Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Var det ikke denne artikkelen, som var omtalt tidligere i denne tråden…

Da legger jeg ut teksten samlet i fra Q3 rapporten 2023 angående Focus:

The FOCUS trial is a landmark study. The primary endpoint of the study is progression-free
survival rate at 6 months after the last patient has been included. For the secondary endpoints,
including overall survival (OS), objective response rate (ORR), duration of response (DOR) and
safety, patients will be followed until 12 months after the last patient has been enrolled. The
data, including PFS and OS, will be analyzed 12 months after inclusion of last patient, and the
results are expected to be reported in the second half of 2024.

Jeg skrev ovenfor at jeg har oppfattet det slik at de vil presentere alle resultatene i H2 2024.

Men - jeg forstår denne teksten slik at det uansett må foretas en avlesning nå etter 6 nmnd fordi de skal registrere 6 mnd PFS - det er uansett varslet dato for publisering - forsatt “primary endpoint” ved studien.
Utsettelsen med offentliggjørelsen har, slik jeg har tolket det, å gjøre med den situasjonen som oppsto i NIPU og som skapte mye støy. For å unngå lignende episode i FOCUS har de varslet alle data i H2.

Men

om 6 mnd PFS i Focus er veldig gode - hva er det som hindrer Ultimovacs å publisere disse dataene da?

Ingen ting.

2 Likes

Vel, enkelt og greit at de ikke har åpnet studien, så alt er hemmelig for dem fortsatt. Det gjør det litt vanskelig å melde?

Ultimovacs Announces Completed Enrollment in FOCUS Phase II Clinical Trial of UV1 in Head and Neck Cancer Patients | live (euronext.com)

Analysen skjer etter 12 måneder fra last patient dosed. Ikke 6 mnd. Men den inkluderer hva PFS var ved 6 mnder.

Uansett er det invastigator-lead studie, så Ulti eier ikke dataene og har ikke styringen på når og hvordan de blir brukt. Dette er dog forventningen, og sikkert avtalen de har nå, og mest sannsynlig det som skjer, og ikke vi får en Helland-reprise.

6 Likes

Takk! Leser det som at han bidrar til et arrangement til inntekt for kreftsaken, men ikke et nytt bidrag til Ultimovacs? Uansett et det fint at store eiere har et oppriktig engasjement.

1 Like

Ja det du skriver er som jeg skrev - avlesning etter 12 mnd - og U eier ikke dataene det er riktig.

Men U eide heller ikke datene til NIPU det var OUS som gjorde, men der kom info i juni når antall events var inntruffet selv om vi ikke fikk særlig mer info noe som skapte usikkerhet fordi det var uenighet om endpoint met or not.

Og det er nettopp den situasjonen jeg tror U for all del vil unngå å komme opp i på ny i Focus.

Men - og det var det som var mitt poeng - pfs skal avleses etter 6 måneder av de som kjører studiet. Om resultatet viser seg å være uten tvil bra, i motsetning til uavklarte NIPU da den kom, da er hensynene bak å avvente disse resultatene ikke lenger tilstede.

For tilliten til selskapet er det utrolig viktig at de publiserer resultater til markedet så fort det er mulig, uansett om resultatet er bra, dårlig eller “uavklart”.
En siling av nyheter basert på hvordan data leser av vil være helt ødeleggende, og det tror jeg styret i ULTI vet og vil forholde seg til.

3 Likes

Ultimovacs får se data når analysen er ferdig, 12 mnd+vasketid etter siste pasient dosert, såokt-nov 2024 en gang. Da kommer de til oss også, med mindre studieleder vil holde de tilbake for konferansedeltakelse. Nå har de guidet at vi får alt samtidig, så da går jeg ut ifra det. Endrer mening hvis de endrer guiding.

1 Like

ESMO again :blush:

5 Likes

Kjøper Rolpefondet mer ULTI aksjer får så å låne disse ut…

Klikk på "arket " over tallet 3.5 % …så kommer det ny dataside - 2024

Ultimovacs Asa - Norway (shorteurope.com)

Var det i går og i dag de økte?

I går (40K) og i dag. Men kommer fra en konto som brukes til utlån (Nordea Securities lending), så det er nok aksjer har blitt lånt ut til noen har vurdert å selge short, men så har valgt å ikke gjøre det.

