Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg mener fortsatt at man bør eie aksje basert på de forventninger man har til kursreaksjoner den ene eller andre veien gitt ulike resultat av INITIUM. Hvis det er din hovedtese at du kan kjøpe et derisket case for 165 kr etter avlesning ville jeg sagt at det fornuftige ville være å vente til etter avlesning.

@Boykie Er du fremdeles investert? Har du noen synspunkter du vil dele med foraet slik du oppfatter caset i dag?

2 Likes

Det er vel ikke så mange selskaper som har hatt en positiv fase2 avlesning de siste årene på OSE. Så dette blir spennende

Massive innsidekjøp

Gode fase 1 resultatet

Hovedstudie utsatt kanskje grunnet UV1 fungerer veldig bra?

NIPU suksess i en av verdens vanskeligste kreftformer hvor lokal avlesning overgår alt man kunne drømt om.

Listen er lang

2 Likes

Enig i det. Men min bekymring er at Oslo børs ikke evner å verdsette det. Håper jeg tar feil. Uansett, om Ultimovacs lykkes har short term verdsettelse fra Oslo børs lite å si. Da blir det Donald Duck tall læll :cowboy_hat_face:

1 Like

Vi satser på mellom 1000 og 2000 per aksje! Det er nok donald duck for meg.

3 Likes

1000 er i seg selv et høyt tall. Men det tilsvarer altså ca. 35 milliarder kroner i børsverdi. Eller 3 milliarder USD. Ikke mye for en kreftvaksine som er universell, hyllevare og uten ekstra bieffekter.

23 Likes

Fase 1 studiet på føflekk-kreft.

I studien ble 30 pasienter i USA med ondartet føflekkreft behandlet med immunterapi-kombinasjonen UV1 og pembrolizumab.

(Tre pasienter i kohort 1 har valgt å ikke følges opp videre etter 24 måneder) så tall under kan være høyere, eller lavere)

67 prosent totaloverlevelses-rate på FIREårs-oppfølgingen.

Oppsiktsvekkende 33 prosent komplett responsrate (at man ikke finner kreft etter at behandlingen er avsluttet)

Fase 2 studiet føflekk-kreft.
To be continued

#rett meg gjerne om jeg har misforstått

4 Likes

Checkmate 067, som altså var ipi+nivo, inkluderte pasienter i 2013 og 2014 @AndyO . Men ikke i Norge. Så hva det plottet for overlevelse i Norge viser har selvfølgelig ingen ting med det å gjøre.

Ipi ble innført i norsk helsevensen i 2014. Ipi+nivo ble innført i 2017 tror jeg.

4 Likes

Gitt overbevisende INI-data, hvilke muligheter har eventuelt overtakende selskap ved oppkjøp av Ulti? UV1 skal jo være agnostisk til type sjekkpunkthemmer, men dersom eksempelvis BMS kjøper Ulti og UV1-armen i etterkant leser av positivt i FOCUS/DOVACC/LUNGVAC, må BMS da kjøre nye fase 2-studier i samme indikasjoner med sin egen CPI? Eller kan denne forventede agnostiske egenskapen til UV1 gjøre at BMS hopper rett til fase 3-studier dersom de også er interesserte i disse indikasjonene?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Snakket nettopp med en kar som er sammen med ei på Haukeland. De heier på alle som forsker på kreft medisin, inkl ULTI, men… Noe av grunnen til at BP kan være lunkne/avventende, tross positiv avlesning, er at det mest sannsynlig fortsatt vil ta lang tid med P3 og det skal ekstremt mye til for å komersialisere før det, og det er visst persontilpasset behandling som til de grader er på" alles" agenda nå…:thinking:.

Sorry skriveleifer, sitter med mobil… små taster, men ville dele mens det var ferskt i minne…

4 Likes

Fordelene/ulempene (dyrt, tidkrevende, krever sofistikert utstyr i klinikken, antigen-escape mv.) med en persontilpasset tilnærming er diskutert utførlig, flere ganger. Å få et robust randomisert POC på en verdens første (!) universelle off-the-shelf kandidat er ikke noe pharma/BP vil være «avventende» til. Tvert imot vil den som sikrer seg UV1 plutselig kunne stille likt med Moderna og får anledning til å ta vaksinen ut i et bredt registreringsprogram. Noen har jo spøkt med at Moderna kan få de ~10 prosentene av indikasjoner UV1 eventuelt ikke fungerer i. Men sannheten er at det vil være plass til både UV1, persontilpassede- og antakelig flere andre vaksiner i fremtiden.

At ph3 tar tid er nå så, men UV1 vil ikke være krevende å produsere / kommersialisere. CMC for storproduksjon er allerede etablert.

7 Likes

Yes, der er det da altså ulike meninger blandt de som forsker på kreft. Du eier ikke fasit Henki.

Der kan være Ulti kommer litt sent til bords, og BP fokuserer på og gjør store fremskritt på persontilpasset, både hva anngår effekt, og enkelthet/tilgjengelighet/pris?

Det er ikke jeg som kom med dette, så jeg vet absolutt ikke, men det vet jo ikke du heller. Pr nå er det ingen av oss som kan vite hvordan ståa blir når begge alternativene blir tilgjengelige på markedet? (Forhåpentligvis blir begge det)

1 Like

Hvordan kan ULTI komme for sent til bords når de vil være først i verden med en OTS-kandidat? :exploding_head:

At det jeg skriver er et uttrykk for mine meninger håper jeg er gitt. At det i vaksinespacet vil være plass til flere kandidater er vanskelig kontroversielt å anføre. Dette er det nye, store området innen kreftbehandling.

Og utover Moderna, så er det vitterlig Ultimovacs som er og vil bli neste mann ut med mer randomiserte data. Først ut med en tilnærming som, hvis effektiv, garantert vil ha livets rett.

2 Likes

Ikke sent på det selvsagt. Men hva om det bedre alternativet er der allerede, når de engang kommer på markedet?

Det er vel kanskje fordi det alternativet som Ulti jobber med, så langt ikke har vært tilgjengelig og/eller sannsynlig?

2 Likes

Altså, foreløbig så er det jo bare Tante Wenche med lilla kordfløyelsbukser, slitt Fjällrävensekk, og én stor ørering i det ene øret som har kommet til middag. Og hun er ikke akkurat for alle.

For de som ev. ikke måtte forstå hva dette handler om:

Tante Wenche er Merck/Modernas persontilpassede vaksine, som altså er en ganske beskjeden fase II, foreløpig avlest på interim. At Ulti er “langt bak” representerer ikke virkeligheten.

4 Likes

Håper det :crossed_fingers:

Ser det har blitt diskutert litt mht prising av U her:

Noen her som har prøvd seg på følgende tankeeksperiment:

Hva måtte prisen pr. aksje ha vært for at en tilstrekkelig stor del av aksjonærbasen hadde vært villig til å selge nå U til et BP nå, 3-5 uker før INITIUM leser av?