Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Vad tycker du bolaget borde vara värderat till nu?

1 Like

Vad tycker du?

1 Like

Bms ute av kappløpet mtp M&A om initium skulle lese av positivt?

The short-term focus for Bristol Myers will instead be on closing the Karuna and RayzeBio acquisitions. BMS will be taking on additional debt this year to finance those deals, CFO David Elkins said Friday, and will need to repay roughly $10 billion of that debt over the next two years. The Karuna and RayzeBio deals are expected to close in the first half of this year.

Partnerskap er da en mulighet :innocent:

Vet inte! Men ca 5 miljarder är ändå mycket pengar för ett bolag utan intjäning. Säger inte att det är för högt, kanske motiverat. Och varför måste jag svara på min egen fråga innan jag kan få svar?

1 Like

Enkelte bolag har skyhøy prising selv med enorme underskudd. Prisingen kan ikke være frikoblet fra fremtidig cashflow*sannsynligheten for denne. Hvis du har fulgt med vet du sånn ca hva markedsverdien til de forskjellige indikasjonene er, så blir det opp til deg å anslå sannsynlighet.

Hvorfor kan man ikke spørre hva du mener? Du må ikke svare på noe som helst om du ikke vil. Vi som eier aksjer i dag mener åpenbart at kursen er lav vs. motivert kurs per dagens datapakke, sannsynligheter og potensial for en verdifull avtale.

4 Likes

Partnerskap; hva legger du i det? Et slags “joint venture”? For videre kliniske studier i forlengelsen av NIPU, INITIUM…?

Spennende tanke det, men må defineres nærmere - og vil uansett kreve betydelig finansiell deltakelse fra de største aksjonærene (og da snakker vi nok milliardbeløp).

Du må ingenting :+1: Men jeg syntes i all fall det hadde vært veldig interessant å hvilken verdsetting du mener selskapet burde hatt og hvorfor.

5 milliarder er helt klart mye for et selskap som ikke har inntjening, -men samtidig blir det jo veldig generisk?

Partnerskap er vel fortsatt minst like sannsynlig som et rent oppkjøp og noe selskapet har snakket høyt om i flere år. Ikke noe “joint venture”, men et type partnerskap hvor BP betaler en god up-front for å sette i gang 5-15 ulike fase 3-studier, og samtidig muligens blir enige om en %-andel av fremtidige inntekter eller kjøper seg inn i selskapet med f.eks. 10%.

Dette er vel fort den mest sannsynlige veien fremover også for Ulti, da det vil bringe UV1 ut i potensielt veldig mange indikasjoner på kort tid.

Denne har vært nevnt som en sammenlignbar deal tidligere:

Nykode har til sammenligning inngått partnerskap med Regeneron og Genentech, bl.a.:

2 Likes

Prekommersielle selskap prises ift inntjening? Da blir det magert.

6 Likes

@Laaarsas hvor mye synes du selskapsverdien burde være nå før INITIUM tall?

Og hva tror du en avtale i føflekkreft er verdt med BP for å ta den til fase 3?

Laaars.

Man priser ikke U på inntjening men på verdi av assets. Jeg mener kursen umiddelbart bør dobbles til minst 300 ved positiv avlesning. Det vil forstatt bare gi en lav mcap i forhold til mye annet.

6 Likes

Spennende biotekaksje

Aksjesjefen synes bioteknologiselskapet Ultimovacs er mer interessant. Resultatet av en undersøkelse av selskapets kreftvaksine UV1 på156 pasienter med føflekkreft skulle opprinnelig publiseres i første halvår 2023.

Studien ble imidlertid forlenget, som følge av at deltagerne lever lengre enn først antatt, og Moen regner med at resultatene blir publisert i mars.

– Dersom dette betyr at vaksinen faktisk fungerer, er det fantastisk fra et pasientperspektiv og innebærer at selskapet bør prises flere ganger høyere enn i dag, sier han.

54 Likes

Endelig en vanlig blåskjorte som har fått øyenene opp for Ultimovacs.

