Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ok, men hvordan ser du for deg aksjene skal hentes tilbake hvis det ikke kommer negative nyheter og uten avtale med Inven2 eller FTF (som er helt usannsynlig).

Nå er det i tillegg to synlige aktører og bare Janus skal levere tilbake ~900k aksjer. Hvor skal de aksjene komme fra uten å legge et stort press på kursen??

Bak hva da?

1 Like

Du forutsetter at store langsiktige aksjonærer har gjort avtale om salg av et stort antall av sine aksjer til en avtalt kurs?

Du er sikker på at Janus har en avtale om tilbakekjøp utenom markedspris med Inven2?
For real? Hvilken dekning har du for å påstå det?

Jeg skjønner ikke logikken her: Én eller flere storaksjonærer skal ha gått med på å selge aksjene sine til Janus for å dekke shorten til under markedspris hvis det kommer gode fundamentale nyheter som driver prisen oppover? Er ikke det idioti?

Alternativet er at Janus har avtalt å kjøpe aksjene til en forhåndsavtalt pris etter Initium uavhengig av utfall, men da må de jo nesten ha garantert tap?

Eneste inndekningen jeg tror Janus kan få til uten short squeeze er jo å låne av andre til blodpris fram til etter GF, låne fra FTF igjen og sakte med sikkert dekke seg inn.

Men jeg er amatør.

Og hvorfor i all verden skulle i tilfelle Inven2 gi en slik sikkerhet til Janus? De vil jo da måtte ta et enormt tap ved positiv melding fra Ultimovacs. Dette virker jo helt absurd for meg…

:zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz::zzz:

2 Likes

Kjekt å se at du har godt sovehjerte… :grinning:

Avtalen kan være at Invent 2 kan selge for kr 30 ved fiasko og for 300 ved suksess. Da vil de ha begrenset nedsiden og ha en god oppside. Janus vil tjene penger på fiasko og eventuelt begrense tapet på suksess.

Men vi er jo mange amatører her. Til våren har vi sannsynligvis ett fasit svar.

Det blir uansett artig å finne ut av om det er amatører på andre siden av bordet også :smiley:

17 Likes

Inven2 sitter på 1,3 mill aksjer. Den synlige shorten er på 1,06 mill. Som betyr salg av nær sagt rubbel og bit på billigsalg. I et slikt tilfelle. Just for the sake of it 🤷

Det tragikomiske er at Truls hevder følgende: shorten totalt uinteressant for meg og den dummeste diskusjonen jeg har sett på lenge når det er vedkommende som gang etter gang orkestrerer at diskusjonen rundt problemstillingen havner på et så gjentagende intetsigende nivå ved å plante forutsetninger som er en Charter-Svein verdig. Antakelig utelukkende for å glattpolere egoet.

10 Likes

Ja Charter Svein burde absolutt holde seg til teknisk analyse…

Short squeeze eller ikke. Jeg finder det mest interessant at markedet har slugt 200k aktier OG kursen er gået op oven i hatten.
At FTF fortsætter med at låne ud frem for at gå i værn med Normannen og skabe ildebrand i shortsene forstår jeg intet av,
Men hvad vil en fair kurs være lige nu…?
Må afhænge af hvordan en ser på casen og sandsynlighed for success. Kommer Initium med godt resultat, begynder vi vel at se at “Universel” vaccine hypotesen styrkes mye kraftig.
Nogle skribenter har sagt 20/80 og andre 80/20 for success.
Med udgangspunkt i kurs 2000 NOK efter Initium ved godt med klaf så er det en range på 400 - 1600 NOK inden Initium. ( 20% - 80% ).
Markedet skal have kraftig rabat, så fair market value 200 - 500 NOK inden Initium.
Hjemkøb af shorts i højt tempo kan give en midlertidig overkurs inden Initium…
500NOK = Mcap på 16 milliarder
Moderna Mcap ca. 300 milliarder
Novo Nordisk ca. 2000 milliarder ( de må siges at have noget “universelt” :slight_smile: )

1 Like

Det er ingen grunn til ha overdreven respekt

Er ganske imponert av ditt nettverk…

Er slike forhåndsavtaler om inndekning å anse som innsideinformasjon? Er vi forbudt å handle så som Truls har delt sine hemmeligheter?

Ja nå er vi innsidere. Det står jo ved siden av brukernavnet ditt :wink:

Prøver de å oppdatere noe nytt om Ultimovacs på Inven2’s nettsider nå i dag ?

https://www.inven2.com/portfolio/ultimovacs/

image

3 Likes

Det kan nesten virke slik. Spennende

De vil nok bare informere om forhåndsavtalen sin med JH…nå som 85% av trollet er ute av esken :shushing_face:

2 Likes