Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Med hr 0,73 hvordan vet du at nipu oppdatering hadde vært fantastisk? Like greit å vente til etter initium spør du meg.

:rofl: litt norsk svensk ordbok, i tilfellet noen sliter med språkbruken her
bilde

og om noen leser boms, så er det fra kontekst mulig å skjønne at det er snakk om finansiell giring

Ja han kan man bare drite i.
En analytiker som kun forholder seg til statistiske tall fra en tabell for å finne en LOA, uten å kunne begi seg ut på en subjektiv vurdering av ett spesifikt studie, er null verd.

1 Like

gikk fort fra 144 til 138 nå??

Dette forblir en tradingaksje frem til fakta er på bordet.

1 Like

144 var en støtte som ikke holdt på dette forsøket, da blir det en reaksjon nedover.

Tipper den spretter fort tilbake

2 Likes

144 nøtten

Noen som tar ned risikoen før avlesning

1 Like

Flere fond gjør det ser det ut som, hvis ikke det er short da

1 Like

Storebrand indeks lånte nettopp ut 100k. Disse har garantert blitt shortsolgt som del av det veldig lite diskret momentangrepet man så i går og videre i dag. Hvor lurt det er gjenstår å se, jeg mistenker “veldig lite”.

8 Likes

jeg regnet med du hadde kåll på det, kall det en public service announcement

1 Like

uansett 144 som teknisk mostand så er prisbevegelse og volum rundt kl 12 mildt sagt påfallende

Ja, det er hva det er: ekstremt lite diskret og ikke lite irriterende. Utover det har jeg liten/ingen tro på at aktøren(e) er i stand til å sabotere et særdeles pent og fundamentalt begrunnet chart i det litt større bildet.

1 Like

Skummet gjennom lista. en del fond som har solgt seg ned de siste 30 dagene/lånt ut. relativt små beløp.





1 Like

Lurer på hvor en stor andel av disse aksjene har blitt av…

Ville ikke overrasket meg nevneverdig om vi ser endringer her om et par dager. Samtidig er det flere av skribentene her som følge dette ganske tight - og man kan se ganske enkelt når aksjer lånes ut av flere av disse aktørene (Lånes ut, not yet sold) At noe av denne ammoen har gått i går, er jeg ganske sikker på.

1 Like

Skjønner godt at fond som blir genierklært hvis de slår OBX vil sikre litt gevinst. Og 140 er en bra kurs, aksjen kommer fra 70 tallet hvis man traff der.

2 Likes

Inven2 er jo en tydelig selger, de skal jo være start-up fase investor og trenger sikkert midler til nye investeringer.
To av Nordeafondene og Danske Invest Norge fondene ser jo ut som det er mange små salg som en del av å møte uttak fra fondene.
Mens blokken som ble borte fra Nordea Kapital den 18.1 mer typisk er utlån, eller et salg som bevisst reallokering av midlene.

Ikke så store bevegelser dette, men her mener jeg at selskapet har jobbet for dårlig med å ikke få inn nye investorer i dette segmentet 150 - 5-600K aksjer. Storyen som flertallet her inne har jo slukt storyen om at forsinkelsen med avlesning er good news, og den burde det være mulig for selskapet å selge inn ovenfor en rekke halvstore investorer (fond, pensjonskasser eller familieformuer). En del er jo inne, men det finnes mange flere der ute som ikke er investert.

8 Likes

Vel, for min del teller innsidekjøp fra nær familie til ceo, selv om det er noe marginalt, mye mer enn selvfølgeligheter ytret av en svadaanalytiker i DnB.
Har flyttet pensjonsfond på 879.000 nok samt aksjekonto fra DnB i dag pga denne lakeien. Håper inderlig at han kommer så jævlig til å bli avslørt.

8 Likes

På listene for 2. februar gikk det ~100k fra Storebrand indeks til en JPM konto som er knyttet til shorten fra før av. Og at disse er satt i går / i dag er ganske så sikkert.

5 Likes

Short økt med 50.000 aksjer i følge rapportering for i går. Gitt at kursen er det den er, kan man jo se på dette som en god nyhet. Hadde jo vært verre om de fikk dekket seg inn på “bare” 140,- kroner.

7 Likes