Avtale med Big Farma…
AA for INITIUM, er det ikke så at man da kan starte med salg av UV1 parallelt med fase 3?
Ved å endre bransje, og sende Carlos på conferanser som Speaker! Betalingsviljen er der!
Alle skjønner at de mener kroner her. Men kursmål er utdatert og tar ikke høyde for INITIUM suksess. Når INITIUM leser av positivt vil de oppdateres.
Okei, ser jeg må prøve å slutte å være morsom. Det var litt ironisk ment.
My bad, folks.
Har gått på en smell i PCI Biotech og Nano, og har nok blitt mer forsiktig pga. det, men har allikevel lastet opp en stor del av min portefølje i Ultimovacs. Føler meg stadig mer sikker på at det denne gang vil lønne seg!
Magefølelsen sier at det i hovedsak er én aktør som kjøper. Ny long, eventuelt Uno reverse fra Janus.
sikter vi på ATH i dag?
Det ser ikke lite ut som en utlåner har kalt tilbake litt aksjer - skal ikke mer til.
Av en eller annen grunn kjennes dette relevant ut for Ultimovacs
Plutselig sitter største eier i Ultimovacs på over en halv milliard i cash, free to spend.
Hvor kult hadde det ikke vært om Gjelsten brukte KID-penger på å kjøpe i Ultimovacs på INITIUM-melding.
Om man ikke får HR-verdier, så er sikkert planen til Janus å prøve å skape usikkerhet i saueflokken som stirrer på aksjekursen for å få « fasit».
I den konteksten ville Janus blitt satt fullstendig sjakk matt, og det føles bare rett og rimelig at Folketrygdfondet har kjøpt KID-aksjer av Gjelsten for over 200 millioner kroner; plaster på såret og lovnad om bot og bedring.
Jeg tenker vel heller at det ligger en oppkapitalisering av selskapet i nær fremtid
Emisjonen som kommer skal han naturligvis være “ankerinvestor” i. Så helt klart bra at han får et påfyll nå. Ellers er jo Gjelsten inne i sport og eiendom og der genereres det ikke så mye penger om dagen.
Jeg tror Gjelsten hadde hatt midler til en emisjon uansett men jeg mener en rettet 10% mot Gjelsten og evt Canica hadde vært midt i blinken nå. Evt konvertibelt lån med innløsningskurs 90 % av gjennomsnittlig børskurs over en periode, en stund etter at fulle data er presentert.
Opp mot 200 før avlesning kanskje…? Så ytterligere 30-50 % ifm en evt positiv avlesning av INITIUM før euforien legger seg litt og det tas litt gevinst…?
Vanskelig å si hva det vil bli før avlesning.
Men PE met er gigantisk, og burde virkelig gi mer enn 30-50%
Tipper den fint kan gå tresifra antall prosenter på PE met.
Hadde man fått vite at det var en solid home-run, så kunne man nok sett en voldsom oppgang, men denne binære JA/NEI beskjeden uten noe ekstra info tror jeg vil være for lite til å løfte aksjen med så mye som + 100 % eller mer. Men tar selvfølgelig gjerne feil.
Ser at FTF er kjøper av mye av KID-aksjene til Gjelsten. Da blir det vel snart shorting av gardinlengder…
Tror PE met vil tenne lunta. Nedsiden da er tilnærmet null mtp. kurs/MCAP og vi har i tillegg en gigashort som må dekke