Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Kunne gjerne tenkt meg å høre hva proffene her inne tenker om dette også. Min relativt beskjedne refleksjon tilsier at Ulti åpenbart burde fått fast track MESO, basert på de resultatene som allerede er kommet fra NIPU. Men nå er det jo gått mer enn 60 dager siden resultatene forelå. Noen som har tanker om dette?

2 Likes

Vet vi om de har søkt? Kan hende de drøyer til dataene er mer modne

2 Likes

Det er nok søkt, men helt umulig å vite når (akademikere beveger seg sakte) og om det eventuelt først blir/ble søkt om BTD. At data er gode nok for FT er ganske åpenbart etter min fattige vurdering.

2 Likes

Einarsson nevner litt om disse tingene i den nest siste radium. Han sier at de ikke kan nevne noe om hva som er søkt. Men at det er en dialog med fda før man legger inn søknad. Så FDA veileder de til hva som er rett å søke på. Så nevner han: vi kan for eks ønske oss den beste form for innvilgelse, men så blir man veiledet til å søke den nest høyeste for eks.

Han redegjør jo bare, men syntes det høres realistisk ut ift nipu saksgangen.

4 Likes

Nå er det sånn at studien NIPU gikk i EU og AUS, så man burde også forvente at det søkes om regulatoriske designasjoner i disse områdene. Her er det flere “shots on goal” mtp å oppnå noe markedet vil like.

Tidslinjen tilsier vel at nå i februar og utover er en logisk tid å få svar på. En nyhet som ville gitt litt etterlengtet boost foran INITIUM-dataene.

19 Likes

Jeg selger! Gidder ikke vente mer. Kursen går ALLTID opp når jeg selger, så hold på tøflene!

Barnslig innlegg men det er veldig nervepirrende å sitte mellom 136-144 NOK hver eneste dag :joy:

2 Likes

2 % svingninger får ikke hjertet mitt til å banke akkurat. At det blir spennende med mer randomiserte data derimot. De kommer i mars.

5 Likes

Trikset med Ulti er å bare kjøpe det man vil / tør sitte over INITIUM med, og så bare glemme at man faktisk eier aksjen. Bare finne på noe annet å gjøre. Måke snø. Klippe gress. Rydde i garasjen. Pante flasker. Må ikke sitte å følge med på kursen :wink:

For kursen finnes ikke representativ for potensialet eller risk / reward på nåværende tidspunkt.

Bare svært få som ser ut til å ha fått det med seg. For om så var tilfelle ville kursen fort ha blitt litt mer representativ.

Men nå ser folk bare på Ultimovacs på samme måte som når de graver opp en potet-størrelse gullklump bak garasjen men tror de ser på no smelta messingskrot som de forrige tullingene som eide huset har pælma der. Eller som når man finner en ukjent Munch på loppis til 200 kr, men bare tenker det må være en dårlig kopi. For man finner jo ikke en Munch på loppis, eller?

Husk datarisk: Det kan være en messingklump. Og det kan være en kopi av Munch. Men det finner du aldri ut av om du avskriver det du ser på før du vet hva du ser på.

15 Likes

Vad tycker du bolaget borde vara värderat till nu?

1 Like

Vad tycker du?

1 Like

Bms ute av kappløpet mtp M&A om initium skulle lese av positivt?

The short-term focus for Bristol Myers will instead be on closing the Karuna and RayzeBio acquisitions. BMS will be taking on additional debt this year to finance those deals, CFO David Elkins said Friday, and will need to repay roughly $10 billion of that debt over the next two years. The Karuna and RayzeBio deals are expected to close in the first half of this year.

Partnerskap er da en mulighet :innocent:

Vet inte! Men ca 5 miljarder är ändå mycket pengar för ett bolag utan intjäning. Säger inte att det är för högt, kanske motiverat. Och varför måste jag svara på min egen fråga innan jag kan få svar?

1 Like

Enkelte bolag har skyhøy prising selv med enorme underskudd. Prisingen kan ikke være frikoblet fra fremtidig cashflow*sannsynligheten for denne. Hvis du har fulgt med vet du sånn ca hva markedsverdien til de forskjellige indikasjonene er, så blir det opp til deg å anslå sannsynlighet.

Hvorfor kan man ikke spørre hva du mener? Du må ikke svare på noe som helst om du ikke vil. Vi som eier aksjer i dag mener åpenbart at kursen er lav vs. motivert kurs per dagens datapakke, sannsynligheter og potensial for en verdifull avtale.

4 Likes

Partnerskap; hva legger du i det? Et slags “joint venture”? For videre kliniske studier i forlengelsen av NIPU, INITIUM…?

Spennende tanke det, men må defineres nærmere - og vil uansett kreve betydelig finansiell deltakelse fra de største aksjonærene (og da snakker vi nok milliardbeløp).

Partnerskap er vel fortsatt minst like sannsynlig som et rent oppkjøp og noe selskapet har snakket høyt om i flere år. Ikke noe “joint venture”, men et type partnerskap hvor BP betaler en god up-front for å sette i gang 5-15 ulike fase 3-studier, og samtidig muligens blir enige om en %-andel av fremtidige inntekter eller kjøper seg inn i selskapet med f.eks. 10%.

Dette er vel fort den mest sannsynlige veien fremover også for Ulti, da det vil bringe UV1 ut i potensielt veldig mange indikasjoner på kort tid.

Denne har vært nevnt som en sammenlignbar deal tidligere:

Nykode har til sammenligning inngått partnerskap med Regeneron og Genentech, bl.a.:

2 Likes

Prekommersielle selskap prises ift inntjening? Da blir det magert.

6 Likes

@Laaarsas hvor mye synes du selskapsverdien burde være nå før INITIUM tall?

Og hva tror du en avtale i føflekkreft er verdt med BP for å ta den til fase 3?

Laaars.

Man priser ikke U på inntjening men på verdi av assets. Jeg mener kursen umiddelbart bør dobbles til minst 300 ved positiv avlesning. Det vil forstatt bare gi en lav mcap i forhold til mye annet.

6 Likes

Spennende biotekaksje

Aksjesjefen synes bioteknologiselskapet Ultimovacs er mer interessant. Resultatet av en undersøkelse av selskapets kreftvaksine UV1 på156 pasienter med føflekkreft skulle opprinnelig publiseres i første halvår 2023.

Studien ble imidlertid forlenget, som følge av at deltagerne lever lengre enn først antatt, og Moen regner med at resultatene blir publisert i mars.

– Dersom dette betyr at vaksinen faktisk fungerer, er det fantastisk fra et pasientperspektiv og innebærer at selskapet bør prises flere ganger høyere enn i dag, sier han.

54 Likes