Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ingen endring rapportert til FT for i går?!?! Jeg var sikker på at det ble solgt aksjer i går :thinking:

Må det ha vært en aktør under 0,5 og/eller at JHI ikke er opptatt av å rapportere helt punktelig. Fordi de ble definitivt shortsolgt litt i går (også). Kan hende det er denne småshorten som dekkes nå (man så eks. FTF låne ut et mindre antall). En linje oppover i rett linje betyr gjerne det (og omvendt).

image

1 Like

Min opplevelse er at økning av kurs gir bedre stemning/positivitet. Og negativ utvikling gjør det motsatte, mao kurs styrer det, ikke omvendt.

16 Likes

God helg folkens. Grattis til de som hadde mer cash å avse og som fikk inngang under 140.

Selv må jeg ta oppgangen som en fin bursdagspresent.:blush::blush::blush:

17 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Både er det lite interessant og han har allerde flagget det:
“Vi er nok flere som følger med og vurderer om det kunne være en god risk/reward i Ultimovax”

Innlegg bør både skrives og leses for hva de inneholder og ikke bakenforliggende motiver.

3 Likes

Tråden stenges for litt rydding.

8 Likes

Gratulerer med dagen, @Birgitte

Håper du får en skikkelig FOMO-bølge de neste 14 børsdagene denne måneden.

6 Likes
32 Likes

Hva er neste fase 2 studie som skal leses av etter Initium? Kan noen fortelle litt om det, og resultatene fra fase 1? :slightly_smiling_face:

Her er oppdatert selskapspresentasjon, som sikkert vil forklare mye av det du lurer på. Bl.a er det en kalender på side 4 som viser at FOCUS (neste studie som leser av) vil lese av i høst. Fra 23 og ut står det litt om fase I studiene. Anbefalt søndagslesning :wink:

Jeg kunne selvfølgelig skrevet av det som står i presentasjonen som svar også, men tenker alltid at primærkilder er bedre. Personlig klarer jeg uansett ikke å forklare noe bedre enn det som står i selskapspresentasjonen. Så forslaget mitt er: Les litt i presentasjonen, og så fyrer du avgårde spørsmål her inne om det du ev. ikke måtte forstå. Fullt av kompetente folk her inne, så svar får du.

15 Likes

Hm… litt dumt å ikke oppdatere datoen på første side da…. Står fortsatt 2023 der… men den er jo oppdatert med høstens begivenheter…

1 Like

Takk for svar/link :slightly_smiling_face:

1 Like

For tiden føles nesten den høye skatteprosenten på aksjegevinst på 37,84% som en fordel. Dette dersom man vurderer å ta sjansen på å være all in i Ulti når resultatet kommer i mars. Selv om det dermed tar en solid jafs av mulig fortjeneste, så er det en grei sikkerhet i bunn om aksjen går til bunns ved et katastrofalt og uventet resultat. Da får man i tilfelle en grei trøst året etter. :sweat_smile:

9 Likes

Det hjalp en del på nano tapet mitt :grinning:

Ja, og så gir det incentiv til å flytte til Portugal om en skyter fugl og vil realisere på en lavere skattesats💫

Ja, i form av et framførbart underskudd. Alt etter inntektsforhold og eventuelle framtidige aksjegevinster, kan det ta år før “tilgodehavendet” er dine frie midler.

1 Like

Dette varierer fra person til person. Personlig bruker jeg f.eks. ikke lenger ASK.