Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Gi meg en eneste grunn til at en stor aksjonær først skal tåle at noen radbrekker kursen ved flere ukers shortsalg for så å begrense oppsiden ved en etterlengtet readout gjennom å cappe oppsiden?

Hver gang jeg leser påstander av denne sorten skjønner jeg at en god del dessverre ikke forstår mekanismene i finansmarkedet.

Ikke meningen å være frekk, men det er ikke slik det fungerer. Hvorfor skal noen som shorter aksjer gis en mulighet til å redde seg ut av et veddemål når andre aksjonærer kan risikere å miste hele sin investering ved svake data?

16 Likes

Resultater ikke gode nok. Da går det Janus vei.
Det er vel det de satser på.

Datarisk eller ei, in Polygon, Boblegutten, Ketilaj and Werner I trust!

4 Likes

Håper og tror vasken ikke trekker for lenge i tid…

Viser til H3nk1 sitt innlegg 4023:
“It is correct that a CRO monitors the study, but we have different CROs: one that monitors the study, one that independently reviews the imaging, and another one which does the lab-work. So there is not just one entity. It is very important that after we have 70 events, that the database is clean and confirmed. And that is a process we cannot really tell how long is going to take. Because it depends, you know, on discussions with the difference centers. But, what I can tell you is that as a company, we are in close contact with these CROs to make sure that they clean up this data as the study progresses, so that the final stage will not take as long, because some of that work is already done.**

8 Likes

Siden selskapet vet hvor mange events der er må det bety at CRO er oppdatert på dette. Er det logisk å tenke at det siste som gjenstår ift events er å sjekke de siste pasientene for 18 mnd oppdatering? Kan ikke være så mye som gjenstår?

https://soundcloud.com/user-368296438/aramcodekret-cre-frykt-og-erbilspion

Ultimovacs ble nevnt i siste episode av podcasten Aksjesladder som ble publisert på fredag. Ikke noe som ble sagt som ga noen ny info, på noen som helst måte, men som FA-artikkelen som ble publisert på fredag, så er det positivt at Ultimovacs begynner å bli en snakkis blant flere i finansmiljøene.

Aksjesladder er podcasten til de som står bak Xtrainvestor, som når et ganske bredt spekter av norske tradere og aksjeinteresserte.

Ultimovacs ble nevnt ifm spørsmål fra lytterne, og spørsmålet handlet om hva de tenkte om den kommende studieavlesningen. “Ordstyrer” Lars svarte ganske kjapt at man aldri vet med “sånne studier” og at det kunne både velte et selskap eller gå sky high på slike resultater. Kort fortalt etter hukommelsen.

Svaret vitner om at for de fleste aksjeinteresserte nordmenn, så er det ikke forskjell på Ultimovacs, BergenBio, PCIB eller Circio. Folk aner ikke hva som er hva, og hvorfor INITIUM-dataene blir viktigere enn BergenBio sine kommende safety-data.

Det igjen beviser Oslo Børs’ manglende kompetanse til å prise et biotek-selskap riktig, og det viser potensialet som ligger i en eventuell positiv kursutvikling, på gode INITIUM-resultater. :rocket:

Jeg tror Ultimovacs-navnet vil bli nevnt i stadig flere sammenhenger fremover mot avlesning. :ok_hand:

EDIT: Som et bakteppe kan jeg nevne at redaksjonen i Aksjesladder har vært særdeles lite interessert i biotek så lenge jeg har fulgt dem (4+ år), men “jallakongen” Erlend Henriksen har vært innom både BergenBio og SoftOx, og snakket mye om dem i perioder. De hadde vel også en sånn “nå-skal-vi-lære-om-biotek”-episode, men det er lenge siden nå.

18 Likes

vs.

8eoq07

4 Likes

Forsøkte meg på TA :stuck_out_tongue:

Kjipt å ikke ha tilgjengelig cash når den var lav i størstedelen av 2022.

8 Likes

Se der ja, en klassisk hode-skulder-kne-og-tå-formasjon.

Alltid et godt tegn :+1:

4 Likes

Fast track for UV1 i Mesotheliom kom som melding NÅ!!!
https://newsweb.oslobors.no/message/609798

57 Likes

Nydelig start på mandagen :grin:

10 Likes

Herlig :rocket:

1 Like

Beste TA-en jeg har sett mtp nyheten som nettopp tikka inn💯

2 Likes

Ikke dårlig, FDA regulatorisk privilegie på et investigator study.
Tenker Åslaug Helland kan feire i dag, hvor ofte er akademika får påskjønnelse fra FDA? Som regel er det publikasjoner som er gulroten der i gården.

24 Likes

Det ble litt som jeg skrev i en post over. Slik Einarsson nevnte i radium angående FDA prosessen.

5 Likes

Hva betyr det at man får fast trac?

1 Like

Snakk om å reise kjærringa! Fra børsmelding med endpoint not met, via statistisk signifikans presenter på en konferanse, til FASTTRACK basert på klinisk data

25 Likes

«As defined by the FDA, Fast Track is a process designed to facilitate the
development and expedite the review of drugs to treat serious conditions with
the goal of bringing important new drugs earlier to patients. The Fast Track
designation enables Ultimovacs to have more frequent interactions with the FDA
to discuss the UV1 development path for the treatment of mesothelioma.»

Fra meldingen :smiley::+1:

Kort fortalt på norsk betyr det vel at FDA ser at resultatene som selskapet kan vise til, er såpass spennende at de gir dem noen «byråkratiske fordeler» slik at UV1 potensielt kan bli raskere tilgjengelig som medisin på markedet i nevnte indikasjon :ok_hand:

Ultimovacs har allerede 2stk Fast Track-designasjoner i Melanom og nå får de det altså også i Mesotheliom.

8 Likes
2 Likes

Noen bytte ut alle airline selskaps-logoer med alle mulige kreftindikasjoner som UV1 har studie eller ikke i. Sky is the limit.

3 Likes