Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Generelt sett så er det ikke sånn, vi ser gjentatte ganger at folk som har sittet i smallcap biotechs og feilet dukke opp i attraktive stillinger andre steder.

Man spiller spillet i en høyrisk bransje, og det er helt forventet at de fleste tryner.

4 Likes

Jeg tror markedet kommer til å behandle PE met som HR 0,72; bredt KI med topp over 1, og p-verdi svært tett opp mot 0,1.

Ingenting som har hendt så langt, tilsir noe annet , imho.

Selv om det resultatet jeg skisserer ovenfor òg er mer enn bra nok for å ta UV1 videre til neste steg.

For the record @aksjesnila : Jeg er heller ikke uenig i at din teori kan være der vi havner. Jeg holder muligheter åpne (selv om det sikkert ikke virker sånn :wink: ). Men om din teori slår til så skjønner ikke jeg hva U holder på med lenger (gitt hvordan jeg tenker). Og da må jeg revurdere (størrelsen på) posisjonen min her. Jeg prøver å investere ut i fra hva jeg kan forstå. Når ting ikke gir mening (i mitt hode), så tar jeg en del chips av bordet ganske fort.

2 Likes

Frist for å søke LBA på ASCO annual 2024 var 6. feburar. Og forutsetningen for å søke LBA er at man ikke har data 6. februar. 11. Mars er frist for å sende inn data som søknad om LBA blir vurdert ut i fra. Og så kan man oppdatere data fram til 20. mai.

Ultimovacs må derfor ha data klare innen to uker dersom ASCO skal være aktuelt. Når de kommuniserer det de har gjort nå, så tror jeg de er helt sikre på at det går bra. Som igjen (tror jeg) betyr at vi får “tekstmeldingen” når som helst.

Og timingen av resultatene fra INITIUM er mao ekstremt heldig for en LBA på ASCO

33 Likes

Takk! Den er god. Jeg bare svarte generisk, kjenner ikke ASCO/kreftkongressene og hvordan de gjør det spesifikt :sweat_smile:

6 Likes

Spørsmålet mitt gjaldt mer… Gitt at Ulti har levert en placeholder innen 6. februar, hvor tidkrevende vil det kunne være å ferdigstille abstractet etter at dataene er kommet til selskapet?

1 Like

Det er en kort tekst som følger en mal. Det er gjort på en kveld.

7 Likes

Abstracted tar 1/2 dag å skrive hvis nødvendig data foreligger.

Abstracted trenger ikke å være tipp topp spisset så lenge presentasjonen og paperet er godt bearbeidet.

Edit: Ulti kunne feks betalt oss så kan vi fikse abstracted, null stress.

18 Likes

Eller lese korrektur i hvert fall

4 Likes

Ultimovacs har selvfølgelig ikke fått resultatene av CRO sin anlyse av studiet.

Jeg vil tro at låsing av data data-lock kunne skje umiddelbart etter meldingen 16 januar siden det da ikke hadde inntruffet nye event på mange måneder.

Så leste jeg ett eller annet sted her inne at i en slik situsjon kan likevel selve “rådataene” uten CRO sin analyse, likevel stilles til disposjon for den som eier studiet. I såfall så kan U selv kunnet foreta egne analyser for egen del og som en kontroll av hva CRO senere kommer frem til.

Jeg sitter med oppfatningen av at det var nettopp det som skjedde i NIPU for da meldingen kom inneholdt den også bemerkninger om at Helland ikke delte CRO sin konklusjon. Da må hun ha hatt tilgang til rådata for egne analyser.

Er det tilgangen til rådata fra Initium i perioden 16 jan til Q4 14 februar som er den utløsende faktor for at Ultimovac endret holdning til hva som skal børsmeldes og hva som skal slippes på ASCO?

Tar ingen sjanser, så sendte inn placeholder for selskapet 5. februar, i tilfelle de skulle glemme det.

Får håpe ingen hos ASCO reagerte på avsenderadressen.

Undertegna med:

“On behalf of Ultimovacs ASA, Werner Von Haussenberg, Vice Chief Haussing Officer

20 Likes

FDA/EMA er veldig strenge på at integriteten på dataene opprettholdes. Det er superstrenge kriterier på hva man kan og ikke kan gjøre. Alt loggføres (alle legger inn data, som ser på data, alle endringer som gjøres) slik at alt gjøres etter prespesifiserte SOPs som sikrer regulatoriske krav og integritet.

Det du beskriver over er mer hva akademikere gjør med sine studier. Ikke biotek/farma.

Jeg ville ikke spekulert i om noe slikt har skjedd og derfor holdingen er endret. Det er masse nerver nå, hos alle.

13 Likes

Det var ikke ment som spekulasjon men et spørsmål ut her fordi jeg selv ikke har faglig kompestanse til å forstå hvordan disse prosessene er.

Og som du svarte på. Men det utløser forsåvidt et tilleggsspørsmål. Kan U få tilgang til rådata om de følger prosedyrene?

Ikke før DBL og at analysene er kvalitetskontrollert. Vil forøvrig ikke tro Ulti sitter på analysekapasitet. Det er predefinerte analyser ihht analyseplan som Ulti har definert som kjøres av CROs statistiker basert på programmeringen vedkommende har etablert.

5 Likes

Ok takk for tilbakemeldingene. Vi får vente å se hva som kommer.

1 Like

Merk forskjellen på “data freeze” og “data lock”.

https://docs.oracle.com/health-sciences/inform6113/sponsors/index.htm?toc.htm?210273.htm

2 Likes

Har selskapet antydet at det finnes flere alternativ en fase3 med partner?

Fisjonere ut deler av selskapet, salg av selskapet , fusjonere, osv.

Mente du her at selskapet må ha data klare innen 3 uker fra nå eller tenker du at må ha en uke på behandling av denne dataen?

Mente tre uker. Men når U åpenbart ikke har avtalt en definitiv deadline med CRO (siden de har fintunet guidingen etterhvert), så må de ha en eller annen margin på den datoen CRO nå har antydet at de vil ha data klare - er altså min spekulasjon.

6 Likes

Det vil si vi går to meget spennende uker imøte. Ut fra dette kan vi forvente børsmelding i første uken av mars. Du verden! Ikke mange børsdagene igjen.

4 Likes

Litt statistikk igjen, kommer tilbake til Ketilaaj sitt plott som viser sammenhengen mellom HR og antall events i kontrollarmen. Iogmed at vi nå antagelig bare får informasjon PE met, hva er så sansynligheten for det. Hvis events er 65 vil HR 0.72 oppnås ved 37 events, hvorpå man ser at sansynligheten i Ketilaaj sitt andre plott viser ca 98% for 37 events er nådd.
For at PE met skal være nådd, så skal vel både øvre konfidensintervall og p verdi i tillegg til HR , være i henhold til forhåndsdefinerte verdier? NIPU balansert vel akkurat på den korrekte siden for alle disse tre parametrene for sin OS data offentliggjort på ESMO.