Har du noensinne hatt reiseforsikring?
Har du lagt merke til noe rart med den?
Nemlig at den delen av reiseforsikringa som sender deg hjem fra utlandet om du blir syk / eller gir deg medisinsk behandling i utlandet er bundla med en forsikring for om du mister bagasjen din, eller er så bortkommen at du legger din iPhone 17 på et cafebord i Tangier og mister den osv…
Du får ikke kjøpt den ene delen uten den andre. Du kan jo prøve å finne en forsikring som bare gir deg fly hjem + medisinsk hjelp. Jeg synes det burde eksistere, for jeg opplever det som dritt å måtte betale masse ekstra i premie for at andre skal være retardert på reise og miste shit de aldri burde ha tatt med seg på tur i utgangspunktet.
Men vet du hva? Akkurat den forsikringen finner du ikke. Ingen forsikringsselskap synes åpenbart at det er verdt å skille de to forsikringsproduktene fra hverandre.
Og hvis UV1 + CPIs blir SoC, hva skjer da? Akkurat det samme. Da får du ikke kjøpt den ene uten den andre hvis et selskap eier UV1-patentet.
Så da er du stuck med spørsmålet: Skal jeg ha SoC / reiseforsiking, eller skal jeg ha ingenting?