Da får vi inderlig håpe at de største investorene er bevisst på hvilke verdier som ligger i U og at de ikke lar seg kjøpe ut av et skambud.
Nei, og selv med sensasjonelle data på ASCO/ESMO vil du neppe se analytikere som kommer med sensasjonelle høye kursmål. Analytikere legger gjerne kursmålet ikke så voldsomt over tidligere kursmål, for ikke å bli ansett som useriøse. Men blir det PE met i mars, da er det bare å bite seg fast og la tiden gjøre jobben for seg. For enten blir hele biutikken kjøpt opp på en sinnsyk høy kurs, eller så vil U bli en real utbyttemaski som vil gi oss solide økonomiske bidrag i overskuelig fremtid. Uansett hva resultatet blir i mars, så vil det bli et før og etter mars 2024.
Jeg mener ingenting om dollar eller duller,. Jeg har kopiert og limt jeg. Det kan jeg.
En glædens dag - endelig gav positive nyhed et positivt udslag i kursen. Den kom vist som lyn fra en klar himmel og interessen for Ulti vil nu bare øge og øge. Det lignede pæn akkumulering over hele dagen. Nyheden må vel egentlig også reducere den mulige nedside. Noget der ikke er sjovt for shorten. Så måske nogen er begyndt at dække ind. Med begrænset nedside - hvor sjovt er det så at sidde short på en alt for lav kurs…? NIPU studiet kan nu med ret god sandsynlighed lede til medicin med kommerciel upside.
Spændende om en re-pricing er startet eller om vi får sivning frem imod primo marts…
Det tror jeg dessverre ikke, jeg tror Initium nå er det eneste investorer bryr seg om. Det kan hende at regulatoriske programmer innvilget for UV1 i mesotheliom kan styrke troen på at UV1 har noe for seg også i melanom, men svaret får vi snart, og da er det det eneste som spiller noen rolle.
Benytter for øvrig anledningen til å hilse alle medaksjonærer lykke til, nå har opptrekket gjort jobben og det er opp til spurteren å vinne på farmasiens Champs Elysees. Etter et ritt som har vært mer utmattende og fylt av action enn vi kanskje hadde forventet
Jeg har en ikke så altfor vågal teori om at de som tidligere har gått på en smell i biotek er hakket vanskeligere å overbevise, samt generelt sett mer edruelig og kritisk til det de får servert data og informasjon. Derfor:
Har du noensinne gått vært med på et stort kursfall i løpet av svært kort tid i et biotek-selskap? (Ikke inkl. ULTI)
- Ja, -50% til -100%
- Ja, -20% til -50%
- Nei
0 stemmegivere
Følger opp denne med:
Hvor mange ganger har du tapt mer enn 30% i løpet av kort tid i et biotek-selskap? (Ikke inkl. ULTI)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5+
0 stemmegivere
Tjo…Vi får se om den presses ned i dag igjen som vanlig etter en pen oppgang…Ikke uvanlig i så fall. Tror også det kun er INITIUM som gjelder nå og kun det. Bommer vi er det Daway.
Ha en fin dag…og…
Lykke til.
INITIUM styrer selvfølgelig mye, men de andre studiene er viktige av to grunner:
- Feiler INITIUM (heaven forbid) så skaper de positive resultatene fra NIPU en bunn for aksjen som vi ikke ellers ville hatt.
- Selskapet ønsker jo å selge inn UV1 som en universell terapeutisk vaksine mot kreft, for at selskapet skal få betalt for dette i forhandlinger må man ha bevis for at dette gjennom de andre studiene. Derfor viktig at NIPU har kommet og at det kommer mer.
Tror/håper at vi ser 150+ i dag
Etter en fantastisk reise selge Gjelsten seg i dag helt ut av KID og frigjør betydelig ressurser - tilfeldig? I forbindelse med et mindre tidligere nedsalg i KID ble Gjelsten intervjuet og spurt om det kunne være aktuelt med nedsalg i U, hvorpå han svarte at om der var aktuelt å gjøre noe med posten i U ville det være å øke den.
Han driver nok med noen flere småting i tillegg til kid og U investeringen. Men gøyal tanke
Tror han hadde klart å skaffe de 500 millionene hvis han hadde tatt en telefon til banken, så nedsalget i Kid tror jeg er nøye planlagt og uavhengig av Ulti.
Dette blir morro, folkens, hold på hatten.
Den originale teksten fra Fintel limer jeg inn:
The average one-year price target for Ultimovacs ASA is $172.89. Forecasts range from a low of $140.39 to a high of $210. A share’s price target is the price that analysts consider reasonable in relation to expected earnings and historical earnings. Analysts usually set price targets that correspond to their buy or sell recommendations.
Under står det en dato 20.01 2024
De store gjeddene lusker i sivet
Da har jeg et oppfølgingsspørsmål:
Til dere som sitter utenfor, eller som kun har lasta i beskjeden grad: Vil en “PE met” gjøre at dere vil investere i Ultimovacs?
- PE met holder ikke for at jeg skal investere her, uansett
- Ja, jeg vil kjøpe aksjer i U ved PE met, om prisen er riktig
0 stemmegivere
“Beskjeden grad” = Man har holdt tilbake store deler av investeringen pga antatt usikkerhet.
Greit ledende poll haha<3
Vet vi noe om hvem som kjøpte i går?
Edit: @pdx jeg lover å kjøpe innsider hvis vi får PE-met
Hvor seriøst/useriøst er fintel data? det prates høyt ser jeg
Men klarer ikke holde styr på valutakonverteringene? (kursmålene er nok i NOK)
(og har heller ikke fått med seg at edison har økt fra 210 til 248 eller noe deromkring?)
Ingen revestreker fra shortsene på åpningen i dag.