https://soundcloud.com/user-368296438/aramcodekret-cre-frykt-og-erbilspion
Ultimovacs ble nevnt i siste episode av podcasten Aksjesladder som ble publisert på fredag. Ikke noe som ble sagt som ga noen ny info, på noen som helst måte, men som FA-artikkelen som ble publisert på fredag, så er det positivt at Ultimovacs begynner å bli en snakkis blant flere i finansmiljøene.
Aksjesladder er podcasten til de som står bak Xtrainvestor, som når et ganske bredt spekter av norske tradere og aksjeinteresserte.
Ultimovacs ble nevnt ifm spørsmål fra lytterne, og spørsmålet handlet om hva de tenkte om den kommende studieavlesningen. “Ordstyrer” Lars svarte ganske kjapt at man aldri vet med “sånne studier” og at det kunne både velte et selskap eller gå sky high på slike resultater. Kort fortalt etter hukommelsen.
Svaret vitner om at for de fleste aksjeinteresserte nordmenn, så er det ikke forskjell på Ultimovacs, BergenBio, PCIB eller Circio. Folk aner ikke hva som er hva, og hvorfor INITIUM-dataene blir viktigere enn BergenBio sine kommende safety-data.
Det igjen beviser Oslo Børs’ manglende kompetanse til å prise et biotek-selskap riktig, og det viser potensialet som ligger i en eventuell positiv kursutvikling, på gode INITIUM-resultater. 
Jeg tror Ultimovacs-navnet vil bli nevnt i stadig flere sammenhenger fremover mot avlesning. 
EDIT: Som et bakteppe kan jeg nevne at redaksjonen i Aksjesladder har vært særdeles lite interessert i biotek så lenge jeg har fulgt dem (4+ år), men “jallakongen” Erlend Henriksen har vært innom både BergenBio og SoftOx, og snakket mye om dem i perioder. De hadde vel også en sånn “nå-skal-vi-lære-om-biotek”-episode, men det er lenge siden nå.