“Èn av årets mest spennende aksjer” kommer fra en som ikke har noe forhold til biotek-bransjen. Det skal man faktisk ikke kimse av. Dette er et signal om at flere og flere vil begynne å få øynene opp for Ultimovacs, og ved positive resultater vil det naturligvis bli en enorm oppmerksomhet.

Men selv før avlesning har vi altså en aksjesjef som tør slenge ut påstanden om at selskapet bør prises “flere ganger høyere enn i dag” om INITIUM kommer ut positivt.

En selvfølgelighet for mange av oss her inne, men positivt å se at det kommer fra flere hold i finansmiljøene :muscle:

20 Likes

@Laaarsas du er en taker… Ta ta ta ta! Aldri gi noe😂

6 Likes

Du vet @skipper

noen er givers
noen er takers
noen av oss er
candlestick makers

2 Likes

Sant! Jeg er ikke noen giver selv, men prøver å gjøre ting enkelt i investeringene mine. Som jeg har sagt tidligere så peker alle piler i riktig retning - vanskeligere er det ikke. Hva selskapet er verdt får være opp til BP. Det er ingen av oss her inne som klarer å regne frem «riktig pris». Man kan estimere, men vi kommer mest sannsynlig til å bomme med mange titalls prosenter. Og de prosentene skal jeg ha hvis dette går slik jeg forventer. Jeg gjør dette veldig enkelt for meg selv: syner INITIUM, tar meg noen glass vin (uansett utfall), og venter til BP legger inn bud.

15 Likes

Ang. utsikter for 24 - selskapet har selv lagt ut denne uttalelsen her fra Bjørheim på Linkedin :

Ultimovacs

3 461 følgere

1d

Our CMO Jens Bjørheim is quoted in the Scrip article about “What Does 2024 Hold for Biopharma? Part 4: Transformative Technology”:

#biotech #cancerresearch #cancervaccine #2024outlook https://lnkd.in/dWeM2Bcy (subscribers only)

"Jens Bjørheim, Chief Medical Officer at Ultimovacs ASA, was optimistic about progress in cancer vaccines, meanwhile: “In recent years, there has been remarkable innovation and advances in the development of therapeutic cancer vaccines. New technologies are showing highly promising results in clinical studies. I believe this positive trend will continue throughout 2024 and in the years ahead. By training the immune system to target cancer-associated antigens and tumor antigens, we believe the vaccine approach could benefit more patients across tumor types. While many vaccines are tailor-made using neoantigens from the patient’s tumor, a more universal approach is a complementary strategy in the emerging cancer vaccine landscape. Off-the-shelf vaccines that don’t require sophisticated hospital infrastructure hold the potential to enhance applicability and impact a larger population of patients, including rural and underserved communities.”

22 Likes

short-squeeze-thumbs-up

1 Like

Det blir stadig nevnt og tatt forbehold om “datarisk” i denne tråden. Jeg har tenkt litt på dette de siste dagene, og synes selve ordet er litt misvisende.

Jeg kan være enig i at datarisken ofte er stor i biotek. Men akkurat i eksempelet Ulti, er det ikke potensielt litt misvisende? Altså, det er jo åpenbart en gjenværende og ikke helt neglisjerbar datarisk, men er det ikke slik nå at den store risken (som kanskje ikke er så voldsomt stor (?)) i aksjen handler om alle tingene rund som ikke egentlig handler om “er UV1 + CPI bedre enn CPI”. I de biotek jeg har hatt aksjer hvor det ikke har fått veien har det handlet lite eller ingen ting om datarisk og mye om alt “spillet” rundt.

I min intuisjon vil jeg anslå at det av all gjenstående risk er kanskje 20% datarisk og at resten er en slags litt lite definert “alt kan jo skje og det kan jo være at BMS ikke har penger og det bryter ut krig mellom USA og Iran og plutselig er det ingen som bryr seg om at lille Ultimovacs har funnet gull en plass på norskekysten”

9 Likes