Kan selvfølgelig også være litt dekking på gang. Og så får vi melding på mandag, og noen må betale en bot for manglende rapportering. Men det har vel ikke blitt kjøpt sååå mye denne uka?

Skjermbildet er fra investorlistene fredag 12 januar.

Nordea Securities lending har nettokjøpt 15k tirsdag denne uken, 1k mandag og 31k fredag forrige uke (samme dag som JP aka Janus tilfeldigvis solgte 39k). Fremstår rimelig plausibelt.

Kan mao fint være Janus. 5/12 lånte Folketrygdfondet ut 25k aksjer til Nordea Securities lending. 8/12 gikk det ut 25k aksjer fra Nordea Securities. Samme dag lånte Janus 220k. Men kun 180k var synlig fra Folketrygdfondet. Bolken med 25k aksjer gikk nok rett fra Nordea Securities og til Janus.

4 Likes
  • FTF med sine drøye 1 500 000 aksjer startet å låne ut til short den 07.03.23
  • De har dumpet så mye som 1 180 000 aksjer til de synlige på shorter listen (Janus og Adage)
  • Den siste dumpen på 184k FTF gjorde var den 6.12.23, hvor Adage kom på den synlige shorter listen 2 dager etterpå med samme antall aksjer (8.12.23)
  • Listene fra i går og i dag viser en netto økning hos FTF på 133k

Om man kan gå god for at FTF ene og alene har lånt ut til de synlige på shorter listen:
Så viser dagens “tilbakelevering” at det er meste parten shorter ammo og en drøy inndekning på 13k aksjer.

1 059 878 (Synlig short) - 1 180 000 (FTF utlån totalt) = 120k

133k(FTF sin økning på gårsdagens og dagens lister) - 120k(differansen på den synlige shorten mot FTF sitt totale utlån/reduksjon)

=13k

Med dagens ufullstendige short oversikt så er det så klart umulig å fastslå at ikke det ligger en eller flere usynlige shortere. Men når det kommer til de store synlige, så er hvertfall 13k direkte shortede aksjer og 120k ammo aksjer tilbakelevert om man skal legge lit til overnevnte hypotese.

Quick maffs :nerd_face:

17 Likes

09/01 (11/01 i listene) kjøpte Security Lending 15k aksjer ifølge listene uten noen synlig åpenbar motpart. Alle andre dager ligger JP på salg samme dag som Security Lending er på kjøperen. Sånn sett kan det virke som det som har fantes av shorter-ammo først har blitt samlet opp hos Security Lending i porsjoner før det har blitt gjennomført en faktisk inndekning på tilsynelatende 15k aksjer. Påfølgende dagen 10/01 har både short-ammo og inndekning blitt levert tilbake til Folketrygdfondet.

Muligens. En kjapp teori om ikke annet.

6 Likes

Nå har vi i hvert fall fått det første tegnet på tilbakelevering av aksjer som har vært utlånt.
Hvor mange har sitti på gjerdet å venta på det signalet? Både longere og shortere som ser at frendene har startet redusering av short.
Neste uke kan absolutt bli pen for longerne som allerede sitter med det de skal ha.
Lykke til. Mandag starter siste del av Januar som er lukketiden melanom studien. Kanskje får vi en liten melding med positivt fortegn?

11 Likes

Meanwhile, at FTF HQ:

16 Likes

Hvis FTF har kjøpt 93000 aksjer i et marked der det er veldig lite frie aksjer så burde vel dette gitt større kursutslag, eller hva tenker dere som er drevet i dette. Hvorfor ikke mer bevegelse i positiv retning? Hva er grunnen til dette. Eller er dette skylden i siste ukes oppgang?
Bare lurer på hva dere tenker.

FTF har ikke kjøpt noe som helst. Utelukkende tilbakelevering av utlånte aksjer. Hvor kun en liten brøkdel er faktiske kjøp i markedet av lånetaker (inndekning). Mao; man har knapt sett noen effekt av shortinndekning. Så langt.

Ytterligere 20k inndekning (dersom det stemmer at 15k av 93k var faktisk inndekning) og det må innrapporteres til SSR.

6 Likes