Takk.
Måtte få litt klarhet i dette. Da slår jeg meg til ro med at janus sin shortposisjon er en trigger all den tid da tilsvarende mengde aksjer må tilbake til FTF før GF.
Puh…
Takk.
Måtte få litt klarhet i dette. Da slår jeg meg til ro med at janus sin shortposisjon er en trigger all den tid da tilsvarende mengde aksjer må tilbake til FTF før GF.
Puh…
Det kan det, neste punkt er da å følge med på Janus sin short hos SSR.
All short som er satt er en lovnad om framtidig volum i positiv forstand, så bra for de som er inne etter at shorten er satt. Men når den blir satt fører den til lavere prising av selskapet enn det markedets vurdering av caset, så nå f.eks. når det shortes heftig, så får aksjene en lavere verdi enn man skulle forvente. I tillegg blir noen kjøpere jaget bort av at det ligger en sterk short-aktør og vedder mot aksjen. Så totalen er negativ, men går caset bra så stiger kursen, så den relative faren er lav når man kjøper etter at en short er satt. Caset når fram til slutt da. Går initium bra blir det et stort tap for JHI, og de må kanskje forsøke å redde stumpene på høye kurser før FTF kommer med tilbakekallingen i april. Men nå må de snart kjøpe 50.000 aksjer hver dag for å dekke seg inn i tide, og de gjør det motsatte nå, så har liten tro på at de kommer til å dekke seg inn før de blir tatt på sengen i april.
*Mars
Tilbakekallingen før GF skjer i april INITIUM data kommer i mars, ihh. til guiding.
Tviler på Janus blir tatt på sengen av at FTF vil ha tilbake aksjene sine
Er vel ved readout en gang i Mars at “sengen skal prøves ut”. Så gjenstår det å se om det er vi eller Janus som har redd opp feil
6 børsdager igjen av Februar.
Etter det kan nyheter komme når som helst. Utrolig spent på hva som skjer hvis det blir PE met…
Veldig spennende! Dette kan bli største norske biotek suksess gjennom tidene?
Ingen endring i short rapportert inn i dag for ULTI!
Garantert i morgen
Ikke umulig at resultatet kommer før selskapet skal holde presentasjon mot investorer
Fullt mulig PE met / not met har blitt meldt f.eks når Carlos og Sara? skal snakke hos Redeye 5. mars, ja. Det virker jo litt som folk trenger å få det inn med teskje, hvor absurd enormt PE met i seg selv vil være for kreftvaksine-spacet og Ultimovacs.
Alt jeg har å si:
(og dette er sikkert noe a la det Carlos / Sara / Jens / Ton m. flere må ut å forklare folk etter en ev. “PE met”):
Tenk litt:
CM743: Ipi+nivo i 1L meso. HR 0,74 i fase III med 605 pasienter. SoC i dag.
Og folk her tror øyensynlig at UV1 – som altså ikke legger noe tox til denne komboen – ikke vil bli gjenstand for massiv oppmerksomhet fra BPs, hvis HR i INITIUM “bare” skulle bli rett under 0,73?
De samme BP’ene hvis ekstremt lukrative sjekkpunkthemmere altså mister patentbeskyttelsen sin i løpet av de neste 2-4 årene?
Vet ikke helt hva jeg skal si videre. Det fremstår så åpenbart for meg. Og det gjør tilsynelatende ikke det for mange andre.
Det man ikke bør gjøre da er å utelukkende tenke at andre er gale eller inkompetente, det kan alltid være noen known eller unknown unkowns som kan ta deg…
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music” – Nietzsche
Jeg hører musikken. Jeg danser. Skräpaktie-dansen. Prøver å forklare dere andre, at selv om dere ikke hører musikken, så er den faktisk der.
Man må bare være villig til å lytte.
Edit: Husk risiko for at jeg hører feil musikk da (akkurat nå er det Promised You A Miracle fra skiva New Gold Dream av Simple Minds).
Utrolig. Begge dagers oppgang blåst av banen. Dette er fast mønster…
Synes ikke det er utrolig. Desperate shortere på ene siden, ekstrem forventning på andre siden og stor dose nerver på begge sider, sammen med en mengde mer eller mindre smarte tradere, borger for slik kursutvikling helt frem til en forløsende melding i mars!
Ja, så tirsdag eller onsdag ser vi 180 vil jeg tro
Vi får håpe det er tilfelle…