Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Gitt at hele populasjonen på 100.000 vil dø som konsekvens av det medisinen adresserer.
Hvis de resterende 99.000 overlever i stedet for å dø vil vel de 1.000 være ok?

For en tid tilbake ble det lagt ut en liste over konkurrerende studier til Initium/UV1 husker ikke om den gjeller kun melanom eller om det også var andre indikasjoner. Husker ikke hvem som delte den, om det var fornybar eller noen andre

1 Like

Det var vel ca 100 studier i melanom totalt. Men nå er det 1 mnd til avlesning og ingen fare for at det kommer en ny konkurrent som endrer bildet totalt. Så får vi håpe at uv 1 gjør at mange vurderer om soc endres slik at de må ta hensyn til dette i fremtidige studier. Men det blir vel først etter fase 3 slike vurderinger blir gjort.

Targovax la jo ned satsningen sin på bakgrunn av en studie som ble offentliggjort på en konferanse når de så at dette kom til å endre SOC.

1 Like

Var det ikke PCIB?

Det var vel begge om jeg husker korrekt.

1 Like

Bra gjennomgang.
Basis/den variable parameteren for beregning av konfidensintervall er forenklet std (standard avvik), egentlig std feil, så lenge antall pasienter er konstant.
1 std tilsvarer 67% konfidensintervall
2 std 95% konfidensintervall
3 std 99% konfidensintervall
4 std 99.9 konfidensintervall osv

Det har vært snakk om HR 0.5 som et mulig avlesning for Initium. Da kan det vel beregnes hvilke std man må ha for å holde seg under 1.0 for de ulike konfidensintervallene.

2 Likes

8ec53m

Begynner å bli lei å av spise nothingburger nå. Kan godt tenke meg en Brisket-Mayo-Squid-sandwich litt utpå vårparten.

2 Likes

Hvor?

Hvis du ender opp med å komme gående til Oslo, så tar vi det her. Eller på veien hit! Gjerne ved havet :wink:

2 Likes

For NIPU studien og mulighet for FT og BTD så har FDA en svarfrist på 60dager, men krever FDA ytterligere informasjon og diskusjonen går så blir det vel nye 60dager for hver respons fra FDA?
Er det vanlig at søknaden inneholder alt eller krever FDA normalt ytterligere info slik at dette tar mye tid å få innvilget ?

Davis reiterated that Merck is interested in deals between $1-15 billion, with the $10 billion-plus range being the sweet spot. The likes of Prometheus and Acceleron fell in this range and that’s “still the size of deals we are very interested in,” he said. For comparison, Merck’s foray into T-cell engagers through last month’s Harpoon buy cost the biotech $680 million.

Om datapakken til UV1 komplementeres med gode resultater fra INITIUM (og evt. FOCUS), så bør man være i nevnte sweet-spot. Prometheus er et relevant eksempel. De leverte gode, randomiserte ph2 data desember 2022 og var kjøpt opp få måneder etterpå. Markedspotensialet der var stort (kolitt / chron’s), men ikke like stort som CPI.

15 Likes

Gleder meg til en ydmyk 20x :heart:

15 Likes

Kunne gjerne tenkt meg å høre hva proffene her inne tenker om dette også. Min relativt beskjedne refleksjon tilsier at Ulti åpenbart burde fått fast track MESO, basert på de resultatene som allerede er kommet fra NIPU. Men nå er det jo gått mer enn 60 dager siden resultatene forelå. Noen som har tanker om dette?

2 Likes

Vet vi om de har søkt? Kan hende de drøyer til dataene er mer modne

2 Likes

Det er nok søkt, men helt umulig å vite når (akademikere beveger seg sakte) og om det eventuelt først blir/ble søkt om BTD. At data er gode nok for FT er ganske åpenbart etter min fattige vurdering.

2 Likes

Einarsson nevner litt om disse tingene i den nest siste radium. Han sier at de ikke kan nevne noe om hva som er søkt. Men at det er en dialog med fda før man legger inn søknad. Så FDA veileder de til hva som er rett å søke på. Så nevner han: vi kan for eks ønske oss den beste form for innvilgelse, men så blir man veiledet til å søke den nest høyeste for eks.

Han redegjør jo bare, men syntes det høres realistisk ut ift nipu saksgangen.

4 Likes

Nå er det sånn at studien NIPU gikk i EU og AUS, så man burde også forvente at det søkes om regulatoriske designasjoner i disse områdene. Her er det flere “shots on goal” mtp å oppnå noe markedet vil like.

Tidslinjen tilsier vel at nå i februar og utover er en logisk tid å få svar på. En nyhet som ville gitt litt etterlengtet boost foran INITIUM-dataene.

19 Likes

Jeg selger! Gidder ikke vente mer. Kursen går ALLTID opp når jeg selger, så hold på tøflene!

Barnslig innlegg men det er veldig nervepirrende å sitte mellom 136-144 NOK hver eneste dag :joy:

2 Likes

2 % svingninger får ikke hjertet mitt til å banke akkurat. At det blir spennende med mer randomiserte data derimot. De kommer i mars.

5 Likes

Trikset med Ulti er å bare kjøpe det man vil / tør sitte over INITIUM med, og så bare glemme at man faktisk eier aksjen. Bare finne på noe annet å gjøre. Måke snø. Klippe gress. Rydde i garasjen. Pante flasker. Må ikke sitte å følge med på kursen :wink:

For kursen finnes ikke representativ for potensialet eller risk / reward på nåværende tidspunkt.

Bare svært få som ser ut til å ha fått det med seg. For om så var tilfelle ville kursen fort ha blitt litt mer representativ.

Men nå ser folk bare på Ultimovacs på samme måte som når de graver opp en potet-størrelse gullklump bak garasjen men tror de ser på no smelta messingskrot som de forrige tullingene som eide huset har pælma der. Eller som når man finner en ukjent Munch på loppis til 200 kr, men bare tenker det må være en dårlig kopi. For man finner jo ikke en Munch på loppis, eller?

Husk datarisk: Det kan være en messingklump. Og det kan være en kopi av Munch. Men det finner du aldri ut av om du avskriver det du ser på før du vet hva du ser på.

15 Likes