Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Liker at hver stein blir snudd… om folk trekker seg fra studien regner jeg med at det vil være ca like mange fra hver arm og at det derfor ville utligne tidsaspektet. Dessuten regner jeg med at selskapet har hatt hensyn til dette når de guidet på suksess i 1h 23.

4 Likes

M&A markedet for clinical stage biotech er sprell levende for tiden. Noen som har sett på dagens case; AMBRX?

Pricetarget Oppenheimer og RBC Capital hhv 30 og 32 dollar pr. aksje. Goldman Sachs 9 dollar pr. aksje i midten av november.

Bud fra J&J 28 dollar, 105 % premie på børskurs. Market cap 2 milliarder dollar.

2 Likes

Det var god informasjon. Ultimovacs blir ikke mindre spennende.

Bare se på de konkrete uttalelsene fra Carlos, her kan ting skje.

1 Like

Er veldig glad i norsk biotek og hva det kan tilføre av verdi for pasienter! Heia norsk biotek. Det eneste som er «synd» er at risiko generelt er så høy i biotek. Enorm volatilitet og ikke for alle å investere i. Opplevd flere ganger at dette går veien og så kom black swan event. Men Ultimovacs ser fantastisk ut. Photocure på oppløpssiden også?! Lykke til Carlos og co

3 Likes

Prøver meg på en anynom avstemning her, ønsker å kartlegge hvor mange aksjer folk eier:

FYI: Hverken jeg, noen andre, eller samboeren din kan se hvem som har trykka på hva, så ingen grunn til å pynte på sannheten ene eller andre veien:

Hvor mange Ultimovacs-aksjer eier du i skrivende stund?

  • 0-99 aksjer
  • 100-999 aksjer
  • 1000-4999 aksjer
  • 5000-9999 aksjer
  • 10000-19999 aksjer
  • 20000-49999 aksjer
  • 50000-99999 aksjer
  • over 100000 aksjer
  • er short

0 stemmegivere

Edit: Husk datarisk da

11 Likes

M&A rush!

https://www.finansavisen.no/helse/2024/01/08/8080024/johnson-and-johnson-kjoper-ambrx

4 Likes

Noen som har peiling på om det er noe nytt som driver aksjen opp i dag? :chart_with_upwards_trend:

Bare phsykes som setter gulvet :crazy_face:

Tok en for laget si

1 Like

Tja, kursen er hele 8 kroner høyere enn emisjonen i 2021. Synes ikke man har fått særlig god risikojustert avkastning om man deltok der. Ellers er det 1.059.878 aksjer synlig short som sitter veldig feil og bør gjøre seg opp en status på hvordan de kunne sette seg i en situasjon hvor de etter hvert må dekke inn på null float og nada omsetning.

11 Likes

Den historien og sitsen er jeg selvfølgelig klar over, men jeg tror ikke Janus nettopp i dag oppdaget at shorten deres kanskje er "litt feil", men hvem vet :man_shrugging:.

Jeg tenkte heller det kunne være noen som hadde konkrete nyheter om f.eks. anbefalinger fra meglerhus, nye bevegelser på aksjonærlisten, intervjuer i media, presentasjoner e.l.

3 Likes

Vi har ikke plukket opp noe i chat eller tråder så vidt meg bekjent. Ikke noe veldig spennende i listene heller. Mulig det endrer seg fremover. Det sitter et par store aktører og ser på alarmbjellene ringe for shortene sine.

På disse nivåene kan man anta at JHI har passert 50 MNOK i tap, og det er før renter og økte sikkerhetskrav. Selv for større aktører er ikke det uproblematisk.

Edit:

Forløperen til videon under:

5 Likes

Tror nok vi snart kan begynne å snakke om en “I-dags-effekt”. Avlesning er nå så nært fram i tid at flere etternølere begynner å vurdere om de skal kjøpe seg inn, ev. kjenne litt på at “nå går kanskje toget”. Om bare 2-3 måneder sitter vi med fasiten i fanget. Og så tipper jeg at mange skjønner at det vil være mulig å gjøre seg en del prosenter mer eller mindre risikofritt før dataene publiseres om man kjøper seg inn nå.

Fått klage på PM om for mye tekst og for lite memes og filmer, så værsågod:

6 Likes

Jeg tror ikke de skjønner det før INITIUM faktisk har gitt gode resultater i mars/april.

12 Likes

Kan hende det. Kan også hende en litt opp i systemet lurer på hvorfor den disproporsjonalt store shorten i aksje X lider større og større tap. Om de deretter faktisk leser seg litt opp så kanskje de tar til vettet også før data. FTF kaller uansett tilbake alle aksjer til vårens generalforsamling. Har ingen tro på at JHI får lånt opp tilstrekkelig ekstra for å dekke alt sammen. Det blir jo bare å grave graven dypere også.

3 Likes

Vi kan håpe, men tror ikke de følger det så nerme og usikker om de vet den er disproporsjonalt stor heller.

2 Likes

Er en del tekniske faktorer som begynner å modnes nå som vil gjøre at aksjen begynner å komme opp i forskjellige dashboards og modeller/algoritmer.

F.eks: Alle de viktigste moving average crossoverne har inntruffet, monthly candelet for januar ser nydelig ut så langt.

Man ser at på Tradingview, så gir denne statiske analysen BUY

12 Likes

Endelig er en ny episode av Radforsk podcasten ute :=)

2 Likes

Trenger vel ikke mer forklaring enn dette? :stuck_out_tongue: Fra November
image

2 Likes