Angående kapitalinnhenting antar jeg med 98 % sikkerhet at det vil være umulig å hente penger på riktig verdsettelse med kun en PE-met børsmelding i forkant.
En slik emisjon ville vært ensbetydende med en unødvendig signifikant rabatt.
Dette vet selskapet også, se på de ulike oppfatningene her inne om hvor mye eller lite en slik melding sier alene uten støtte i mer data (HR).
Det tvinger seg derfor frem en datapakke slik at investorene i neste kapitalrunde forstår hvilke forhandlingskort U har med seg i inn i samtalene med BP.
Så jeg skjønner de som legger til grunn at det kan ligge et ganske tight løp foran oss de neste uker / måneder hvor vi først får en tommel (eller ned) og deretter konkrete nøkkeldata som verifiserer styrken av data.
«Ingen» vil delta i en emisjon hvis de opplever at det investeres i en black box.
Og for dem kan sikkert HR 0,72 være grunnlag godt nok for avtale, men mens de samtalene pågår sier jeg bare at opprettholdelse av markedsforventning om vesentlig mer, KAN være mer fordelaktig for kursen og forhandlingsposisjonen enn å blåse alt med en gang…
). Men om din teori slår til så skjønner ikke jeg hva U holder på med lenger (gitt hvordan jeg tenker). Og da må jeg revurdere (størrelsen på) posisjonen min her. Jeg prøver å investere ut i fra hva jeg kan forstå. Når ting ikke gir mening (i mitt hode), så tar jeg en del chips av bordet ganske fort.