Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

At dette ble satt opp som et event-drevet studie har vært tidenes gavepakke for oss som har vært med på reisen (Skjønt, jeg tror ikke markedet helt har forstått hva som er i ferd med å skje, derfor den “elendige” r/r for oss som har vært med fra start. Noen vil kanskje si at 300+% ikke er elendig, men det trenger vi ikke krangle om nå).

De kunne valgt 18 mnd avlesing etter siste innrulerte, og da hadde vi hatt omtrent null grunnlag for å sette opp de regnestykkene som er satt opp av eminente statistikere og kompetente lek-folk på TI. Da hadde vi stilt inn vekkerklokken på mars 2024 allerede fra last pstient dosed, og vært fullstendig uvitende om forløpet i eventer. Da hadde vi sittet her med maksimal risiko, hatt gjettelek og fkasketuten peker på.

Istedet valgte de event-drevet, og etterhvert gitt oss unik informasjon som det faktisk er mulig å regne på. Og med historiske kontroller det er mulig å sammenligne med har vi fått så mange signaler og retningsvisere at det skal godt gjøres å gå seg bort.

  • Fase 1 studiene - check på safety OG effekt, lav n hver for seg, men samlet sett en solid pekepinn.
  • Klinikere som er entusiastiske, og ønsker å prøve ut.
  • 3 ferdig rekrutterte fase 2, midt i en pandemi hvor mye annet falt i grus
  • NIPU, som med umodne data viser 27 % bedre overlevelse, og bedre kan det bli med modnere data.
    *INITIUM som ikke ser ut til å nå 70 eventer på lang tid. Regnestykker og statistikk viser oss hva det sannsynligvis betyr…

Når vi i mars står i målområdet kan vi som har fått del i all kunnskapsdelingen her på TI rope “BARNESKIRENN! DET E SÅ LETT!”, mens markedet, Janus og fandens oldemor undrer seg over hva som skjedde nå.

Husk, ingen seier på forskudd. Fortsatt datarisk. Statistikken til boble og Kjetil viser omtrent hvor mye.

47 Likes

Det skumle her er det flere har vært inne på. At uansett hvor fint det ser ut basert på historisk kontroll, så er det ofte skjedd at man får overraskelser i fase 2. Også har vi forferdelige Oslo Børs da, som ikke klarer å prise biotech korrekt, Janus, Inven2 mm. som lusker i sivet osv. samt en stor gjeng som tenker sell on news. Jeg tviler ikke på at Initium leser av positivt, men tviler sterkt på at markedets reaksjon blir god nok med en gang. Utlandet har heller ikke overbevist meg, når de hittil hovedsakelig har vist stor short-interesse… Tror vi får en skikkelig lang vei til Lambo, men at det kommer etterhvert når bud på selskapet kommer.

2 Likes

Stått opp med feil fot først i dag Martins😊

Jeg har og er fortsatt “bekymret” for hvordan markedet vil håndtere en homerun. Men husk hvilken betydning dette har for kreftbehandling. Ultimovacs har fått forsider i avisen tidligere både i Sverige og Norge. Da på usikkert grunnlag og “lovende” signaler.

Hvordan dette kommer til å spille seg ut vet vi ikke. Store fond, spesialinvestorer, mm kommer til å vente på emisjonen tror jeg. Samtidig tror jeg den emisjonen blir alt for liten til at de får det de vil ha. For alt jeg vet vil den allerede være ferdig fylt.

Sist emi på 125 tegnet jeg for 1 mill, men fikk bare for 125k. Den neste tror jeg ikke jeg kan håpe på mer enn knapper og glansbilder, så da må jeg handle i markedet. Slik tror jeg det vil være for de aller fleste.

10 Likes

Samme her, fikk mast til meg fattige 1000 aksjer. Jeg mener fortsatt tre år med et historisk elendig sentiment i sektor og blant peers har bidratt til at selv vi her inne har mistet grepet på hvor godt posisjonert selskapet er i spacet (utløp av CPI-patenter, lengst fremme i løypa, universell kandidat egnet for bredt registreringsprogram og umiddelbar pole position) og hvor mye oppmerksomhet som utløses på gode data.

Oslo Børs kan være så klovn den bare vil. Volum og oppmerksomhet kommer. Gode resultater betyr at Ultimovacs vil omtales sammen med Moderna i hver bidige artikkel om kreftvaksiner. Og sistnevnte økte vel mcap med et par hundre milliarder på sine lovende ph2 vaksinedata.

6 Likes

Enig. Det blir fort en diskusjon i etterkant om graden av “positivt”, og markedsreaksjonen blir uansett ikke god nok sammenliknet med forventningen her. …men det er jo ikke akkurat sannsynlig at kursen går ned heller da :wink:

Positivt resultat av avlesningen blir likevel mer en forutsetning tenker jeg, mens info om partner/oppkjøp er det som virkelig vil få kursen til å gå. Det er da markedet tar inn over seg at det er penger å hente.

