Hørte i gjennom Radium nå, og om det skulle bli først ESMO i september hvor data offentliggjøres får man altså ett halvt år med det som i mine øyne er en “unødvendig” stor usikkerhet. Og Einarssons forklaring om at dette var så åpenbart måten å gjøre dette på, setter jo deres tidligere løfter (ref børsmelding 12.10.23 f eks) om å publisere top-line results i ett merkelig lys.
Min teori rundt den optimale strategien for en mindre investor i biotech er ganske nært hva dere skisserer ja.
Det som forandrer seg for min del nå er følelsen av tilhørighet og lojalitet ovenfor Ultimovacs som selskap. Frem til 2022 var de veldig transparente og enkle å ha med å gjøre, før de plutselig la om strategien ganske kraftig. Nå er de i beste fall opaque, slik jeg ser det, og da må jeg forholde meg til det.
Helt enig.
Det får jo også den etiske diskusjonen til å se litt merkelig ut… - det er uetisk å fortsette å vente til 70 eventer, men vi venter likevel et halvt år med å publisere de data som vi avleste av etiske grunner.
Jeg håper det skjer litt mer enn vi er klar over. BMS har jo også patenter som snart går ut. Hvis de skal rekke å kjøre en fase 3, har de heller ikke så god tid å vente på å komme i gang.
Carlos uttalelser om emisjon på FA indikerte vel at de ville se reaksjonene på en stor konferanse først. Vel og bra hvis de rekker ASCO i mai/juni, verre hvis det først blir i september. Det beste ville være en 10% emisjon rettet mot f. eks Gjelsten og Canica nå på våren. Da har de såpass bra runway at forhandlingsposisjonen er styrket.
Når det er sagt er det så radikal endring i kommunikasjon fra selskapet de siste dagene at det kan være ting på gang som vi ikke helt klarer å tolke.
Kanskje de bare er sånne som mååå ha et rundt tall? 
De angriper/øker i Vivoryon og Ulti på samme dager, forunderlig opplegg. Begge med det man må kunne kalle pivotale avlesninger i Q1.
Gitt at kursen har falt tilbake i det siste er det for så vidt greit å vite at det er den gjengen der som har solgt og ikke omvendt. Hadde benyttet volumet nå til å dekke inn litt av posisjonen hadde de i mine øyne sluppet for billig unna. 
hvor mye lag er det vanligvis i denne publiseringen? Shorten er øket 6. februar og det får “vi” først vite idag?
En dag forsinkelse i SSR. To dager forsinkelse med listene fra VPS.
De snitter jo litt opp nå, men jeg synes egentlig det virker mest desperat det opplegget deres
24 timers lag. Gitt at det åpenbart har blitt shortet tungt også i dag, så kommer det en ny oppdatering i SSR mandag.
ok, var rimelig sikker på at jeg så på den mange ganger etter 6 feb uten at den første endringen var synlig (den opp til 2,75%)
men handlemønster/kursbevegelser har vært rimelig klare en del av dagene. Synes jo Houg i Folkefiendefondet fremstår som en komplett klovn når han sitter på FATV og messer i vei om at de ikke aksepterer shortere som bevisst manipulerer kursen? Er han tett i pappen?
Svaret er JA
De har lånt ut TRE prosent av alle aksjene i et illikvid norsk kreftforskningsselskap og med det skapt en situasjon der MCAP før det viktigste datapunktet i norsk biotekhistorie er 100+ prosent lavere enn den ville vært uten fondets idiotpraksis.
Læreboken som alle har lest sier at shorting er bra for markedet bla bla bla… Men i mange situasjoner (finanskrisen hvor det ble innført forbud) og markeder (illikvide markeder og selskaper) er det så mange tilfeller hvor shorting slår feil ut at alle som klarer å tenke selv skjønner at det ikke burde vært lagt til rette for slik FTF gjør i ultimovacs. Helt utilgivelig oppførsel.
Den relevante vurderingen av hva som evt er uetisk er det FDA som gjør. Inntil de ser resultater som er så overbevisende at de evt gir AA, så kan jo ikke Ulti gjøre noe annet enn å fortsette som planlagt.
De får uansett ikke AA før plan for confirmatory Study og det praktiske rundt produksjon, markedsføring og salg er klart.
FTF oppførsel kommer jo et merkelig lys når de har kommet med uttalelser som dette:

Mer enn litt spesielt, og man kunne jo håpe at folk i styrer rundt omkring merker seg dette og gir fondet mindre tildelinger i emisjoner på grunn av slik oppførsel.
Skandaløst utsagn. Han sier mer dumme ting på noen få sekunder enn man skulle tro var mulig.
Noen som vet hva den frie floaten er i Ulti?