Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Du har rett, jeg tenker ikke på en kjøpsopsjon, men en kjøpsforpliktelse. Hvordan den skulle blitt utformet vet jeg ikke, men det er bare fantasien som setter begrensninger for hva som er mulig i finans.

Så siden fantasien er grenseløs så sannsynliggjør du scenarioer her?

1 Like

Nei, som jeg skriver litt over, så tror jeg ikke det finnes noen sånn avtale. Det vil f.eks ikke gi mening å ha en kjøpsforpliktelse over eget snitt.

FFF har kanskje sikret nedsiden ved total katastrofe ved at de har avtalt et oppgjør med Janus på for eksempelvis kr 55,- På den måten kommer FTF ut med fortjeneste og slipper at aksjene nulles. Janus kommer ut av det med fortjeneste også.

Umulig å vite med sikkerhet, men det er ikke mye i historikken til FTF som tyder på at de bruker aksjederivater i noen større volumer. Årsberetningene for 2021 og 2022 ser i hvert fall ikke ut som ha noen meningsfulle inntekter eller utgifter fra derivater.

Tror også at Janus ville vært ute etter en større kursnedgang enn til “bare” 55,- som du har som eksempel, de solgte tross alt mye rundt 75 - 80 kroner. Og på samme måte som at de fleste av oss tror deen skal til himmelen, tror vel Janus på full failure for UV1 og at det blir kursfall på linje med TRVX, NANOV, BGBIO og alt for mange andre.

1 Like

Ved failure i INITIUM er det nok mange som skal ut. Men da kan vi jo trøste oss med at det ihvertfall finnes kjøper for den første millionen med aksjer. Så vi får ihvertfall solgt.

Ved failore initium skal alle ut så da bør du ikke selge!

Men gidder ikke se antakelser om failure Intium i det kommende halvåret! Tror jeg logger av forumet noen måneder.
Er ganske så sikker på Ulti og mer og mer sikker på Crna. Lykket til :santa:!

3 Likes

Hvis managment sin trackrecord er verdt noen ting er jo åpenbart Circio tingen sammenlignet med ULTI :eyes:

Tilbake til trådens tema folkens :slight_smile:

5 Likes

Jeg er rimelig hyppig kontakt med IR i Ultimovacs, hun samtykker, så holder kjeft, men vil umiddelbart poste nyheter her, Ellers takk for meg☺!

Stoler på at hun fortsetter å sende børsmelding når hun har noe å melde. Masete aksjonærer tar nok mye av hennes tid dessverre.

2 Likes

Ja jeg tar mye av Anne`s tid🥰!

En del av spekulasjonene her får jeg nesten litt en følelse av at enkelte har sett litt for mange sesonger med Bobby Axelrod på kort tid.

19 Likes

Crna?

Er nok spriten som tar dem. Er noen som finner mye rart i bunnen av flaska

2 Likes

Men det er vel en dokumentarserie :wink:

Intervju med CMO. Om INITIUM:

We are really excited about this trial.

35 Likes

Interessant sluttauksjon i dag. Lå over 30.000k aksjer på kjøp til en kurs på 120,- som kun ble fylt med ca 10k aksjer. Det er tydelig noen som prøver å kjøpe seg inn i auksjonene uten å måtte gå den lange veien i ordredybden. Det er positive signaler spør du meg!

13 Likes
32 Likes