Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Okei, ser jeg må prøve å slutte å være morsom. Det var litt ironisk ment.

My bad, folks.

Har gått på en smell i PCI Biotech og Nano, og har nok blitt mer forsiktig pga. det, men har allikevel lastet opp en stor del av min portefølje i Ultimovacs. Føler meg stadig mer sikker på at det denne gang vil lønne seg!

1 Like

Magefølelsen sier at det i hovedsak er én aktør som kjøper. Ny long, eventuelt Uno reverse fra Janus.

1 Like

Tester brudd opp på de mest glattede chartene nå

Er et godt stykke unna overkjøpt enda

15 Likes

sikter vi på ATH i dag? :star_struck:

Det ser ikke lite ut som en utlåner har kalt tilbake litt aksjer - skal ikke mer til.

1 Like

Av en eller annen grunn kjennes dette relevant ut for Ultimovacs

Plutselig sitter største eier i Ultimovacs på over en halv milliard i cash, free to spend.

Hvor kult hadde det ikke vært om Gjelsten brukte KID-penger på å kjøpe i Ultimovacs på INITIUM-melding.
Om man ikke får HR-verdier, så er sikkert planen til Janus å prøve å skape usikkerhet i saueflokken som stirrer på aksjekursen for å få « fasit».
I den konteksten ville Janus blitt satt fullstendig sjakk matt, og det føles bare rett og rimelig at Folketrygdfondet har kjøpt KID-aksjer av Gjelsten for over 200 millioner kroner; plaster på såret og lovnad om bot og bedring.

14 Likes

image

Jeg tenker vel heller at det ligger en oppkapitalisering av selskapet i nær fremtid

2 Likes

Emisjonen som kommer skal han naturligvis være “ankerinvestor” i. Så helt klart bra at han får et påfyll nå. Ellers er jo Gjelsten inne i sport og eiendom og der genereres det ikke så mye penger om dagen.

Jeg tror Gjelsten hadde hatt midler til en emisjon uansett men jeg mener en rettet 10% mot Gjelsten og evt Canica hadde vært midt i blinken nå. Evt konvertibelt lån med innløsningskurs 90 % av gjennomsnittlig børskurs over en periode, en stund etter at fulle data er presentert.

2 Likes

Opp mot 200 før avlesning kanskje…? Så ytterligere 30-50 % ifm en evt positiv avlesning av INITIUM før euforien legger seg litt og det tas litt gevinst…?

Vanskelig å si hva det vil bli før avlesning.

Men PE met er gigantisk, og burde virkelig gi mer enn 30-50%

Tipper den fint kan gå tresifra antall prosenter på PE met.

3 Likes

Hadde man fått vite at det var en solid home-run, så kunne man nok sett en voldsom oppgang, men denne binære JA/NEI beskjeden uten noe ekstra info tror jeg vil være for lite til å løfte aksjen med så mye som + 100 % eller mer. Men tar selvfølgelig gjerne feil.

2 Likes

Ser at FTF er kjøper av mye av KID-aksjene til Gjelsten. Da blir det vel snart shorting av gardinlengder…

6 Likes

Tror PE met vil tenne lunta. Nedsiden da er tilnærmet null mtp. kurs/MCAP og vi har i tillegg en gigashort som må dekke

3 Likes

Jeg tenker at Gjelsten nå har 512 millioner til å gjøre sine verdier i Ultimovacs størst mulig.

Han har nå ca 7 millioner aksjer Ultimovacs verdt rett over milliarden, bruker han 100 millioner på å kjøpe en halv million aksjer på (200 kroner) melding så flagger han over 20%, som største eier, og verdien av hans 7,5 millioner er 1,5 mrd.

Og en eventuell emisjon kan bli satt på en fornuftig nivå; minimum 200 kroner.

Da får man inn 680 mill på en 10% utvanning, og fort mer enn det.

Kan sikkert være andre planer, men tror Gjelsten gjerne ser at verdien på hovedinnvesteringen; de nesten 7 millioner aksjer han pt eier kaster godt av seg.

Er en vinn-vinn for da kan Sousa kjøre trygt det løpet han mener er mest optimalt uten at Janus kan gjøre noe som helst annet enn å bite i det sure eplet.

12 Likes

Jeg mener en sånn transaksjon ville sette Ultimovacs i en enormt mye sterkere situasjon når de skal forhandle med big pharma

2 Likes

Ganske nice egentlig at FTF lot Janus shorte alt tilgjengelig av aksjer på 70-145kr, så er det ikke mer igjen å shorte når kursen stiger :slight_smile: Velfungerende kapitalmarked indeed haha.

3 Likes

Synes den posisjonen (å ha litt mer penger på bok) overdrives en del. BP ser/forstår/fortelles at ULTI kan hente penger når som helst og må forhandle ut fra det premisset.

14 Likes