Jeg tenker det er fint å få frem alle aspekter som taler for caset og som taler mot caset, Da er det fint når de som er Bear går i “detalj” på lik linje med de som er Bull.

Jeg syns det er overvekt av Bull her inne og at det er vel berettiget :+1:

Jeg setter pris på alle innleggene her og må si det er lærerikt å høre mer om shorting da jeg selv anser dette som litt “upløyd mark” om man kan kalle det så :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dette minner meg veldig om hvor utrolig virkehetsfjern ungdom kan bli, men nok om det,; Har uansett har god tro på Ulti frem mot april 2024👍

1 Like

Alle generasjoner bidrar med sitt. Ungdommen f.eks. holder gjerne styr på hvilket år det er.

15 Likes

Angående short og Ulti/andre norske biotek så skulle jeg ønske at det ble vedtektsfestet at de som låner ut til short i beste fall ikke får mer enn andel av synlig antall aksjer de har når emisjonen skjer.

For Ultimo, i dette tilfellet, ville ikke FTF fått fått tildeling for 4,45%, men for 0,93%. Hvis de hadde fått tildeling i det hele tatt, dette gjelder selvsagt kun om det er overtegnet.

14 Likes

Da bør aksjonærene sørge for at de som låner ut aksjer til shorting mv utestenges fra alle aksjeutvidelser mv.

Enkelt og genialt.

2 Likes

Eller gjøre som Sør-Korea, forby shorting…

2 Likes

Hei Truls.

Leste din prat med Polygon.

Oppfatter deg som du er bull på U og har trua på oppgang de neste månedene.???:blush:

3 Likes

Så godt å se litt temperatur rundt Ultimo:)
Føler meg veldig heldig som traff på 112 i dag og satser på at vi har startet en fin oppgang nå.

2 Likes

Din vurdering: De har med 98% sikkerhet sikret shorten sin i forkant

Det kan vi fint tro, men det ændrer jo ikke at aktierne skal købes hjem på et tidspunkt

Det kan vi fint tro, men sikret hvordan…?

1 Like

Naturligvis må shorten kjøpes tilbake, det er jo hele mekanismen bak - ingen shorter uten risiko, på samme måte som ingen kjøper aksjer uten risiko. Lykkes U blir oppgangen ekstremt bratt.

2 Likes

Skader shortsalg selskapet?

Det er bred enighet om at overdreven shortsalgsaktivitet kan forårsake plutselige prisfall, noe som kan undergrave investorens tillit, presse markedsverdien av selskapets aksjer og gjøre det vanskeligere for selskapet å skaffe kapital, utvide og skape arbeidsplasser.

Kilde: SEC.gov

Glem all sprøyt-pratingen om shorting! Husk, jeg sier dere dette har absolutt 0 betydning for kurs-utviklingen! Har funnet 85% av de som sitter bak, og kan garanterer ingen shortskvis!

2 Likes