Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

ja præcist - fasongen - eller forløbet af hældningen på total kurven om man vil. Den del er normalt om man vil. Vi kan vel også være 400% sikker på at eksperiment armen skal udvikle sig mindst så godt som kontrol armen og parallelt med hvis der ikke er virkning. UV1 gør 100% sikker ingen skade.

Jeg tror 50 % oppgang på PE met er for lite, ref det vi så fra NIPU.

Da var vi 100 kroner opp fra bunnen bare et par uker før, og dette studiet er kanskje 25 % av relevansen for selskapet versus Initium?

På det tidspunktet kappet også mange om å være de flinkeste til å selge, ref Midelfart. Janus var også med på moroa.

Ved PE met tror jeg de som vil se ut som de flinkeste var de som callet at børsmeldingen ville bety betydelig reward om 6 - 12 måneder og vi får et omvendt momentum.

Tror en del kjente milliardinvestorer hiver seg på karusellen og vil melke dette for hva det blir verdt med gode data. De også vet at det finnes en ufrivillig kjøper av 3 % av selskapet som vil på et tidspunkt sørge for 50 - 100 kroners oppgang alene.

7 Likes

Er det ikke mest sannsynlige at fasongen er lik CM-067, og bare en % heving av hele plottet uansett om “forsinkelsen” skyldes (usannsynlig) friske pasienter eller vesentlig effekt av UV1?

Jo det er det nok. Rækkefølgen af hvornår mye friske / mer syge er inkluderet kan også have skævhed. Der er vist for mange faktorer og kombinationer, hvorfor simuleringerne er bedste redskab. Måske kan nogle simuleringer kasseres på baggrund af at de vil flade ud “for tidligt” i et KM plot.

6 juli 2022 utdrag innlegg 1036 på Fundamenttråden.

Polygon nå nærmervi oss fasit - du har 46-24 på tabellen din fra dengang.

Skal bli spennende å se om du traff med 46 i kontrollarmen. Jeg tror du er i nærheten der😊:

Tabellen jeg får ut da er følgende:

Date PD events control PD events UV1 Chi-square test
30 Jun 2022 30 40 LPD
6 Jul 2022 31 39
20 Jul 2022 32 38
3 Aug 2022 33 37
17 Aug 2022 34 36
30 Aug 2022 35 35 No clinical benefit 1.0000
15 Sep 2022 36 34 0.7462
7 Oct 2022 37 33 0.5174
31 Oct 2022 38 32 0.3315
27 Nov 2022 39 31 0.1954
27 Dec 2022 40 30 0.1056
30 Jan 2023 41 29 Primary endpoint 0.0521
12 Mar 2023 42 28 p < 0.05 0.0235
3 May 2023 43 27 0.0096
4 Jul 2023 44 26 0.0036
30 Sep 2023 45 25 0.0012
13 Jan 2024 46 24 0.0004
31 May 2024 47 23 0.0001

Disse datoene definerer altså periodene hvor disse avlesningenene er MEST SANNSYNLIGE.

4 Likes

Ja, høsten 2016 var slett ikke forakte som NANOV-aksjonær. Men for min del var det mye godt slutt da det viste seg at CEO var en «italiensk lommetyv». Eneste jeg angrer pågår det gjelder NANOV er at jeg ikke kom meg ut tidligere enn jeg gjorde.
Men NANOV er samtidig et godt eksempel på hvilke risiko som ligger i biotek, og at ting kan gå skikkelig skeis uansett hvor lovende medisinen er. Derfor bør man selv gjøre seg opp en mening om hvor mye av ens kapital man er villig å risikere i U. For så lenge der er en viss mulighet for at ting kan gå åt skogen, så er risikoen tilstede. Eller for å illustrere det med følgende. Dersom du har en terning hvor det står 6 på fem av sidene og det står 0 på en side, så er det hele 83% sjanse for at terningen lander på 6 når du triller den, men det hjelper sørgelig lite dersom den likevel lander på 1 når du slår.
Lykke til i ukene som kommer, men ikke glem risikoen du utsetter deg for.

3 Likes

Kan ikke kroppsspråk/ tolkning. Men når jeg ser Sausen snakke på FA så detaljert og med innlevelse om hvor og hvordan de skal presentere resultatene fra INI så kan jeg ikke annet enn å forstå at han virkelig ser frem til, og har begynt å visualisere, hvordan dette skal bli når han skal få gleden av å fortelle «verden» om dette.

En mann av hans kaliber, erfaring og troverdighet ville ikke ha uttrykt seg slik dersom han ikke visste at dette nå kom til å bli en realitet.

