Derav hvorfor det stort sett er short-ammo som har blitt levert tilbake via Security Lending Nordea, som beskrevet litt lengre oppi tråden.
Ja men da tømmer de seg for short ammo - så kan det ikke være shortinndekning som tilsvarer redusert short ammo? Da får man vel skjult inndekningen?
Som tidligere beskrevet av @Pk2k; shortinndekningen ligger sannsynligvis i siktet 13k. Øvrige som ble tilbakelevert er short-ammo som aldri har nådd markedet.
Balladen om shorten i Ulti, vers 127:
Men vi vet jo fortsatt ikke om dette en fundamental eller en fiendtlig short?
Akkurat her og nå så vet vi bare at gitt FTFs beholdning++ (altså hva shortselgere kunne låne) så ville det neppe ha vært mulig å holde kursen nede med shortsalg fram til INITIUM på noe vettigt vis.
Kan det derfor være at JHI har valgt å slippe taket en stund, for så å komme tilbake nå på oppløssiden? Altså at man lar kursen gå sin naturlige gang oppover, for så å prøve å snitte opp shorten med de resterende aksjene de kan låne hos FTF+andre? Og at denne “tilbakeleveringen” nå bare er en overstegsfinte, som skal få markedet til å tro at “nok er nok”?
Jeg mener: Skal du sette mer short, så er det et poeng at optikken tilsier at du ikke skal det (du vil selge mest mulig short, til høyest mulig pris, right?) Og vice versa: Skal du dekke, så gir det kanskje mening å shorte hardt og aggresivt for å skade sentimentet, for så å begynne en forsiktig dekning?
Up to now, we have cleaned and processed 21 short positions in Ultimovacs ASA. Our short selling records for Ultimovacs ASA start on 2023-06-09 and are updated with the latest short interest disclosures.
Det var jo Nordea som hadde hovedansvaret for å formidle FTF aksjer til utlån. Så det stemmer bra.
Reaksjonen på Ulti er veldig forutsigbar, presses ned nå. Hadde man turt å trade denne så hadde den vært en enkel akje å trade i, men jeg orker ikke det. Kan komme overaskelser man ikke klarer å forrutse og da går det fort.
Lykke til
Hvis man sitter og kjenner på negative tanker om at ULTI-aksjen er under press, så er beste medisin å slutte å fokusere så mye på intradagskursen, zoome ut og innse at aksjen er i en veldig bratt opptrend, som akkurat nå tester det siste kraftige motstandsområdet som er før ATH.
Vi vet at det kun er snakk om temmelig få uker før et av de viktigste VIP i selskapets historie kommer. Det er et mye viktige spørsmål hvor mye man vil sitte med før det, enn hva man kunne eller ikke kunne tjent på å daytrade aksjen, som for 99% av vanlige aksjonærer ikke vil gi meravkastning.
Har omtrent ikke en eneste aksje på mine lister som er i grønt i dag. En skikkelig sur børsmandag, så det hjelper ikke mye det heller. Sitter egentlig ganske komfortabelt med mine Ulti aksjer og venter i spenning på det som kommer i den nære fremtiden!
Stille før stormen? Lenge siden vi har hatt så lite aktivitet i småprat 
Det begynner vel å bli få tema igjen som ikke er kvernet x antall ganger allerede😄
Ikke gi Werner noe påskudd her nå da.
La oss heller starte Varm Buffet sin Januar og februar konspikonkurranse.
Vi gir første runde til fredag. De med den beste konspirasjonen vinner noe gøy. F eks 100 kroner i bitcoin!
Anse det som en tekinvestors kokkelimonke-U(!)tgave
Skulle det ikke komme noen nyheter nå i midten av januar?
Hva tenker dere er verst mulig utfall av INITIUM avlesningen. Hva om det viser at de ikke når endepunktene. Hvor langt ned kan denne falle da. Vi må ikke lukke øynene for at det er en mulighet. Jeg tenker at jeg er inne med min andel her og at det KAN gå i dass, men det tåler jeg.
Kan den falle ned til 40- 50 kr før den roer seg?
Vet at det er et tabu tema, men tør allikevel å kaste inn dette spørsmålet.
Er en enormt lang sliding scale av mulige resultater og mulige tolkningsstormer som kan oppstå. Positive enden er blitt tegnet opp i rikt monn av de største entusiastene i tråden, da får man et datasett som skriker potensiell blockbuster og budkrig fra big Pharma lang vei.
Hvis man havner i en situasjon der e-ordet kommer opp mens confidence i markedet er rystet så kan det bli veldig stygt. Men da er man altså langt over på den kjipe enden av skalaen.
Jeg har mer troen på 10-30 kr i det scenarioet. Det er et relativt binært case.
Vi kan vel alltids håpe på at vi får noen nyheter om Fast Track eller Breaktrough Therapy Designation for mesatheliom/NIPU om ikke så altfor lenge? Eller så kan det jo også hende at FDA vil se mer modne data først da, i hvert fall for BTD.
Bjørheim sier i hvert fall på Radium Episode 286 31:21 at:
“Vi føyer oss i rekken med de som mener dette er gode resultater (resultater fra NIPU, red anm), noe som utprøverne også har konkludert med, vi har gode tilbakemeldinger fra mange vi også. Vår lakmustest nå er jo hovedsaklig todelt, det er å, holdt på så si, teste datene på myndighetene, i diskusjon med myndighetene i forhold til hva de ser i tallene og hvordan de eventuelt ønsker å hjelpe dette produktet framover til en markedsgodkjenning i denne indikasjonen. Den kommunikasjonen begynte allerede tilbake i juni, selv om det ikke er så hardt knyttet til data, men det er knyttet til data, så fikk vi for noen uker siden ‘orphan drug designation’ for UV1 i mesotheliom og den prosessen fortsetter mot eventuelle andre veier forover da. Det andre er å diskutere med et enda større utvalg av utprøvere…”
Breakthrough therapy designation is intended to expedite the development and review of drugs for serious or life-threatening conditions. The criteria for breakthrough therapy designation require preliminary clinical evidence that demonstrates the drug may have substantial improvement on at least one clinically significant endpoint over available therapy.
Fast track designation is intended to facilitate the development and expedite the review of drugs to treat serious conditions and fill an unmet medical need. Designation may be granted on the basis of preclinical data. A sponsor of a drug that receives fast track designation will typically have more frequent interactions with FDA during drug development. In addition, products that have been designated as fast track can obtain rolling review.
Om ikke man tror INITIUM leverer gode resultater bør man aldeles ikke være investert. Dårlige data betyr at UV1 trolig ikke har livets rett. Og omvendt. Finnes en del godt lesestoff som tilsier at et positivt utfall er mest sannsynlig i fundamentaltråden. På toppen av fire sammenfallende effektsignaler fra ph1 studier og et randomisert, statistisk signifikant POC i 2L mesoteliom fra oktober i fjor.