Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Må ikke Janus dekke inn shorten/levere tilbake aksjene til FTF innen generalforsamlingen 24.04.24?
Det er i så fal ikke mange dagene til det.

1 Like

Det stemmer. Det ser dels svært/helt usannsynlig ut at de skal klare å midlertidig låne et syvsifret antall aksjer for å eventuelt slippe å handle tilbake i markedet. Uansett har INITIUM-topplinje kommet før dette, så sånn sett er jo dette soleklart viktigst.

3 Likes

Det er vel ca 30 000 aksjer som må kjøpes tilbake i gjennomsnitt hver dag fra nå om shorten skal nulles ut innen GF.

3 Likes

Lyser vel lang vei at de satser på fail i Initium og dermed lett kan kjøpe tilbake.

Om det blir met PE tror jeg noen mister jobben i JHI, for da tror jeg alarmen går i HQ. Det kan bli et blodbad avkastningsmessig for de. Jeg har ingen tro på en emisjon mellom melding fra Ulti og GF heller, så da finnes det bare en måte å få tak i så mange aksjer på, kjøp i markedet.

1 Like

En emisjon - selv om det er relativt sett lite sannsynlig i det tidsrommet - så har jeg ingen - NULL - tro på at JHI får delta i den.

1 Like

Enig i at de helt sikkert ikke får tildeling, men emisjoner skaper alltid mye større handelsvolumer så det ville bli lettere å dekke inn en short.

Men jeg tror styret ser at det vil være helt “feil” å sette en emisjon før fulle data fra Initium er offentliggjort, og trenger de penger før det, f eks på grunn av at data først kommer på ESMO i september, så kan nok det finnes andre måter å dekke cash behovet.

2 Likes

Vel, jeg innser det er høye odds for at U skulle feile. Men dersom alle tegn vi har sett den siste tiden skulke slå inn, så vil det bli et nærmest dødelig slag for shorterne.Så at de spiller et høyt spill er det ikke tvil om, men det er ingen liv mot å ta høy risiko.

1 Like

GF er forresten torsdag 18. april i år. Nordnet som har rota det til.

https://ultimovacs.com/investors/governance

8 Likes

Det vil være helt merkelig om de kjører emisjon før fullt datasett, ihvertfall uten at HR, KI, og p-verdi ligger på bordet.

Jeg tror alternativene fremover her er:

Blir det ASCO, så blir det (en eventuell) emi etter det. Til det som fremstår som en passe høy kurs i dag. Det kan også være at U blir kjøpt opp før en ev. emi. Jeg mener at i det øyeblikket BP skjønner at U helt fint kan hente penger til en forhandlingssituasjon, så vil de begynne å forhandle med U som om U faktisk har penger. Det gir ihvertfall mening fra et spillteoretisk ståsted.

Misser U ASCO fristen (det kan jo skje), så tipper jeg vi får PE met / not met med HR, KI, og p-verdi, med påfølgende emi etterhvert. Det gir ingen mening (slik jeg ser det) å kun pressemelde PE met og vente til ESMO.

Finnes selvfølgelig mange andre muligheter også. Men jeg tror det er de to mest sannsynlige, hvor førstnevnte er suverent mest sannsynlige alternativ av de to igjen.

10 Likes

Kursen går litt opp, og skrålet om emisjon starter øyeblikkelig.
Det er en slags selvpining dette.
De har penger ut året, så kan dere vennligst lukke brødsaksa?

4 Likes
11 Likes

Astra snoker rundt på Ullern: Astra Zeneca-samarbete ska gynna start up-bolag i Sverige och Norge

Tror absolutt Janus har fått noe igjen for innsatsen. Kursen fredag ville vært mye høyere uten deres og Folketrygdfondets innsats for å presse kursen lavere.

Ok. Noe kanskje - men de har ikke oppnådd noe for å gjøre sin posisjon mer verdifull el.L. - snarere har de ØKT risiko og kurs viser ingen tegn for øyeblikket til å ville sydover. Dvs flere egg i kurven men er det virkelig noe å oppnå sånn i seg selv…?

Tipper Janus tok et lodd og lot deg ligge med påfølgende triggere ved nyheter . Kan jo være at de øker shorten betydelig etter nyheter om PE-met, hvor de kommer seg i pluss ved en ny nedgang.

1 Like

Tiden går fort å vi er snart i Mars så å holde brødsaksa igjen for en emisjon, med kun penger ut året blir litt for dumt. En emisjon må til forhåpentligvis blir den satt på resultatene vi ser for oss.

2 Likes

De klarer ikke shorte seg ut av PE-møtt i INITIUM. Det er cirka tomt for ytterligere teoretiske utlånsaksjer allerede.

1 Like

Er mulig, men så er det jo noen jævler som sikkert selger seg ut ved en kraftig oppgang hvor aksjer blir tilgjengelig. Er jo spekulasjoner så klart

De kan vel ikke øke så mye, all den tid det ikke er så mye tilgjengelig, samt at de snart må begynne å handle… Men de kan jo låne en mill aksjer av FTF igjen etter GF og sette ny short på det som sikkert blir en mye høyere kurs…

1 Like

Mistenker at de låner fra noen andre i FTF når FTF ønsker å ha tilbake aksjene

1 Like