3 Likes

Hvis den da lander på 1 vil jeg kalle den som triller for en falskspiller

“Dersom du har en terning hvor det står 6 på fem av sidene og det står 0 på en side, så er det hele 83% sjanse for at terningen lander på 6 når du triller den, men det hjelper sørgelig lite dersom den likevel lander på 1 når du slår.”

Man får ikke flere tegn på at det er en falsk terning.

PE met, siden det bare er det de vil melde kan jo komme når som helst. De trenger ikke bli ferdig vasket og tørket engang.
Litt som finalen i farmen; sondre vant med få kniver i planken fordi det ikke var igjen nok spørsmål til at han kunne tas igjen.

Har ikke akkurat regnet på det, men hvis for eksempel 2/3deler er vasket og fått tørr bleie på og HRviser 0,65 som et foreløpig resultat så vil ikke de resterende vaskeresultatene kunne dra HR over 0,73. Dermed er PE møtt før alt er ferdig vasket og tørket. Stemmer ikke det da?

Kan grunnen til den tilsynelatende optimismen fra ledelsen være at de vet antall eventer, og at denne er vesentlig lavere enn 70, la oss si ett eller annet sted på 50-tallet. Og at det er da er meget usannsynlig at færre enn, la oss si 35 eventer, i kontrollarmen har vist PFS på avlesningstidspunktet, og derfor er det overveldende sannsynlighet for at UV1-armen viser effekt?

Mitt poeng er at jo lavere antall totaleventer under 70 vi har nådd, jo mer sannsynlig er det at den eksprimentelle armen har en signifikant effekt. Og siden ledelsen vet antall eventer, kan dette være grunnen til optimismen?

1 Like

Dagen begynner med en strålende liten nyhet:

Ultimovacs Receives EMA Orphan Drug Designation for UV1 Cancer Vaccine for the Treatment of Mesothelioma

  • The Orphan Drug Designation (ODD) from the European Medicines Agency (EMA)
    was granted based on results from the randomized Phase II clinical trial
    NIPU, which showed improved overall survival with UV1 in combination with
    ipilimumab and nivolumab in patients with malignant pleural mesothelioma
    • UV1 has also received U.S. Food and Drug Administration ODD for UV1 in the
      treatment of patients with mesothelioma and malignant stage IIB-stage IV
      melanoma

Melding kom på fundamentaltråden nå :chart_with_upwards_trend:

29 Likes

Flere som får hjertet i halsen uansett hva meldingen innholder? :joy:

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Hva betyr det at man får orphan drug designation?

Orphan Drug ordningen er opprettet av FDA /EMA for at biotek- og legemiddelselskapene skal insentivenes til å utvikle produkter i små indikasjoner.
Satt på spissen så kan en indikasjon som har 1/10 av antall mulige pasienter en større indikasjon uten OD ta 10 ganger pris per behandling/enhet.
Faktisk er noen av verdens mestselgende produkter, i dollar, Euro og yen Orphan Drugs.

20 Likes
21 Likes

EMA is responsible for reviewing applications from sponsors for orphan designation. To qualify for orphan designation, a medicine must meet a number of criteria :

  • it must be intended for the treatment, prevention or diagnosis of a disease that is life-threatening or chronically debilitating ;
  • the prevalence of the condition in the EU must not be more than 5 in 10,000 or it must be unlikely that marketing of the medicine would generate sufficient returns to justify the investment needed for its development;
  • no satisfactory method of diagnosis, prevention or treatment of the condition concerned can be authorised, or, if such a method exists, the medicine must be of significant benefit to those affected by the condition.

https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/orphan-designation-overview

1 Like

https://www.finansavisen.no/teknologi/2024/02/19/8099392/ultimovacs-far-tommel-opp?internal_source=sistenytt

9 Likes

Nesten underlig liten aktivitet her idag gitt at vi fikk ODD. Fin utvikling på kurs så gjenstår å se om det er tyngde i dette (volum er iaf så langt godt over snittet første handelstimen).

Teknisk ser det ganske lovende ut - vi er tilbake over 140, god avstand til glidende snitt, 135 (ish) tok godt imot som støtte (nok en gang). MA100 som jeg var spent på om vi skulle besøke ifm Q-rapport har ikke skjedd (iaf ikke så langt).

Janus har økt shortsen og fått absolutt null og niks igjen for det. Vi
Nærmer oss value inflection point #1 for ULTI - PE met/not met. Kan komme nårsomhelst.

Mye å like med ULTI om dagen…!

25 Likes

De jobbet for harde livet siste halvdel forrige uke, og de jobber i dag. Men dette begynner å bli definisjonen på å grave egen grav med spiseskje. Om demand > supply av JHI-aksjer nå, så blir det meget hyggelig fremover.

10 Likes