Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

2 dager til Q-pres. Blir spennende å høre hvordan de kommuniserer nå rett før data slippes.:

2 Likes

Hmmm… blir egentlig ikke så overrasket dersom ULTI blir presset ned til type 120kr på en “non-eventful” Q42023-presentasjon. Tviler sterkt på at treet er ferdig ristet og med litt ruglete makro trenger det ikke være så vanskelig og ressurskrevende å få det til heller. Håper jeg tar feil men prøver vel egentlig å holde forventninger på et absolutt lav-nivå. Vi har definitivt ikke sett det siste av denne JHI gjengen - de har vist seg overraskende villige til å beskytte sin short.

EDIT: For å unngå evt. å bli tillagt motiver jeg ikke har. Nei, jeg har ikke behov for ytterlige aksjer - sitter godt med de jeg har (siden ca. okt.23). Og 120kr kommer fra det tekniske bildet (ca. MA100 om vi ser litt frem - se chart under).

Jeg håper selvsagt at vi skal videre opp og uansett hva slags støy som kommer i mellomtiden har mitt mål hele tiden vært å sitte gjennom / over avlesning INITIUM. Har ikke noe direkte kurs target men kommer til å laste av noe ved eksplosiv kursøkning dagen for avlesning / nyhet.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Hvor har du 120kr fra?
Hvilken makro er ruglete?
Hvordan henger shorten sammen med resten av innlegget?

2 Likes

Spørs helt på innholdet. Kurspåvirkningen helt kortsiktig påvirkes av disse to:


Og økonomien kan gjøre noen usikre, men burde egentlig ikke det. Det eneste viktige er topp-linje data fra INITIUM, så om det skulle føre til en kortsiktig nedgang den morgenen/dagen, så er det ikke så farlig/viktig. Det ville jeg kalt en kjøpsmulighet, selv om 140kr/aksje også er det nå. Tror som deg hpbjorn at det kan komme en kort negativ reaksjon på q-rapporten, men at det vil ta seg inn veldig raskt. Selv med et teoretisk fult short-trykk tror jeg 120 er minimum den kan gå til nå, og har trodd det siden 26. januar. Fikk hittil rett i 150-spådommen, så får vi se om nedre range også var riktig. Er nok litt biased også bare fordi det er artig å treffe på spådommer, selv om det hovedsakelig er flaks.

Her er den posten, som fikk mest motbør da:

image

Men det er ikke sikkert det blir dårlig for de to studiene, har f.eks. rekrutteringstakten tatt seg opp betydelig er det positivt for caset, selv om datoene uansett må flyttes lengre frem for readout i de to.

3 Likes

Av en eller annen merkelig grunn, ble mitt innlegg rapportert?

Poenget var uansett kun at det eneste som på kort sikt forsvarer kursen nå, er kommende INITIUM resultater. Alle vet samtidig at det ikke har noe med den kommende kvartalspresentasjonen å gjøre.

Tråden vil bli moderert mye strengere fremover, så all mulig skittkasting om f.eks folks motiver og annen krangling vil bare bli fjernet ved rapportering. Folk er vel lei av støy og ønsker at diskusjonen holdes om selskapet.

15 Likes

Da er dere jammen strenge med hva dere kaller for “skittkasting”. Det var ment mer i humoristisk retning.

Skriftlig humor kan være vanskelig av og til, spesielt når nervene er litt på høykant, ber om forståelse for det.

JHI har sittet bom stille siden ESMO-tiden gjennom mange uker med stigende kurser, inntil altså forrige uke. De fleste fondene er tømt for utlånsaksjer, FTF har tilsynelatende sagt «dere får ikke låne mer» og shortangrepet oppnådde i praksis ingen verdens ting. Kan absolutt være man har sett «det siste» på shortsalgsiden til denne godklumpen av en aktør som sitter med blodrøde tall.

8 Likes

Var det ikke noe must for de å handle tilbake før GF?

FTF kaller tilbake alle aksjer før GF i april, ja. JHI må da handle i markedet eller låne midlertidig av andre. Ser man på listene så fremstår det langt på vei umulig at de skal kunne klare å låne opp et syvsifret antall aksjer fra andre større aktører. Det er et par fond som fortsatt i teorien kan låne ut noen hundre tusen. FTF har knapt en halv million aksjer igjen. At alt dette skal gjøres tilgjengelig for JHI er ikke sannsynlig (eller rasjonelt). Og det vil fortsatt ikke være nok.

3 Likes

Noen spor i dag?

Til shortaktivitet? Har ikke anledning til å følge med, så skal ikke uttale meg i særlig grad. Virker vel som siste batch ble solgt ferdig torsdag-fredag.

1 Like

At shorterne ikke har oppnådd noe blir vel litt feil. Hva ville kursen stått i nå uten de 1 134 194 +++ aksjene som er dunket ut på bid i markedet? 200+?
Men, disse må jo heldigvis kjøpes tilbake.

Godt over 200 kroner - mente kun siste angrep i forrige uke :slight_smile:

2 Likes

Sett at vi ligger å vaker mellom 130 og 150 kr fram til avlesning en gang i mars. Hvordan tror dere Oslo børs velger å tolke en positiv INITUM-melding? Jeg personlig blir ikke veldig overrasket om den skyter opp 30-50% fra start, før den faller tilbake på rundt 10-12% opp på slutten av dagen. At man skal ha noe som helst forventninger til enorm oppgang på positive resultater på denne børsen er i beste fall naivt - sett i lys av hvordan de siste årene har vært for sektoren. En positiv avlesning er jo selvfølgelig gull for selskapet og langsiktige ringvirkningene kan bli enorme. Men å sitte sin lit til Oslo børs og tolkning av biotekresultater short term er mer eller mindre nytteløst. Hva tenker dere?

2 Likes

Det eneste som er helt sikkert er at man ikke bør eie aksjen hvis det er det utfallet man ser for seg.

Hvis du kan kjøpe et derisket case for 12 % mer er det idioti å sitte over en avlesning som med mer enn 12 % sannsynlighet kan senke prisen med 80 - 90 %.

5 Likes

Jeg føler meg sikker på at den vil åpne opp 90-100%
Og ender dagen i det området. Så tror jeg de neste dagene vil være litt jo jo men trenden vil være opp.

Jeg snakker om hvordan Oslo børs vil tolke resultatene short term, ikke hva jeg tror om selskapet long term. Jeg selger ikke en eneste aksje. Hvordan tenker du Olso børs vil tolke positive nyheter da, SoriaMoria?