Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Tenkte på Redeye, DnB mehh…

1 Like

Er du registrert på Redeye kan du nok følge den online. Link kommer vanligvis i morgenmailen samme dag.

Har du fått personlig invitasjon?

Det kommet med andre ord ikke initium-data før tidligst 6. mars…?

Nærliggende å anta det, ja.

Nei, jeg er ikke “viktig” nok. Men som sagt, om man er kunde i banken og har noen aksjer vil jeg tro det er gode muligheter for å bli med om man kontakter megler.

1 Like

For alt vi vet trenger ikke datoen å ha noe med det å gjøre, men antakelsen er der som H3nk1 skriver. Det sagt har Ulti flere ganger kommet med ting litt før vi antok, så ville ikke satset alt på at det kommer etter 5. mars.

3 Likes

Er resultatene klare så er det enda bedre å kjøre på med presentasjoner. Dette trenger ikke bety noe fra eller til.

1 Like

Hvor mange events er det sannsynligvis/statistisk sett i kontrollgruppa?

I @ketilaaj sine plott er det hva han kaller P50 datoen som tilsvarer det antall eventer som er mest sannsynlig er på den datoen. Selv om han la inn flere eventer i sitt siste plott, så er det ikke mange nok til å se hva som er mest sannsynlig antall eventer i dag (det går altså ikke en linje gjennom den røde prikken).

2 Likes

Ca 50 og totalt ca 65?? :blush: husk data risk

Ja, det kan man kanskje si, men da er vi er over i N/A-territorie. Det er komplett usannsynlig at vi har så mange som 50 eventer i kontrollarmen. Det gir nå bare mening å snakke om at man er mer en femti prosent sikker på et antall eventer lavere enn det.

3 Likes

En kan lure på hvor mange event som har skjedd i armen som mottar UV1…

65 minus 50 = 15

Ja, det er jo at det skal være så få i eksperimentell arm som er det komplett usannsynlige. UV1 har ikke “løst kreftgåten”. At 50 av 78 pasienter med uopererbar malignt melanom behandlet med ipi+nivo siden starten av studien for tre og et halvt år siden har fått progresjon i sykdommen er i seg selv veldig sannsynlig.

6 Likes

Brukbar mulighet for ikke over 20 ihvertfall i eksperimentell arm siden man er noe unna 70 totalt. Ulidelig spennende dager fremover. Vi kan oppleve et historisk øyeblikk i norsk biotek.

Hva med følgende melding mandag:

Data lock er gjennomført i Initium studien. Data er kontrollert og sikret med fordelingen mellom kontroll arm og eksperimentell arm på 48 - 17. Utfyllende avlesningsdata ut over dette kommer i mars som tidligere kunngjort.

1 Like

40-25 var vel godt på innsiden det også. 50-15 må jo være en sensasjon jeg ikke tør håpe på

1 Like

Du ser av diagrammet over at det nå er ca 77% sannsynlighet for 45 events i kontrollarm så 40 er veldig forsiktig selv om det også kan være nok ja.

98 % sannsynlighet for 41 events og det har mange drømt om i over et år nå:blush::bouvet_island::birthday:

3 Likes

Er det ikke ca ca 95% sannsynlighet for minst 41 events (1ste januar)? Gult punkt, eller forstår jeg kurven feil her?

1 Like

Verdien i det gule punktet står i forklaringsboksen på plottet. 41 gir P=92.6%

3 Likes

Flott takker. Hva er det Birgitte snakker om med “98 % sannsynlighet for 41 events”?