Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg er som flere andre her skuffet over at vi nå i mars kun får vite om PFS er nådd eller ikke, og har hele tiden trodd at de la noe mer i det når de snakket om topline results.

Men ser nå at de på Q1-22 fikk et direkte spm om dette, og kanskje at vi utfra svaret der må innse at de har sagt det samme før (kan høres fra vel 52 min ut i presentasjonen) :

Spm : What kind of data will be communicated at the time of readout of topline data?

Carlos : So it’s important really, and thank you for the question. Because we are going to have a lot of results – and all these data will be analyzed after the events, let’s pick up that INITIUM are reached. It’s important, as you already know, that we preserve several part of the data to be published or presented at medical conferences because those are very important for the company. So what we will disclose is normally what we call topline results that I referred to the primary endpoint, in this case, PFS. So, is there a difference between the groups and is differences positive? So basically it’s a study positive, that’s what we will communicate. And that is the key part. But then, a lot of the details, as we already communicated in the past, and I think our shareholders understand that they are extremely valuable to present at a conference and to publish.

Jens : And just to add to that, on the safety side, also on the background of the safety in the 2 arms. That will be very important for us to understand both the efficacy and safety side. But as Carlos said, these results are very valuable for us in the further discussion with the authorities, with the doctors that hopefully will be part of a Phase III trial moving forward. So, it’s a lot of results and only the PFS will be presented from the efficacy side upon end of study.

25 Likes

Det hadde jeg ikke fått med meg, det er “motsatt” av hva jeg husker. Så da er svaret på mitt tidligere innlegg for ett par dager siden at det er jeg som er mongo.

7 Likes

«Only the PFS» (progression-free survival); det betyr vel ikke at de bare vil si at PE met/not met?

Synes ikke de er så tydlige der som du vil ha det til. Jeg ville forventet toplinje selv med de quotene.

Edit: Carlos siteres jo der på at de vil dele toplinje PFS - ikke bare PE Yes/NO slik han har blitt quotet på i det siste

5 Likes

Jeg tror nok de har sagt begge deler, så mongo-diagnosen din må nok vente litt. Det @Timm henter fram her er jo ganske lenge siden, og så har U kommunisert noe annet i kjølvannet av NIPU-havari I og II. Og så har situasjonen (trolig fått beskjed om at data er klar før 11. mars) blitt sånn at de velger å melde text only likevel, fordi de ser at de kan få innpass på ASCO på forsommeren.

2 Likes

Jeg tolket det slik utifra “So, is there a difference between the groups and is differences positive? So basically it’s a study positive, that’s what we will communicate.”

5 Likes

Slik innlegg som dette håper jeg virkelig blir lest av selskapet, @Forsk , og ikke bare forsvinner i mengden. Det er åpenbart at det finnes andre måter å gjøre det på enn å bare lukke øynene og velge den enkleste approachen. Dersom kompetansen på å bedømme situasjonen ikke finnes in-house bør den oppsøkes utenfor organisasjonen, i mine øyne. Lykke til :slight_smile:

29 Likes

Denne er viktig. Jeg tviler sterkt på at man maxer engasjement i forkant av en kongresspresentasjon ved å bare kommunisere tekstlig at PE er ‘met’. Spesielt når vi tross alt snakker om et bittelite biotekselskap med kun 28 ansatte fra lille Norge.

28 Likes

Litt usikker på om denne er lagt ut før. Uansett …

Er det noe som tilsier at IPU+NIVO alene har gitt disse resultatene ?

Ser at det er noen her som er gode på å lage slike meningsmålinger med flotte grafer og prosenter. Kunne dere laget en slik spørreundersøkelse med spørsmål om hvor stor sannsynlighet i % folk her på foraet tror på om endepunkter møtes. Kunne vært interessant å få det kartlagt.
Er det 20%- 50% eller 90%som har tro på det?
Fint om noen kan påta seg å lage en slik.

Sånn @ArnulfSandvik

Vil INITIUM lese av med PE met eller PE not met?

  • PE met
  • PE not met

0 stemmegivere

Hvor stor sannsynlighet mener du det er for at primærendepunktet blir møtt i INITIUM?

