Jo det er det nok. Rækkefølgen af hvornår mye friske / mer syge er inkluderet kan også have skævhed. Der er vist for mange faktorer og kombinationer, hvorfor simuleringerne er bedste redskab. Måske kan nogle simuleringer kasseres på baggrund af at de vil flade ud “for tidligt” i et KM plot.
6 juli 2022 utdrag innlegg 1036 på Fundamenttråden.
Polygon nå nærmervi oss fasit - du har 46-24 på tabellen din fra dengang.
Skal bli spennende å se om du traff med 46 i kontrollarmen. Jeg tror du er i nærheten der😊:
Tabellen jeg får ut da er følgende:
Date | PD events control | PD events UV1 | Chi-square test | |
---|---|---|---|---|
30 Jun 2022 | 30 | 40 | LPD | |
6 Jul 2022 | 31 | 39 | ||
20 Jul 2022 | 32 | 38 | ||
3 Aug 2022 | 33 | 37 | ||
17 Aug 2022 | 34 | 36 | ||
30 Aug 2022 | 35 | 35 | No clinical benefit | 1.0000 |
15 Sep 2022 | 36 | 34 | 0.7462 | |
7 Oct 2022 | 37 | 33 | 0.5174 | |
31 Oct 2022 | 38 | 32 | 0.3315 | |
27 Nov 2022 | 39 | 31 | 0.1954 | |
27 Dec 2022 | 40 | 30 | 0.1056 | |
30 Jan 2023 | 41 | 29 | Primary endpoint | 0.0521 |
12 Mar 2023 | 42 | 28 | p < 0.05 | 0.0235 |
3 May 2023 | 43 | 27 | 0.0096 | |
4 Jul 2023 | 44 | 26 | 0.0036 | |
30 Sep 2023 | 45 | 25 | 0.0012 | |
13 Jan 2024 | 46 | 24 | 0.0004 | |
31 May 2024 | 47 | 23 | 0.0001 |
Disse datoene definerer altså periodene hvor disse avlesningenene er MEST SANNSYNLIGE.
Ja, høsten 2016 var slett ikke forakte som NANOV-aksjonær. Men for min del var det mye godt slutt da det viste seg at CEO var en «italiensk lommetyv». Eneste jeg angrer pågår det gjelder NANOV er at jeg ikke kom meg ut tidligere enn jeg gjorde.
Men NANOV er samtidig et godt eksempel på hvilke risiko som ligger i biotek, og at ting kan gå skikkelig skeis uansett hvor lovende medisinen er. Derfor bør man selv gjøre seg opp en mening om hvor mye av ens kapital man er villig å risikere i U. For så lenge der er en viss mulighet for at ting kan gå åt skogen, så er risikoen tilstede. Eller for å illustrere det med følgende. Dersom du har en terning hvor det står 6 på fem av sidene og det står 0 på en side, så er det hele 83% sjanse for at terningen lander på 6 når du triller den, men det hjelper sørgelig lite dersom den likevel lander på 1 når du slår.
Lykke til i ukene som kommer, men ikke glem risikoen du utsetter deg for.
Kan ikke kroppsspråk/ tolkning. Men når jeg ser Sausen snakke på FA så detaljert og med innlevelse om hvor og hvordan de skal presentere resultatene fra INI så kan jeg ikke annet enn å forstå at han virkelig ser frem til, og har begynt å visualisere, hvordan dette skal bli når han skal få gleden av å fortelle «verden» om dette.
En mann av hans kaliber, erfaring og troverdighet ville ikke ha uttrykt seg slik dersom han ikke visste at dette nå kom til å bli en realitet.
Hvis den da lander på 1 vil jeg kalle den som triller for en falskspiller
“Dersom du har en terning hvor det står 6 på fem av sidene og det står 0 på en side, så er det hele 83% sjanse for at terningen lander på 6 når du triller den, men det hjelper sørgelig lite dersom den likevel lander på 1 når du slår.”
Man får ikke flere tegn på at det er en falsk terning.
PE met, siden det bare er det de vil melde kan jo komme når som helst. De trenger ikke bli ferdig vasket og tørket engang.
Litt som finalen i farmen; sondre vant med få kniver i planken fordi det ikke var igjen nok spørsmål til at han kunne tas igjen.
