Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

En innsider i et selskap vil alltids vite litt mer enn markedet. Markedet er informert om at antall eventer er over 60, men “et godt stykke” unna 70. Hvorvidt det er 63 eller 65 eventer nå er overhodet ikke vesentlig for prisingen av selskapet, og dermed noe børsen eller Finanstilsynet har grunn til å reagere på.

14 Likes

10 nye kroner opp i morgen da :wink:
Takk Carlos :man_dancing:t4:

12 Likes

Jeg antar som den enkle mann jeg er at Carlos skjønner at det ikke er lenge igjen før det er umulig for ham å handle mer i selskapet. Dette er den beste måten å fortelle oss andre det på.

13 Likes

Carlos panter tomflasker med begge henda nå. Lurer på hvorfor han handler aksjer for rubb og rake😀

Selger alle møbla på finn… ALT for å skrape sammen kapital.

6 Likes

Carlos m nærstående har etter siste kjøp 25.556 aksjer og 425.535 opsjoner. Totalt 451.091 aksjer/opsjoner.

Kan noen si meg hvorfor Carlos skulle nedverdige seg til å kjøpe skarve 1000 + 500 aksjer til på innsideinformasjon i en slik siuasjon og utsette seg for straffeansvar? I såfall hadde vel fyren vært så klink bortreist at han burde fratre sporenstreks.

Og i tillegg eksponere seg ytterligere økonomisk i et selskap med datarisiko, hvor det her inne daglig advares mot risiko for å tape hver eneste investerte krone, - når han sitter på så stor portefølge fra før???

Nei Carlos hadde ikke slik info som rammes som innsideinfo da han kjøpte. Det kan vi glemme.

Men det er jo klart at han følger jo med og vil alltid ha en oversikt over utviklingen i selskapet og studiene som ingen andre. Ved å foreta et kjøp og melde det på børsen så sender han ut et signal til hele markedet om hvordan han vurderer utsiktene. En fin måte å kommunisere til alle investorer. Lik info til alle og ikke bare de som er på presentasjoner mv.

Jeg ser bare en grunn for dette kjøpet. Han er kjempeoptimist og vil si TIL HELE MARKEDET det som han ellers ikke kan uttale muntlig:

KJØP FOLKENS - KJØP Ultimovacs aksjer.

Tillegg:
Ha ha der kom 500 til. Knus sparegrisen og kjøp U.

Snakk om å piske shorterne. Dette liker vi.

17 Likes

Herregud! Enda et nytt insidekjøp meldt i kveld. Skal de daglige insidekjøpene aldri ta slutt?
Hvorfor kjøper de så ofte?

1 Like

Hyppigere innsidekjøp har jeg ikke sett maken til :sweat_smile: De må da ha en formening om ting vi ikke har forutsetninger rundt :+1:

4 Likes

Særdeles enig. Dette er en klart og tydeligt melding til markedet, fra en professionel og dygtig CEO.

Ulti er særdeles billig på nuværende tidspunkt. Her er det bare å kjøpe.

15 Likes

Husk datarisiko :grimacing::grimacing::grimacing::wink:

6 Likes

Jeg har aldri tenkt over det men:

Carlos de Sousa

er jo faktisk bare den portugisiske varianten av:

Carlos Der Hausser

på tysk…

3 Likes

At de handler nå betyr vel at det ikke news RETT rundt hjørnet…

Nei, men det er vel nærliggende å tro at de ikke kommer til å handle etter database lock for INITIUM. Og det er ganske rett rundt hjørnet.

11 Likes

Det har blitt kommunisert at Ultimovacs er i samtaler med flere navngitte selskaper/utenlandske friere. Det er kjent for markedet. Det er også kjent at man får INITIUM oppdatering mars/april. Helland vil oppdatere verden på NIPU studien, en eller annen gang i år, det er også kjent. At man har søkt fast track med bakgrunn i NIPU er ikke usannsynlig og her kan selskapet få tilbakemelding fra FDA når som helst.

Her kan med andre ord komme melding, med bakgrunn i kjente prosesser.

18 Likes

Det skjedde vel en gang tidligere at Carlos kjøpte aksjer kvelden før Fast Track kom dumpende. Og det betyr ikke at jeg tror han visste noe om det, men han kjøper når han ser at det kan være smart. Litt sånn som vi andre prøver på.

11 Likes

Godt poeng!
Og gode innspill fra dere andre.
Uansett hyggelig å være med på reisen om det skjer noe i febr el i april🤞🏽

2 Likes

Det kommer vel en melding 15 jan om åpning av data i Initium. Hvor mye som kommer vet en ikke muligens bare info om åpningen. Men det er jo kjent. Så er det vel en karentenetid uansett før Q4 presentasjonen så han bruker vel det vindu som er åpent nå noen dager.

1 Like

Jeg skjønner ikke at de ikke da vil ha en eventfordeling å dele med oss! Eller bare si at det tyder på en signifikant fordel til UV1 armen.

1 Like

at de vil gå ut med event fordeling når de låser studien?

Det vil ikke selskapet selv vite heller da. Og er uansett noe som da ikke er kvalitetssikret. Jeg tror ikke vi får noen melding en gang den 15. januar så lenge selskapet bare gjør nettopp det de har guidet at de skal gjøre.

13 Likes

Synes heller noen i U kan legge ut bilde av draktene de har fått sydd til Holmenkollstafetten 2024:

Skjønner du så skjønner du. Veldig Ulti tilnærming. Husk datarisk.

7 Likes