Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg vil ikke nødvendigvis gi selskapet terningkast 6 i sine efforts, men jammen gjør de mye rett og. De er en fryd ift mange tidligere efforts fra Radforsk-selskaper.

At de har en irriterende klegg-kombinasjon av en storeier som handler ulogisk, og en shortaktør som en gang spiller etter de reglene som er etablert i markedet, det kan ikke selskapet gjøre noe med. Jeg tror man skyter seg selv alvorlig i foten med å skylde på selskapet og være så vanvittig negativ.

Selskapet har tidsbestemt et gigantisk VIP til mars i år, og de har informert grundig om det, jeg tror markedet i stor grad har plassert sine bets i påvente.

Kursen er opp fra 75 til 136, sist i en ubrutt opptrend som har vart fra november, så NOE gjør selskapet tydeligvis rett i å forklare hvor viktig NIPU resultater fra ESMO og kommende top line data fra INITIUM er.

13 Likes

HAhahah

Same same but different?

Sliter med å forstå deg her. Jeg påpeker bare noe jeg synes selskapet kunne gjort bedre? Er det feil å komme med kritikk? Når andre kommer med totalt logisk inkoherent kritikk så forsvarer du jo dem? Jeg skjønner ingenting. Mener du jeg er “vanvittig negativ” etter ca. 600 haussete innlegg? Det er en stråmann. En ganske stor en. Og på motsatt side: Hvis jeg sier “denne kan gå 1000%” så kommer jo de samme folka som hevder jeg er vanvittig negativ og sier at jeg må være fornøyd med mye mindre avkastning. Så det blir liksom aldri riktig uansett.

Fint at kursen har gått opp, vi er enige om det. Men der vi er nå er langt under der vi skulle / burde / kunne ha vært gitt hva r/r er her. Og “Markedet” – det skal du få billig av meg.

2 Likes

Hei,

Denne oversikten fra bloombergterminalen viser ingenting annet enn hvilken bank aksjer handles gjennom.

Samtlige som lager et case om korrupte ditt og datt glemmer hvor mye større dnb er enn andre norske banker.

De er også en ren forretningsbank, og er hovedforbindelsen til utlandets investorer/andre banker.

Bytt gjerne bankforbindelse, eller klag på Holoms agenda. Men jeg synes det begynner å gå en anelse for langt i hvor paranoid ting skal tolkes.

Min mening er videre at det blir for dumt å involvere IR eller ledelse i Ulti med dette, som i det store og hele, kun er antagelser.

14 Likes

Mente ikke nødvendigvis du er så utrolig negativ, men det er altså et helt grenseløst klaging og jamring som bedrives her over at kursen går litt opp og ned fra dag til dag.

Markedet med alle sine nedsider og nedsider er der Ultimovacs omsettes, det nytter fint lite å være sur på selskapet for det om.

11 Likes

Det må også tas høyde for at det kan skje en posisjonering av mange nå i forkant av Initium.

Noen har muligens sittet så lenge de føler er rett og vil redusere, noen synes det er best å ta ut noe eller alt for det har vært oppgang og de er fornøyde. Noen vil sikkert øke. Det er sikkert like mange strategier som aksjonærer og Janus har valgt å øke short.

Noe voalitet i aksjen slik i forkant av avgjørende begivenheter nå som Q4 og Initium tror jeg bare man må regne med. Så var det sef surt å miste gårsdagens moment oppover i dag, men i morgen???

Har bytta bankforbindelse fra DnB for mange år siden av helt årsaker enn dette (det er tross alt en rævva bank, med rævva betingelser på omtrent alt). Men om jeg var kunde der nå og satt med en bøtte med Ulti-aksjer, så ville jeg nok vurdert kundeforholdet mitt, ja. Primært fordi jeg ikke synes Holom klarer å legge fram caset på et nøytralt vis. Hadde han klart det så skulle jeg ikke sagt noe.

Kanskje noen andre har involvert IR eller ledelse i Ulti? Jeg har ikke det. Ei har jeg argumentert for det. Men altså, om jeg satt i U ledelse så ville jeg nok gitt beskjed i DnBs retning at med den typen “uavhengige analyser” som “analytikeren” deres klarer å levere (les: lire av seg) så kan det være at man begynner å vurdere andre til å kjøre en ev. fremtidig kapitalinnhenting. For jeg skjønner ikke hvorfor man skal belønne noen som aktivt eller passivt motarbeider ens egen agenda. Du gir jo ikke rørleggeren som maltrakterte badet ditt oppdraget med kjøkkenet når du finner ut du skal pusse det opp? Den typen veldedighet får være reservert for noen helt spesielle typer mennesker.

6 Likes

Helt enig! Det er absolutt lov å være prinsippfast :+1:

Dersom DNB er tilretteleggere i emisjonen som kommer etter INITIUM resultatene velger jeg å ikke delta og selger aksjene mine. Da føler jeg meg så pissa på at det garantert finnes bedre steder å plassere pengene mine.

