Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Si meg, har du troen på kraftig kursoppgang innen kort tid?

Ja, uppenbarligen. Frugan, huset, allt ska in. Med hävstång.

2 Likes

Hehe! Da passer du perfekt inn her :grin:

1 Like

Da er det i så fall andre muligheter i Sverige enn i Norge.
Har selv gearet beholdning via IG og her er kravene basert på ønsker beholdning.

1 Like

Vilken produkt är det?

Det er CFD-trader.

1 Like

Har hävstång både hos IG og SaxoBank jeg også. Om du ikke er vant til CFD er det lettere på Saxo, for da ser du til en hver tid din “fiktive” eksponering regnet om.

Men det är CFD hos båda? Då riskerar man att förlora mer än man satsade? Ingen knock-out-nivå?

Som “ikke- profersjonell” kunde kan du ikke miste mer enn du satser på CFD

1 Like

Noe nytt på shorten foresten? Sett at Nordea har solgt seg ned.

Den synlige shorten har vært stabil i lang tid.

Basert på listene kan det virke som det er en del aksjer som går frem og tilbake, men altså ingenting som har fått Janus, Adage eller eventuelle nye aktører til å måtte rapportere.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Kan vel avskrive at de dekker før initium så langt vi er kommet…

Om de ikke dekker inn tror jeg de må ha en avtale om å få kjøpt x antall til x pris av en av de store. Ved en positiv avlesning blir det håpløst å kjøpe seg inn på børs.

Gi meg en eneste grunn til at en stor aksjonær først skal tåle at noen radbrekker kursen ved flere ukers shortsalg for så å begrense oppsiden ved en etterlengtet readout gjennom å cappe oppsiden?

Hver gang jeg leser påstander av denne sorten skjønner jeg at en god del dessverre ikke forstår mekanismene i finansmarkedet.

Ikke meningen å være frekk, men det er ikke slik det fungerer. Hvorfor skal noen som shorter aksjer gis en mulighet til å redde seg ut av et veddemål når andre aksjonærer kan risikere å miste hele sin investering ved svake data?

16 Likes

Resultater ikke gode nok. Da går det Janus vei.
Det er vel det de satser på.

Datarisk eller ei, in Polygon, Boblegutten, Ketilaj and Werner I trust!

4 Likes

Håper og tror vasken ikke trekker for lenge i tid…

Viser til H3nk1 sitt innlegg 4023:
“It is correct that a CRO monitors the study, but we have different CROs: one that monitors the study, one that independently reviews the imaging, and another one which does the lab-work. So there is not just one entity. It is very important that after we have 70 events, that the database is clean and confirmed. And that is a process we cannot really tell how long is going to take. Because it depends, you know, on discussions with the difference centers. But, what I can tell you is that as a company, we are in close contact with these CROs to make sure that they clean up this data as the study progresses, so that the final stage will not take as long, because some of that work is already done.**

8 Likes

Siden selskapet vet hvor mange events der er må det bety at CRO er oppdatert på dette. Er det logisk å tenke at det siste som gjenstår ift events er å sjekke de siste pasientene for 18 mnd oppdatering? Kan ikke være så mye som gjenstår?

https://soundcloud.com/user-368296438/aramcodekret-cre-frykt-og-erbilspion

Ultimovacs ble nevnt i siste episode av podcasten Aksjesladder som ble publisert på fredag. Ikke noe som ble sagt som ga noen ny info, på noen som helst måte, men som FA-artikkelen som ble publisert på fredag, så er det positivt at Ultimovacs begynner å bli en snakkis blant flere i finansmiljøene.

Aksjesladder er podcasten til de som står bak Xtrainvestor, som når et ganske bredt spekter av norske tradere og aksjeinteresserte.

Ultimovacs ble nevnt ifm spørsmål fra lytterne, og spørsmålet handlet om hva de tenkte om den kommende studieavlesningen. “Ordstyrer” Lars svarte ganske kjapt at man aldri vet med “sånne studier” og at det kunne både velte et selskap eller gå sky high på slike resultater. Kort fortalt etter hukommelsen.

Svaret vitner om at for de fleste aksjeinteresserte nordmenn, så er det ikke forskjell på Ultimovacs, BergenBio, PCIB eller Circio. Folk aner ikke hva som er hva, og hvorfor INITIUM-dataene blir viktigere enn BergenBio sine kommende safety-data.

Det igjen beviser Oslo Børs’ manglende kompetanse til å prise et biotek-selskap riktig, og det viser potensialet som ligger i en eventuell positiv kursutvikling, på gode INITIUM-resultater. :rocket:

Jeg tror Ultimovacs-navnet vil bli nevnt i stadig flere sammenhenger fremover mot avlesning. :ok_hand:

EDIT: Som et bakteppe kan jeg nevne at redaksjonen i Aksjesladder har vært særdeles lite interessert i biotek så lenge jeg har fulgt dem (4+ år), men “jallakongen” Erlend Henriksen har vært innom både BergenBio og SoftOx, og snakket mye om dem i perioder. De hadde vel også en sånn “nå-skal-vi-lære-om-biotek”-episode, men det er lenge siden nå.

18 Likes

vs.

8eoq07

4 Likes