2 Likes

Når aktører som dette ikke kjøper over børs, så er det ikke fordi de ikke har telefonnummeret til en megler - det er fordi når de først ønsker å gå inn, så er det med et volum som ville vært ekstremt kursdrivende å kjøpe over børs. Men det betyr ikke at de ikke vil kjøpe så lenge kursen er lav nok. Og aktører hakket under denne typen investorer (som er så attraktive for selskapet og øvrige eiere at de vil få tildeling i en rettet emisjon uten allerede å være på aksjonærlisten) vil kjøpe så lenge kursen er lav nok. Om oppmerksomheten om UV1 og Ultimovacs eksploderer pga. fantastiske resultater så tror derfor jeg man vil oppnå ganske nærme fair prising med en gang. Sikkert ikke helt, men ganske

13 Likes

Når selskap(er) henter penger, så både bør det og skal det - med vanlig kotyme - stå hva pengene skal brukes til. Da henter man det man trenger på det tidspunktet. Er ikke verre enn det

2 Likes

Men om etterspørselen i emisjonen er høy, så kan de jo alltids skru opp kursen litt. Kan da enten få inn mer penger for samme antall aksjer, eller utstede litt færre aksjer.

Men kursettingen styres gjerne av noen få store, og kan være vanskelig og justere underveis.

Edit:
De skrev dette om formålet med emisjonen: The net proceeds of the Private Placement will be used for (i) financing of the LUNGVAC Phase II trial evaluating UV1 in non-small cell lung cancer, (ii) bringing the UV1 platform into Phase III readiness, (iii) further development of the Tetanus-Epitope-Targeting technology platform, and (iv) general corporate purposes. The net proceeds are expected to extend the Company’s cash runway to the end of 2023

Fikk 30 % allokering om jeg husker riktig, men hadde jo aksjer i selskapet fra før.

2 Likes

Blanko fullmakt til piker vin og sang er det ingen seriøse som putter penger i

Misforstå meg rett, du har en grunn til å be investorene dine om penger. Generelle forretnings formål er vanlig det, men det er en mindre andel av det du henter

Folk fikk nok i stor grad tildeling i forhold til hvor mange aksjer de hadde fra før. Mange som også tegnet minimumsbeløpet fikk flere.

Er bare redd vi overvurderer hvor gode Ultimovacs er på markedsføring av seg selv og UV1. Snakket med en forsker som jobber i Oslo med kreftforskning, og han hadde ikke hørt om Ultimovacs eller UV1 engang. Ingen andre leger jeg har pratet med har heller hørt om det, eller folk som jobber i kreftforeningen. Synes de mangler reach. Det kan være positivt for aksjen, da relativt få vet om den enda, men skummelt for produktet. De må bryte igjennom på et eller annet vis for å få den prisingen på selskapet som vi ønsker, og track record hittil synes jeg ikke er overbevisende nok på den fronten. Men, har sett ting ta helt av når man har noe som bærer sin egen nyhetsverdi før og det kan helt klart skje her. Vi får bare vente og se om internettet og media velger å pushe UV1 til alles lepper når den tid kommer. Er redd det kanskje er for komplisert for hvermannsen, så resultatene må være helt skuddsikre for at det skal skje i full utstrekning. Men som blir nevnt over her tror jeg ikke kursen går ned altså. Tror bare det ikke blir Lambo over natta mest sannsynlig. Heller en brukt prius eller to for de med litt size inne.

2 Likes

Tror dette er bra og rikitg, det er en LAAANG vei igjen før UV1 blir medisin de kjenner til, og skal kjenne til.

3 Likes

Forskere og leger er ofte fullstendig uinteresserte i børsnoterte selskap. Enkelte av dem vil kanskje først forstå det vi er opptatt av når UV1 omtales i Lancet og NEJM.

14 Likes

Når vi er inne på Ulti omsetning på andre markedsplasser - Infront terminalen har også dette vinduet som viser alle markeder der Ulti ISINen er omsatt.

Ikke mye idag utenom OSS, men interessant (og litt misvisende) med de høye ADV (Average Daily Volume, 30 days) på “Lang & Swarz” MTFene.

Gravde litt videre, og det er notert store omsetninger historisk på disse enkelte dager - vet ikke hvor reelt dette er…?

image

image

3 Likes

At de ikke har hentet mer penger :cowboy_hat_face:

Om man tar utgangspunkt i fase 1 resultatene og antar man oppnår det samme i INITUM hvilken HR hadde man landet på i INITIUM?

2 Likes

Jeg har ikke gjort noen regneøvelse for de andre fase 1 studiene, men jeg gjorde en sammenligning av UV1-103 mot KEYNOTE-006 for et drøyt år siden. Innlegget kan leses her: Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold - #1287 av Boblegutten

Etter dette kom det en melding i oktober 2023 at det ikke ble rapportert noen OS events i kohort 1 mellom 3 og 4 år. Da jeg lagde innlegget ga plottene sammenlignet mot hverandre HR=0.54. Med tanke på at det ikke er noen dødsfall mellom 3 og 4 år, tipper jeg det ville gitt HR=0.50 eller litt lavere med et oppdatert plot, forutsatt at det ikke har blitt OS events i kohort 2 siden dette. Det har meg bekjent ikke kommet et oppdatert plot etter konferansen høsten 2022.

For å svare mer konkret på spørsmålet ditt, og som en liten teaser til et fremtidig innlegg, kan HR=0.54 gi statistisk signifikant OS allerede på nåværende tidspunkt for INITIUM. Da snakker jeg om statistisk signifikant i form av tosidig p-verdi < 0.05, og ikke den vesentlig lavere terskelen ensidig p-verdi under 0.10.

55 Likes

Vil en HR=0,50 for Initium fase II være en medisinsk sensasjon?

1 Like

Så absolutt.

2 Likes