4 Likes

Jeg mener Movacs kunne gjort det bedre enn dette i markedet. Det er ikke å syte. Det er å ønske forbedring. For jeg liker når ting blir gjort bra. Spennende? Couldn’t care less: Jeg liker når laget mitt leder 3-0 til pause og ligger bakpå hele 2. omgang. Jeg liker restauranter jeg ikke blir matforgifta på. Jeg liker ferger som ikke går på grunn. Jeg bruker piggsko på vinteren og ser på folk seile rundt i converse og brekke leggbeina tvers av. Jeg ser alltid etter forbedringspotensiale. Det er evolusjon.

Og før noen kommer og sier jeg fat-shamer: Dette er coveret til “You’ve come a long way, baby”.

Det representerer stagnasjon.

Å ikke se etter forbedringspotensial = stagnasjon.

3 Likes

Jeg må bare påpeke at ditt innlegg ble «svart» på av meg; kun fordi spørreundersøkelsen ble laget i det innlegget. Mine ord var ikke rettet mot deg alene.

Mitt innlegg var myntet på alle som skriver om konspirasjoner i chat, ultimovacs insidertråd, ultimovacs teknisk analyse, småprat, fundamentalt og kanskje også flere fra HO, shareville etc…

Dnb er over dobbelt så stor som alle andre banker i Norge. Mesteparten av volumet går gjennom de uansett. Så ingen konspirasjon derfra ift volumbars fra Bloomberg.

Holom har ikke justert LoA, men uttrykker seg jevnlig alt i alt positivt i min mening. Intervjuet i går bar jo primært preg av at journalisten har sensasjonalisert ingressen/overskriften. En ikke uvanlig praksis.

Vi her en shortaktør i Janus, og deres algoritmer er designet/laget for å fremkalle den slags mental overgivelse man ser på forum overalt vedr Ultimovacs.

Til slutt blir det for mye og aksjonærmassen begynner å peke fingre og fordele skyld når markedet kun er markedet.

Mine to cent er at alle som vurderer å involvere media, selskapet selv eller andre utenfor forumbiten kanskje burde sove på det.

Helt til slutt, husk at Holom også er en person, og at han helt sikkert har en bruker her inne.

18 Likes

Det du vil er at selskapet skal hausse. Jeg mener de slett ikke er tjent med det.

8 Likes

Nei. Jeg vil at selskapet skal tilrettelegge for at andre kan hausse.

Husk, som Shakespeare så fint sa det: “All the world is but a stage”.

Vel, Ulti har gitt andre kontrollen over forestillingen. Jeg skulle bare ønske de kunne ha jobba litt med props og scenetepper backstage. Kanskje fått inn litt flere skuespillere til dette stykket enn bare meg og 3strag0n.

Blir ikke fiskepinner uten at fisken har vært gjennom fiskebruket først. Sånn ere bare.

3 Likes

Tom for short ammo nå og oppgang i morgen…

Kjenner du ordtaket " Å rette baker for smed"?

2 Likes

Men at DNB har godt over 50% av volumet på begge disse dagene er høyst uvanlig. Og med mindre mye av shorten har gått utenfor børs (som den vel neppe har gjort), så har det gått gjennom DNB.

7 Likes

Janus og co får herje så mye de vil, deres tid er uansett snart ute. Det blir jo ikke like lett å manipulere aksjekurser når fakta snart er på bordet, som nå når det meste er basert på forventning…

3 Likes

Er det noe jeg har erfart så er det at de «negative», les shortere og annet trash, finner alltid noe å pirke på. Blir det gode nyheter, til og med supre nyheter, så skal det vinkles mot emisjon, hvor få som kommer seg gjennom fase 3, hvor vanskelig og lang tid det tar å få ut et produkt og bla-bla. Lista er endeløs…

Men som mange inne her er inne på så må man unngå et hysteri og ikke se spøkelser overalt. Det er slik børsen dessverre fungerer, og noen opererer nok litt i grenselandet for hva som er lovlig og/eller moralsk forkastelig, og det uten at vi får gjort stort med det.

Jeg satt med salgsknappen i går når kursen lå på 150,- men jeg turte rett og slett ikke. Angrer som fan nå men kan ikke sutre mer over det nå.

Nå sitter jeg over resultatslipp så får det bære eller briste. Plutselig er vi opp over 144,- igjen og vi er alle fornøyde igjen :joy:

4 Likes

Holom kan umuligt være bruger her inde - eller også glemmer han at læse Ulti fundamental tråden.

Jeg forstår heller ikke mye av det. Hvorfor reducerer de ikke deres risk/eksponering, frem for at hive ballonen under vann…? Vi kommer til at flyve op igen. Hvis Janus skal købe hjem inden Initium hvor mye skal de så poste i markedet…? 200 millioner…? Hvoraf de måske har små 100 millioner på bogen for salget af shorten.
Har prøvet et par biotek før hvor det var no-brainer at man skulle købe sig ind og først ganske ganske tæt på resultat afgivelse fløj aktien op…utroligt hvor kortsigtet og utålmodigt “markedet” går ind med poster…
Nu er det psycho spændende - og kunne vi få flere nyheder…? Og kunne vi få Initium lidt før Marts…? tik-tak.

2 Likes