Jeg tenker at det er motsatt.
Planen har vært å slippe topline med PE met/not met; HR-verdi, konfidensintervall, p-verdi.
Årsaken har vært at de ikke trodde de ville nå ASCO. Og da kunne de like godt bare slippe topline med tall. Se på utviklingen i hva som er guida f.eks: Guiding i høst var jo tall i “mars/april”, forandra til “mars” 16. januar, og det er jo nærliggende å tro at vaskebyrået en gang tidlig i februar har kunnet gi U en grei pekepinn på når de vil bli ferdige.
Den kuvendingen vi nå har sett – har slik jeg ser det – bare én logisk forklaring, og det er at U har fått beskjed fra CRO at INITIUM-data vil være klare i god tid før 11. mars, som er fristen for å sende inn LBA til ASCO.
For å få stille på ASCO, så har nok U fått beskjed at de må holde tilbake tallene fra topline. Jeg ser at andre selskap har fått lov å slippe tallene nevnt ovenfor, og likevel stille på konferanse, men dette er selskap som spiller i en annen liga enn en liten knøtt som U.
Den vurderingen tror jeg har blitt nøye overveid internt i selskapet. At å stille på ASCO, selv om det innebærer å kun få børsmelde “PE met” i forkant, vil være selskapets beste sjanse til å skape best / mest mulig interesse, og ev. størst mulige aksjonærverdier (på sikt).
Jeg får ikke en beslutning om å kun gi aksjonærene “PE met” nå, for å så vente til ESMO i høst med basistall som HR, CI, og p-verdi, til å gi logisk mening fra selskapets side. Hvis det er vurderingen, så tenker ihvertfall jeg “ugler i mosen” ganske fort.