Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ikke umulig at resultatet kommer før selskapet skal holde presentasjon mot investorer :partying_face:

1 Like

Fullt mulig PE met / not met har blitt meldt f.eks når Carlos og Sara? skal snakke hos Redeye 5. mars, ja. Det virker jo litt som folk trenger å få det inn med teskje, hvor absurd enormt PE met i seg selv vil være for kreftvaksine-spacet og Ultimovacs.

1 Like

Det var det jeg tenkte, ja😃

https://www.redeye.se/events/973619/investor-lunch-ultimovacs

3 Likes

Alt jeg har å si:

(og dette er sikkert noe a la det Carlos / Sara / Jens / Ton m. flere må ut å forklare folk etter en ev. “PE met”):

Tenk litt:

CM743: Ipi+nivo i 1L meso. HR 0,74 i fase III med 605 pasienter. SoC i dag.

Og folk her tror øyensynlig at UV1 – som altså ikke legger noe tox til denne komboen – ikke vil bli gjenstand for massiv oppmerksomhet fra BPs, hvis HR i INITIUM “bare” skulle bli rett under 0,73?

De samme BP’ene hvis ekstremt lukrative sjekkpunkthemmere altså mister patentbeskyttelsen sin i løpet av de neste 2-4 årene?

Vet ikke helt hva jeg skal si videre. Det fremstår så åpenbart for meg. Og det gjør tilsynelatende ikke det for mange andre.

29 Likes

Det man ikke bør gjøre da er å utelukkende tenke at andre er gale eller inkompetente, det kan alltid være noen known eller unknown unkowns som kan ta deg…

7 Likes

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music” – Nietzsche

Jeg hører musikken. Jeg danser. Skräpaktie-dansen. Prøver å forklare dere andre, at selv om dere ikke hører musikken, så er den faktisk der.

Man må bare være villig til å lytte.


Edit: Husk risiko for at jeg hører feil musikk da (akkurat nå er det Promised You A Miracle fra skiva New Gold Dream av Simple Minds).

8 Likes

Utrolig. Begge dagers oppgang blåst av banen. Dette er fast mønster…

Synes ikke det er utrolig. Desperate shortere på ene siden, ekstrem forventning på andre siden og stor dose nerver på begge sider, sammen med en mengde mer eller mindre smarte tradere, borger for slik kursutvikling helt frem til en forløsende melding i mars!

4 Likes

Ja, så tirsdag eller onsdag ser vi 180 vil jeg tro

3 Likes

Vi får håpe det er tilfelle…

Rockpus

Joda ser den. Men det er utrolig hvordan dette styres fra krefter som ikke vil at denne skal opp. Skjønner dem, men det er utrolig at det går an. Strikken må jo komme i retur til slutt, det ligger i sakens natur.
Ha en fin kveld.

1 Like

Ja, for traderne er det vel ikke noe vits i å bruke krutt på å få den enda mer ned, men heller å ta en «ny sats» fra der vi er nå og oppover?

1 Like

Eller Cohen…

Ah I don’t believe you’d like it
You wouldn’t like it here
There ain’t no entertainment
And the judgments are severe
The Maestro says it’s Mozart
But it sounds like bubble gum
When you’re waiting
For the miracle, for the miracle to come

8 Likes

Uka sitt beste innlegg.

1 Like

De store små med trading utstyr finner aksjer med mye hausing, og dette har pågått i mange år.

Litt volatilitet må vi tåle nå frem til topplinje resultatet kommer. «There is no such thing as a free lunch.» Heller ikke i Ultimovacs. Selv om det kan føles ut som det er tilfellet :grin:

2 Likes

For min del er det først og fremst irriterende at man ikke var «smart» nok til å selge på 160+ ved 2 anledninger nå, for så å kjøpe tilbake på 20 Kr lavere kurs…:crazy_face:

4 Likes

Jeg har hørt at den beste strategien skal være å selge på topp og kjøpe på bunn.

3 Likes

Ja, der er ikke den helt åbenlyse gode forklaring på JHI shorten. De er kyndige og Ulti bare leverer og leverer, så de må også kunne se risk/reward går den helt gale vej for dem.
Deres short blev sat tidligt, så måske er det stædig gennemføring af valg og strategi. Igen, ikke helt god forklaring. Fjendtlig short - slet ikke en god forklaring.
Efter sigende driver de også med at ligge short ind som en hedge - heller ikke verdens bedste forklaring - tag dog et andet selskab eller spred indsatsen…
Hm, synes nu stadig det jeg bedst kan få til at hænge sammen er en fjendtlig konspirations-teori, så - bestillingsarbejde ? :slight_smile: :crazy_face:

Nok en dag med veeeldig mange innlegg og spekulasjoner om shorting og Janus…

Spørsmål jeg sitter igjen med er hva er det man får ut av det? Er det noen her som benytter noe av dette til konkrete planer om eller gjennomføring av kjøp eller salg på gitte nivåer eller tidspunkter?Det hadde vært interessant å høre om og evt lære noe av i så fall.

Må innrømme at jeg ellers bare sitter igjen med et inntrykk av at Janus gjør folk fryktelig usikre på egen investering her?

For min del synes jeg imidlertid ikke det trenger å være noen grunn til å bli usikker av shortingen til Janus. Jeg tror at de har investert i en samlet porteføljestrategi med et hav av selskaper basert på feks statistikk og vektingsregler og at de avgjør gevinst eller tap ut fra bunnlinja når året, eller kanskje fem år, er omme. Deres risk-management er i tilfelle ikke knyttet til noen konkret fundamental vurdering av Ulti i det hele tatt, men til en statistisk sannsynlighet for at totaliteten i porteføljen uansett vil gå i pluss selv om investeringen i enkeltstående av selskapene, feks Ulti, går åt skogen. Jeg synes ikke det gjør dem dumme, men planmessige, og kanskje tro mot et investeringsmandat som krever begrenset risiko og jevn gevinst sammenliknet med en eller annen indeks.

Det er jo i tilfelle bare noe helt annet enn den gjengse tekinvestor her som virker å ha risk-management som en 18-årig pokerspiller og et personlig investeringsmandat med mål om 1500% innen utgangen av mars… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Spøk til side…poenget mitt er bare at dersom de ikke har vurdert Ulti fundamentalt så burde deres handlinger heller ikke skape usikkerhet om den fundamentale vurderingen av Ulti for dem som har gjort en slik.

Dersom Janus ikke har shortet Ulti basert på konkret fundamental vurdering, antar jeg heller ikke at de kommer til å dekke inn noe før resultatet kommer. Og så forutsetter jeg at de har en plan og virkemidler for tapsbegrensning dersom resultatet blir bra. Kanskje har de lagt inn i likningen at de har større evne til å snu seg raskt i markedet enn de fleste og sånn sett kan rekke å bli med på en oppgang også før hele oppsiden er tatt ut? Hva vet jeg… :slight_smile:

Jeg tror heller ikke Janus får panikk ved evt PE met. Når de sitter rolig i båten og øker fra 90 til 160kr så kan det vel godt være at de sitter rolig over en evt umiddelbar eufori og heller dekker inn på pullback i etterkant. Tipper dessverre det er større sannsynlighet for at “vi” småsparerne får panikken hvis kursen “bare” går 50% på dagen for evt PE met…

22 Likes