Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er ikke det.

Like lite som at man aldri har lest én selskapspresentasjon og sier “aj aj mkt dåligt” når man ikke er innforstått med selskapet har en plattformteknologi og strategisk pillar som er å gå mot tidligfase / profylakse (som har ingenting med NIPU å gjøre). Dvs. hele rasjonalet bak UV1.

8 Likes

Profylaks låter jättebra. Men inte om det sker på bekostnad av 1L ph3 MPM.

1 Like

…er det mulig å understreke poenget jeg NETTOPP gjorde på en BEDRE måte?

Dét hadde du visst at det IKKE gjorde om du hadde brukt 15 minutter på én selskapspresentasjon.

Holy Christ.

1 Like

Shorting er psykt. og kun designet til spekulation og ikke investering. Det skaber et usundt marked. Warrent Buffet holder sig væk fra shorting. Du kan låne dine aktier ud og købe de samme op igen.

1 Like

Säger inte att du sa att det skulle ske på bekostnad av 1L ph3 MPM. Det var bara en konstaterande truism.

Jag fick intrycket av att man lade till kolumnen om adjuvant/neoadjuvant behandling i mesoteliom efter att Aerst pratat om att UV1 kanske skulle fungera bättre i adjuvant setting.

1 Like

Fikk et skittent lite behov for å korrigere deg på detaljer som gjelder ditt eget land. Sverige har i likhet med Norge en QALY-analyse som ligger bak beslutninger om nye legemidler skal tas i bruk (Hälsoekonomi - Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket TLV) Og Norge har i likhet med Sverige en enkel sum uavhengig av alder i vurdering av samferdselsprosjekter (statistisk liv, VSL), men det blir noe helt annet. I Norge er den summen hele 30 millioner 2012-kroner

Om du altså leser ÉN selskapspresentasjon så hadde du ikke hatt inntrykket. Det tar kanskje 15-30 minutter. Men her sitter du altså og bruker timesvis på alt mulig annet (du heller ikke har grep på).

2 Likes

Dette er kun om du har IKZ konto. Og der kan du opt out.

Jeg bruker Nordnet med vanlig VPS/AF konto og der har de ikke lov.

3 Likes

Nyt eksempel på hvor psykt udlån (shorting) af aktier er:
*Der er 11 millioner aktier uden for top-20
*10% er 1.1 millioner aktier hvilket er ca. den beholdning FTF har
*Alle aktionærer låner aktier hos FTF svarende 10% af deres egen beholdning som en hedge imod yderligere kursfald.
*De lånte aktier deponeres og dumpes ikke ud i markedet.
*Shorten er hermed blokeret for yderligere lån

Ergo - man kan låne aktier for at sikre sig imod udlån - det koster så en rente hos udlåner.
Fuldstændig idiotisk system ! ! !

“Korrigera” och korrigera. Jag mindes inte rätt, det var anekdotiskt. Kanske var det siffran 24 miljoner som nämndes: Nu värderas ett människoliv högre av Trafikverket | SVT Nyheter
Och det är kanske Trafikverket som värderar detta, inte Transportstyrelsen.
Jag ville bara svara på @sjakk s frågor, eftersom han kände sig besviken på att han inte fick svar.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

Jepps! Man bare fyller ut et sånt digitalt skjema / avtale og signerer. Tar ca. 5 minutt.

Tror mange glemmer den vesentligste karakteristikken med IKZ, nemlig at det faktisk er Nordnet – og ikke man selv – som formelt sett eier aksjene man har på den (og med det også kan sette opp utlån som standard). På ASK eller vanlig AF så eier man selv, i sitt eget navn (og har eget VPS-nr.)

1 Like

Hvis du fortsetter sånn, med å svare og diskutere, uten å ta snarveier, så bringer det noe til forumet. og jeg kan tro deg på at du genuint søker diskusjon og ikke flamewar

Det er en gjenganger hos deg at det er viser seg å være anekdoter og eksempler, som blir presentert så bastant at et flertall her vil jeg tro, ser det som et faktum du presenterer eller tilogmed representerer. Det vil være nyttig for forumet som helhet om du tar litt bedre tid og kvalitetssjekket din egen skrivekløe litt bedre :slight_smile:

Jeg kommer ofte i skade for samme feil selv, overhode ikke redd for å ta feil eller drite meg ut. Jeg prøver uansett å være etterrettelig før jeg sender svar, og tar et ekstra søk på forumet her eller på google, så jeg ikke er forumets klovn hver dag.

6 Likes

Dette innlegget har liten verdi, men litt galgenhumor er det synes jeg, og kanskje, for de overtroiske, et lite profetisk tegn på at ting snur? Det bør i alle fall være mange aktuelle søkere her inne!

« In this position, you will partner with the Janus leadership team to drive financial analytics (…) to produce key business insights»

2 Likes

FTF har 1.530.000 aksjer i Ultimovacs. På nyeste lister har de lånt ut nye 250k+ aksjer. Så nå står de med en beholdning på 656.000 aksjer. De har med andre ord lånt ut 874.000 aksjer.

Godt er dét, slik at markedet er velfungerende og norsk biotek sin største suksess siden Algeta er ødelagt. Sånn om noen lurte hvor ille det faktisk er, liksom.

21 Likes

@Forsk , er det ikke på tide med en EGF snart, styret har vel ett eller annet som må tas opp?
Hva med 0,5% aksjeutvidelse til styret og ledelsen ved deal/oppkjøp etc?

Nå har FTF vel 900k utlånte aksjer!

24 Likes

man kan vel fint etablere en privat helt simpel investeringsgruppe (fond) som har til formål at investere i Ultimovacs, hvor man sikrer sig hedging muligheder…?
fonden forvaltes af en uvildig part
den har simple regler
den har en registreret ejekreds med ejerskab fordelt efter kapital indskud
fonden aktiveres kun hvis der bliver stor nok tilslutning
fonden har et årligt drift gebyr pro-rate med kapital indskud

Er ille når selskapet må kalle inn til et møte for å rette opp i markedet. Håper de ber Janus om å ta det i anus ved å komme seg ut

er det ikke noget med at en investor gruppe kan påkræve et EGF i Norge, hvis der er en bestemt %-del tilslutning…?

2 Likes