Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Skilt med retningsangivelse for de som sitter på feil side av bordet når INITIUM-tsunamien slår inn.

10 Likes

Tydeligvis en dag for derivativ humor fra meg:

vinterferien_001

2 Likes

Veien til Ulti-målet kan beskrives slik:

IMG_20231223_114256

9 Likes

Lurer på om dette er en metafor for noe vi Ulti-aksjonærer opplever også

7 Likes

3 Likes

Generelt om oppkjøp er det to ting du vet sikkert: kjøperen vil kalkulere hva selskapet er verdt for dem, enten som asset eller fremtidig inntekt, og vil by mindre enn den verdien da de har til hensikt å tjene på oppkjøpet. Samtidig vil budet være høyt nok til at tilbyderen tror at det vil aksepteres. Normalt høyere enn markedspris siden bud under markedspris sjeldent vil aksepteres.

For et selskap som har såpass ubalanse mellom hva det kan være verdt for en oppkjøper (gitt at de lykkes) og dagens markedspris gir det et veldig spenn av mulige budnivå. Eksakt hva kursen står i har ikke voldsomt mye å si for noen av de to vurderingene (verdi for kjøper, og antatt akseptnivå hos dagens eiere), men vil fungere som et teoretisk gulv siden alle som er fornøyd med kursen i øyeblikket kunne ha solgt i det åpne markedet. Unntaket er om flere eiere sitter og venter på sjanser for å komme seg ut, som virker usannsynlig for Ulti selv om volumet er lavt.

5 Likes

Lurer på hvor mange som tenker slik om Ultimovacs ved inngangen til det nye året: "Dette eventyret skal jeg ikke gå glipp av, men kan sannsynligvis drøye inngang noen uker til… "

7 Likes

Betydelig mange. Gjør det selv, med planer om å doble så fort et annet case har fått utspille seg. Og slike er det nok flust av, hvor man ser at r/r er Utopia verdig, men med en tilbakelent holdning om hvor mye det haster å få kjøpt seg inn/øke.

5 Likes

Har vi en forhåpentlig «godbit» i oppdaterte NIPU OS data nå i neste måned tru?

The first patient in the NIPU trial was treated at the Oslo University Hospital in June 2020, and the last patient was enrolled in January 2023. The study was conducted in 118 patients in five countries (Norway, Sweden, Denmark, Spain, and Australia). Half of the patients in the trial were treated with the combination of UV1, ipilimumab and nivolumab and the other half with ipilimumab and nivolumab.

3 Likes

Nope. De dataene er ikke U’s så de kan vi ikke regne med at vi får noe info om andre steder enn publikasjoner utgitt av de som eier dataene.

Er vel allerede satt at vi får oppdatert OS i mai på Nipu på en konferanse?

Det har vel blitt snakket om at det skal komme en eller annen peer-reviewed artikkel om NIPU i et fagtidsskrift i løpet av vinteren. Da blir spørsmålet om Åslaug Helland og medforfattere velger å bruke samme cutoff som ble brukt på ESMO i høst, altså august 2023, eller om det blir valgt en nyere cutoff.

2 Likes

Kan vanskelig tenke meg annet enn at Helland, ved neste presentasjon av NIPU, ønsker å basere den på mer modne data enn ved ESMO i september.

I løpet av neste måned har den sist rekrutterte pasienten nådd 12 måneders oppfølging (og den først rekrutterte hele 43 mndr.) Vil det ikke være naturlig at Helland, som et minimum, ønsker å legge til grunn 12 måneders oppfølgingstid?

Om det kommer en fagfellevurdert analyse utpå våren eller om man satser på ASCO (31. mai - 4. juni) - eller kanskje en kombinasjon, står vel ennå åpent?

3 Likes

Har Ultimovacs søkt om fast track etter NIPU? I så fall bør svar fra FDA komme hvilken dag som helst nå. (60dagers behandlingstid)

1 Like

Nei, jeg tenker òg det samme, altså at Helland vil ønske å ha mer “kjøtt på beina” (eller som i tilfellet NIPU, på armene). Spørsmålet er vel mest hvor mye mer kjøtt hun vil ha.

Jeg synes – som deg – at 12 mnd høres logisk ut. Siste innrullerte pas. i NIPU var vel 20/1/23, hvis jeg husker rett.

Med den cutoffen + tiden det tar å skrive en artikkel for et travelt menneske + tid til peer review, så får vi etter alt å dømme OS i meso-data i fanget først etter INITIUM-data.

Personlig skulle jeg ønske at artikkelen hadde kommet før – det blir nå (trolig) en stund uten nyheter fra Ultimovacs frem mot INITIUM. Og sånn sett, om f.eks OS-data for NIPU pr. november (10 mnd min oppfølging) var “gode” nok til å vise en tydelig trend det ikke går an å argumentere bort, så er mitt største juleønske at Hellaug nå sitter og skriver de siste ordene i artikkelen som skal sendes til peers for review i romjula, som så skal ekspresspubliseres i Journal of Oncology eller tilsvarende sent januar eller i begynnelsen av februar 2024, bare for å sette ordentlig fyr på kursen.

1 Like

DSRT? :slight_smile:

Hvor mye har TekInvestor i Ultimovacs?
Her tenker jeg helhetlig, alt inkludert, altså assets - gjeld?
(inkludert omsettelig EK i bolig, båt, boller og barn)

  • 0-2%
  • 2-4%
  • 4-6%
  • 6-10%
  • 10-15%
  • 15-20%
  • 20-25%
  • 30-35%
  • 35-40%
  • 40-45%
  • 45-50%
  • 50-60%
  • 60-70%
  • 70-80%
  • 80-90%
  • 90-100%

0 stemmegivere

2 Likes

Korrekt :ok_hand:

Anbefaler alle aksjonærer å kjøpe noen bokser med denne:


Har også en beroligende effekt på frynsete biotek-nerver og øker høydeskrekk-toleransen.

Langvarig bruk inn mot holdbarhetsdatoen kan imidlertid føre til en økt usikkerhetsfølelse for om man er ferdigkjøpt eller ei.

10 Likes

God jUltimo :christmas_tree::christmas_tree:

20 Likes