Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Men ble det ikke nevnt noe rundt offentliggjøringen av Nipu-dataene at disse kunne Helland holde tilbake fordi der var eier/sponsor av studien ikke et børsnotert selskap, mens for Initium ville det bli vanskeligere å gjøre det fordi dette var Ultimovacs eget studium?

2 Likes

Hvis man skal være brutalt ærlig, så skjøv de Helland foran seg i fjor sommer ja.

3 Likes

Noe som er helt sikkert er at denne “Change of events / wording / phrasing” helt sikkert kommer til å bli benyttet godt av de som ønsker kursen nedover og kunne spre / anspore til usikkerhet, tåkelegging osv. Farvannet ble just hakket mer grumsete for de som ikke har kikkert inn på disse forumsidene her. Dvs. markedet har nå en gylden mulighet til å reagere negativt i en bransje det er risk på alle hauger og det tipper jeg JHI & co prøver å utnytte til det fulle. Bare å stroppe seg fast i stolen her tipper jeg :slight_smile:

EDIT: For å tydeliggjøre. Med markedet mener jeg “markedet” - dvs summen av alle under snittet informerte aktører som med “vingling” fra ULTI sin side vil kunne finne på å tolke dette negativt eller benytte anledningen til å bygge oppunder den frustrasjonen evt. forvirring som oppstår. Nettopp mtp hva man er vant med fra Bio/Pharma (og kanskje spesielt på OSE) - stort sett går det IKKE veien… “Why should ULTI be any different lizm?”

Og jeg tenker primært på tiden frem til PE met/not met og evt. tiden mellom og frem til evt. ASCO. Ikke ifm selve hendelsen.

2 Likes

“Markedet” vet ikke forskjellen på BGBIO og ULTI. At dette endrer noe utover at noen her inne blir frustrerte vil jeg si er feil. Om JHI skal jobbe videre med kursen, så har det neppe utspring i hva som deles av topplinje (eller ikke). Det vil for øvrig være økonomisk harakiri om de forsøker å shorte PE-met i INITIUM. De er ganske heftig i minus allerede.

2 Likes

Nja. De som ikke følger med og får servert en PE met vil jo ikke klare å tolke eller spinne det til noe negativt akkurat da? Men ja, oppsiden er begrenset. Men igjen: Ingen her inne vil finne på å selge PE met og utsikt til presentasjon på ASCO til kr. 300, så…

15 Likes

Kanskje vanskelig å vite, men: Ville en PE met med minst mulig margin være nok til å få presentasjon på ASCO? De binder seg til masten med uttalelser som at de ikke vil gi noe mer data i mars ved PE met. Betyr dette at selskapet regner PE met, uavhengig av HR, som asco-materiale?

2 Likes

Det gjør de nok. Og det er det nok

5 Likes

Uvisst, men selv det vil være en sensasjon og muligens paradigmeskifte gitt kontrollarmen!

4 Likes

Dette er den forklaringen som gir suverent mest mening, kanskje spesielt gitt hvor bakpå management har vært tidligere her. Ikke bakpå? Lol. Serr. Våkn opp. Omtrent så her bakpå:

4 Likes

For meg, en sykepleier med stor interesse for feltet, en vanlig mann i gata uten særlig store økonomiske muskler er jeg glad kursen ikke eksploderer nå, og forhåpentligvis ikke etter meldingen i mars. Jeg belager min investering på en stor andel av lønnen hver mnd, og av den grunn tar det lang tid å bygge opp en betydelig posisjon. Blir det tommel opp i mars, uten at markedet klarer å ta inn over seg dette og prise selskapet «riktig», så åpner det hvertfall muligheter for meg å rekke og skyte inn noen ekstra lønninger før mai/juni, og det er jeg svært fornøyd med. Takk til alle som deler av sin kompetanse, uten dere hadde jeg nok lagt opp som «investor» etter milliontap i NANOV​:star2: ser frem til våren og lysere tider med TeamTekInvestor​:sunny::sunny:

22 Likes

Husmannsånd

2 Likes

8fgcd9

5 Likes

Asco er 31. mai - 4. juni? Med LBA offentliggjort tidlig i mai?

https://conferences.asco.org/am/dates-know

(Late-breaking Abstracts will be released at 7:00 AM CT on their day of presentation at the meeting)

Som jeg nevnte tidligere så blir det korte tidsfrister for Ulti. Jeg tenker derfor at man må må ta høyde for at data ikke kommer før ESMO i september. Einarsson nevnte jo det som alternativ på Radium.

2 Likes

Personlig, så liker jeg å trade aksjer i tillegg til å ha en longposisjon. Denne endringen gjør at jeg har mer visibilitet over de kommende VIP for ULTI og kan planlegge min strategi deretter.

Jeg tar økt visibilitet fremfor usikkerhet any day of the week når det gjelder avkastning på mine hardt opptjente penger.

Her er jo strategien klokkeklar fremover, men den innebærer IKKE å selge nå.

5 Likes

Helt enig! (Eneste?) styrken for småspareren er muligheten til å gå inn og ut uten at det påvirker kurs. Jeg har også flere ganger argumentert for at investering i små biotek ikke egentlig er så binært som mange sier/gir inntrykk av. Ting tar j@*&g lang tid og value inflection Point er i praksis spredt i tid og påvirket av flere faktorer enn det medisinske. Det som skjer nå er bare nok et eksempel.

Prioritet er kapitalinnhenting i selskapet. Da er det de større aktørene som betyr noe/mest og jeg tror ikke de bryr seg om det kommer kun endpoint met eller Topline i mars, for det er ikke endepunktet for deres investering uansett og de slipper eventuelt å bli utvannet hvis ting drar ut.

3 Likes

Jeg kaller det ofte ikke trading, men i veldig lang lang posisjoner som svinger litt har jeg hatt en strategi.

Som feks om jeg eier 10 000 aksjer og den faller ned 10% kjøper jeg 1000 aksjer, stiger den igjen til 10% over der jeg syns aksjen bør være så selger jeg de 1000 aksjene. Så venter på en evt nedgang.

Men det er ikke daytrading :slight_smile:

12 Likes

Hørte i gjennom Radium nå, og om det skulle bli først ESMO i september hvor data offentliggjøres får man altså ett halvt år med det som i mine øyne er en “unødvendig” stor usikkerhet. Og Einarssons forklaring om at dette var så åpenbart måten å gjøre dette på, setter jo deres tidligere løfter (ref børsmelding 12.10.23 f eks) om å publisere top-line results i ett merkelig lys.

8 Likes

Min teori rundt den optimale strategien for en mindre investor i biotech er ganske nært hva dere skisserer ja.

Det som forandrer seg for min del nå er følelsen av tilhørighet og lojalitet ovenfor Ultimovacs som selskap. Frem til 2022 var de veldig transparente og enkle å ha med å gjøre, før de plutselig la om strategien ganske kraftig. Nå er de i beste fall opaque, slik jeg ser det, og da må jeg forholde meg til det.

3 Likes

Helt enig.
Det får jo også den etiske diskusjonen til å se litt merkelig ut… - det er uetisk å fortsette å vente til 70 eventer, men vi venter likevel et halvt år med å publisere de data som vi avleste av etiske grunner.
Jeg håper det skjer litt mer enn vi er klar over. BMS har jo også patenter som snart går ut. Hvis de skal rekke å kjøre en fase 3, har de heller ikke så god tid å vente på å komme i gang.