  • Næh, 0-20 %
  • Tja, 21-40 %
  • Jo, 41-60 %
  • Jaggu, 61-80 %
  • Bankers, 81-100 %

0 stemmegivere

To forskjellige vinklinger der Werner :see_no_evil:

3 Likes

Vi løser jo oppgaven fint til sammen da :smiley:

Min poll får frem hva folk tror, mens din får frem hva folk antar sannsynligheten er :wink:

Kanskje ikke veldig overraskende at en overvekt av de som henger på U småprat klokka 23:00 en lørsdagkveld tror at dette går veien :brain:

18 Likes

Ved en eventuell short squeeze etter Initium topp linje data, hva tenker dere er potensialet for aksje kursen?

  • 300kr
  • 500kr
  • 700kr
  • 1000kr
  • 1500kr

0 stemmegivere

Spm jeg stille meg er:

Ville Sausen har pratet så offensivt (presentere på ASCO, nyheter og medier (CNN mfl)) der de kan treffe tusenvis av interesserte og at dette vil bli en verdenssensasjon hvis han ikke nå var sikker på at (i det minste) at PE var oppnådd??

Ville det ikke være selvskading og karrieremessig selvmord for Sausen om det etter slik framferd skulle bli gjort til latter fordi PE skulle vise seg å ikke være oppnådd??

Jeg bare spør.

3 Likes

Svaret her tror jeg er så enkelt som «Ja.» De vet ikke, men de er nok ganske sikre gitt de samme signalene som vi kjenner - og vi vet de kjenner totalt antall events, noe ikke vi er klar over.

Biologi er noe særegent, slik at det blir viktig å si at det ikke er 0% sjanse for at vi leser av PE not met. Det må samtlige ta høyde for før man pantsetter alt man eier og putter det inn i Ultimovacs.

Mvh
Han som har nesten alt i U.

12 Likes

Helt enig… Han er veldig sikker i sin sak, når han formidler på denne måten…

Jeg har forsøkt å ta noen skritt tilbake for å tenke på grunnlag for at UV1 skulle ha effekt og INITIUM når PE met.

Det er så overveiende mange grunner til at det skulle være slik.

  • Med fasit i hånd har vi svar på at UV1 gir immunrespons på allerede hundrevis av personer? ( også historikk fra GV1001)

  • Vi vet at Ultimovacs leverer etter prinsippet «underpromise, overdeliver». Det har gitt tillit til oss investorer, men også gitt oss hodebry.

  • Vi ser nå en særdeles giret og positiv Carlos. Han tør å snakke i mye større ord, enn han noengang har gjort tidligere. Dette henger naturligvis sammen med at de har TROEN på at UV1 faktisk virker, og at man med stor SANNSYNLIGHET når PE met. Carlos og gjengen vet ikke så mye mer enn oss, men noe mer skal de/bør de.

Tenkte jeg skulle ta meg noe biologi til frokost.

5 Likes

Carlos de Sousa blir 66 i år, og har hatt en serie med “helt greit” betalte jobber de siste tiårene. Så uansett hvordan dette ender, så kan han nok kjøpe seg en villa i en sørvendt ås hjemme i Portugal, se ut over vinrankene og nyte en velfortjent pensjonisttilværelse.

Det er nok ingen som blir gjort til latter om PE ikke blir oppnådd, men det vil vekke en del interesse, av den enkle grunn at gitt alt som er tilgjengelig av historisk statistikk for melanoma-pasienter, så finnes ingen gode grunner til at PE ikke skal oppnås. Så om det skulle inntreffe, har et eller annet helt merkelig skjedd i INITIUM. Det er ikke gitt at noen i U kan lastes for det. Noen vil selvfølgelig peke på Sausen og flere, men altså: Noen ganger slår også Hattfjelldal BK et storlag som Molde ut av cupen i 3. runde. Selv om alle på forhånd ville tippa at Molde ville komme seg greit videre. Sånn er det bare. I det tilfellet er det eneste Molde kan gjøre å prøve å kartlegge hva som gikk feil.

Men: Det er et merkbart skift i tone i kvartalspresentasjonene det siste året. Gå tilbake og se på q2-pres fra i fjor (da guiding på INITIUM ble utsatt 2. gang, til H1 2024). Carlos og Jens virker mest av alt forundret. Skikkelig forundret. Litt sånn “A New Hope”, hvis man skal bruke Star Wars-filmene som referanse. Den i høst 8. november? Mørbanka etter shortangrep etter NIPU. Den er “The Empire Strikes Back”. Den som var nå 14. februar var mer “Return of the Jedi”.

Og så håper vi vel alle sammen at vi slipper å se denne “perlen” av en spin-off igjen:

6 Likes