Har ikke akkurat regnet på det, men hvis for eksempel 2/3deler er vasket og fått tørr bleie på og HRviser 0,65 som et foreløpig resultat så vil ikke de resterende vaskeresultatene kunne dra HR over 0,73. Dermed er PE møtt før alt er ferdig vasket og tørket. Stemmer ikke det da?
Kan grunnen til den tilsynelatende optimismen fra ledelsen være at de vet antall eventer, og at denne er vesentlig lavere enn 70, la oss si ett eller annet sted på 50-tallet. Og at det er da er meget usannsynlig at færre enn, la oss si 35 eventer, i kontrollarmen har vist PFS på avlesningstidspunktet, og derfor er det overveldende sannsynlighet for at UV1-armen viser effekt?
Mitt poeng er at jo lavere antall totaleventer under 70 vi har nådd, jo mer sannsynlig er det at den eksprimentelle armen har en signifikant effekt. Og siden ledelsen vet antall eventer, kan dette være grunnen til optimismen?
Dagen begynner med en strålende liten nyhet:
Ultimovacs Receives EMA Orphan Drug Designation for UV1 Cancer Vaccine for the Treatment of Mesothelioma
- The Orphan Drug Designation (ODD) from the European Medicines Agency (EMA)
was granted based on results from the randomized Phase II clinical trial
NIPU, which showed improved overall survival with UV1 in combination with
ipilimumab and nivolumab in patients with malignant pleural mesothelioma- UV1 has also received U.S. Food and Drug Administration ODD for UV1 in the
treatment of patients with mesothelioma and malignant stage IIB-stage IV
melanoma
- UV1 has also received U.S. Food and Drug Administration ODD for UV1 in the
Melding kom på fundamentaltråden nå
Flere som får hjertet i halsen uansett hva meldingen innholder?
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Hva betyr det at man får orphan drug designation?
Orphan Drug ordningen er opprettet av FDA /EMA for at biotek- og legemiddelselskapene skal insentivenes til å utvikle produkter i små indikasjoner.
Satt på spissen så kan en indikasjon som har 1/10 av antall mulige pasienter en større indikasjon uten OD ta 10 ganger pris per behandling/enhet.
Faktisk er noen av verdens mestselgende produkter, i dollar, Euro og yen Orphan Drugs.
EMA is responsible for reviewing applications from sponsors for orphan designation. To qualify for orphan designation, a medicine must meet a number of criteria :
- it must be intended for the treatment, prevention or diagnosis of a disease that is life-threatening or chronically debilitating ;
- the prevalence of the condition in the EU must not be more than 5 in 10,000 or it must be unlikely that marketing of the medicine would generate sufficient returns to justify the investment needed for its development;
- no satisfactory method of diagnosis, prevention or treatment of the condition concerned can be authorised, or, if such a method exists, the medicine must be of significant benefit to those affected by the condition.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/orphan-designation-overview
Nesten underlig liten aktivitet her idag gitt at vi fikk ODD. Fin utvikling på kurs så gjenstår å se om det er tyngde i dette (volum er iaf så langt godt over snittet første handelstimen).
Teknisk ser det ganske lovende ut - vi er tilbake over 140, god avstand til glidende snitt, 135 (ish) tok godt imot som støtte (nok en gang). MA100 som jeg var spent på om vi skulle besøke ifm Q-rapport har ikke skjedd (iaf ikke så langt).
Janus har økt shortsen og fått absolutt null og niks igjen for det. Vi
Nærmer oss value inflection point #1 for ULTI - PE met/not met. Kan komme nårsomhelst.
Mye å like med ULTI om dagen…!
De jobbet for harde livet siste halvdel forrige uke, og de jobber i dag. Men dette begynner å bli definisjonen på å grave egen grav med spiseskje. Om demand > supply av JHI-aksjer nå, så blir det meget hyggelig fremover.
Må ikke Janus dekke inn shorten/levere tilbake aksjene til FTF innen generalforsamlingen 24.04.24?
Det er i så fal ikke mange dagene til det.
Det stemmer. Det ser dels svært/helt usannsynlig ut at de skal klare å midlertidig låne et syvsifret antall aksjer for å eventuelt slippe å handle tilbake i markedet. Uansett har INITIUM-topplinje kommet før dette, så sånn sett er jo dette soleklart viktigst.
Det er vel ca 30 000 aksjer som må kjøpes tilbake i gjennomsnitt hver dag fra nå om shorten skal nulles ut innen GF.