Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Forsinkelser :rofl:

2 Likes

Den første teksten fra FA så ut som den var skrevet av en femteklassing som skulle forsøke å tolke børsmeldingen. Bra at den ble editert :+1:

4 Likes

Du mener – øyensynlig – at man skal være happy med enhver mediedekning.

Jeg mener at man ikke trenger å være det, uavhengig av hvor kursen måtte være på tur.

Du mener det er din rett til å legge deg opp i hva andre skal og bør mene, eller være fornøyd med.

Det gjør ikke jeg.

1 Like

You are putting words in my mouth good sir!

2 Likes

Jeg trekker bare slutninger basert på hva du skriver / hva du ikke vil svare på

Hvis noe ser ut som en hund, kjennes som en hund, lukter som en hund, bjeffer som en hund… kan det da være at det faktisk er en hund? Nå ber du meg tro at du er en katt.

Jeg får prøve å stille mitt eget spørsmål (som du ikke ville svare på) igjen, så vi får avklart dette uten at jeg “putter ord i munnen din”:

“Jeg skjønner ikke helt. Mener du at man ikke kan være happy med at kursen går opp og samtidig mene at journalistikken i FA holder et dårlig nivå (på en og samme tid)?”

(kilde WVH, Ulti småprat 3, innlegg #4096)

Kanskje du skal la være å trekke beslutninger da. Jeg skrev bare at jeg personlig syntes det er positivt med dekningen. Og har ikke ment eller tror det er min rett å si hva andre skal mene. Dette er ett forum… Som jeg håper er åpent for diskusjon!

Herre min hatt så ampere disse biotek trådene på Tekinvestor kan være noen ganger. Kanskje folk har vektet seg opp litt for mye i dette hvis man skal være så aggressiv.

Jeg legger den død fra min side.

7 Likes

Sikringen til @WernerVonHaussenberg røyk, det skal litt til :bulb:

1 Like

Satser på at Invent2 ikke fortsetter salget etter denne meldingen.

2 Likes

Er vel nå de skal selge (litt), når det er sterk kjøperside til å ta imot?

Tja , som 6. største eier så har de mange.

For meg handler det nok mer om hva jeg opplever som logisk inkoherent (altså en insinuasjon om at jeg og andre burde være fornøyd med dårlig journalistikk, fordi kursen går opp. For meg henger ikke de to sammen i det hele tatt).

Penger er bare penger.

Logisk inkoherens, derimot.

Men jeg skal legge den død, jeg også. Må ikke gå så langt at man tyr til volt.

Så får vi forhåpentligvis heller finne felles glede i kursoppgangen til U.

4 Likes

Må ikke gå så langt at man tyr til volt.

I see what you did there and appreciate the humor! :slight_smile:

Det var vel heller det som var poenget mitt også, at man må se det positive i ting og glede oss over kursutvikling istedenfor å flisespikke! MEN! man har selvsagt lov å gjøre det også hvis man vil!!

1 Like

Syns oppgangen i dag var litt laber, men var trossalt kjent informasjon som ble meldt. Gleder meg som en unge til slutten av Mars!

8 Likes

Det ligger nok mye der, ja. Men uansett bra at de får løftet frem både Ultimovacs-navnet og INITIUM litt ekstra nå før avlesning. Medieoppslagene i dag gjør markedet i stand til å forstå mer av hva INITIUM-avlesningen betyr.

Synes selskapet skal få kreds for denne meldingen. De gjorde en liten endring i tidslinjene som ga dem anledning til å melde nå ved 18mnd, uten at meldingen var helt kjent fra før. Og den lille endringen var i positiv forstand. Det liker vi. :wink:

Ser frem til fortsettelsen :slight_smile:

11 Likes

Magefølelsen min sa intuitivt midten av mars, hadde de forventet slutten av mars ville de sagt by the end of march. Min erfaring er at ULTIMO ikke overmelder noen ting.

3 Likes

I siste Radium sa Elisabeth noe om at nå må dere ikke slippe data midt i påsken, noe Jonas var enig i.

Fredag 22.mars er fredag før palmesøndag. Siden de nå sier mars tror jeg, ut fra Jonas sitt utsagn, at det ikke kommer senere enn 22.mars iallefall.

6 Likes

Gir liten mening å endre guiding til mars (fra mars/april) dersom data kommer sent i måneden. Personlig holdt jeg det mulig at data kunne komme allerede på tampen av februar. Min gjetning er derfor at data kommer fredag 1. mars eller fredag 8. mars.

4 Likes

Merk at “slutten av mars” er påsken i år (skoleferie fra lørdag 23.mars til 2.påskedag 1.april).

Dette er finansbransjens høytid og ikke en tid man ønsker å presentere revolusjonerende data, da alle har stengt kontoret og dratt til fjells.

I siste Radium blir dette faktisk kommentert (episode 291, ca. 28:00min):

Elisabeth: “Mars, slash april. Ikke gjør det midt i påskeferien, da.”
Jonas: “Hehe, jeg tror vi skal klare å time det litt bedre enn det.”

Når selskapet nå i tillegg endrer guiding til “mars”, så tilsier alt at de er meget komfortable med tidslinjen, og at de forventer å levere dette tidlig i mars. Ellers hadde det, som @Syklisten og @h3nk1 sier, ikke vært noe som helst poeng i å endre denne tidslinjen nå.

EDIT: Jeg skriver aaaaltfor seint, ser jeg :joy:

7 Likes

Er det ikke her medwatch og liknende burde vise sin kompetanse?

Husker du i høst da Medwatch-journalisten ifm ESMO trodde at det het “Late breaking abstract” fordi presentasjonen til Helland var lagt seint på dagen? Og mente at det var bull, fordi det var et “bra” tidspunkt å holde presentasjon på? :see_no_evil:

4 Likes