Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Man kan jo også stille spørsmål om Janus er klar over at FTF har en “innkallingspolitikk” i forbindelse med GF’er. Det kan faktisk være at de ikke har gjort en due-dilligence på det, og ikke heller har sett hvor lite aksjer som vil være tilgjengelig fra andre kilder.
Fra utsiden så kan det jo fort vekk se ut som at det å låne 3,5 % av aksjene burde være greit, så kanskje de får en smell der.

Når det gjelder deres valg av Ultimovacs som shortobjekt, så ville det nok vært spredt på flere selskap i bransjen om de ikke hadde gjort det som en fundamental basert “beslutning”. For andre har vel søkt på hva Janus har av andre biotech short ikke funnet mer enn en annen?

Jeg tror virkelig at du har rett her. Og dette forklarer i tilfelle hvorfor ikke Janus har reagert på alle de positive signaler som vi andre aksjonærer har gjort! Vi skjønner jo ikke hvorfor ikke Janus ser det samme som de fremste ekspertene på dette forumet gjør.
Dessuten er det vel ingen logikk i at Janus skal ha bedre grunnlag for å vurdere sjansen for suksess her, enn ledelsen m. fam. i Ultimovacs, som flere ganger har gjort betydelige innsidekjøp? Hvordan i all verden skulle Janus kunne skaffet seg en slik innsikt med stikk motsatt konklusjon i forhold til de analyser som ekspertene på dette forumet har lagt til grunn samt grunnlaget til å vurdere sjansen til suksess fra de som driver selskapet?

5 Likes

FFF viser en rørende omsorg for minoritetsaksjonærer

Hypocrites :face_vomiting:

4 Likes

ULTMF ? .
Dark Pools ?
Fintel ?
Kursmål i annen valuta enn Nok : ?
Stock target ?

ULTMF | Ultimovacs ASA Analyst Estimates | MarketWatch

Stakkar FF ikke greit når andre gjør ting man ikke liker

1 Like

Fokus på initium topp linje nå :slight_smile: Og ja, volatilt blir det nok, men snittet av de som leser av positivt har en slik oppgang i forkant, for å falle litt og så øke litt inn mot resultatene. Det svinger i aksjer, spesielt i Biotech :slight_smile:

image

image

image

5 Likes

Ved eventuell melding om PE met nå i mars, vil perioden frem til generalforsamling i april bli en av de bedre kursmessige periodene i selskapet :100:

Bare en uke til 1.mars nå. Regner med at FOMO melder seg hos noen ila den neste uken.

Jeg tror du tar feil her. Om en porteføljeforvalter har satt en short uten sterk “conviction” så vil han/hun være mer tilbøyelig til å dekke inn når kursen går oppover. Om han/hun bare trader på en generell trend eller sektor greie vil det heller ikke gi mening å holde en så konsentrert risiko. Hadde de spredt shorten på BGBIO, CRNA, NYKD og ULTI fra juni i fjor hadde de vel vært nær break-even i stedet for 30-40 mill i minus. Så min tolkning av Janus er at de er fundamentalt bearish til aksjen, og håper/tror det er en kjempebommert.

Jeg er ellers litt skeptisk til å legge alt for mye i de innside kjøpene som har vært (kanskje med unntak av Einarsson, for det skiller seg ut). Har sett litt for mange tilfeller hvor innside kjøp likevel ikke har fungert som noen prediktor.

5 Likes

Da må du gjerne forklare hvordan Janus kan ha skaffet seg et slikt grunnlag som strider mot alle de som virkelig har analysert selskapet på dette forum samt selskapets egen ledelse.

Ingen vet helt sikkert hva som vil skje, man bør ikke legge noens handler til grunn for egen strategi.

Spesielt ikke når man har gode indikatorer å følge her, som studieresultater basert på alle tidligere studier og selskapets egne analyse som forventet resultater for over 1 år siden basert på populasjonen de valgte til studiet ved PFS met. Nå er vi langt på overtid og PFS met skal i teorien da være mye mye mer sannsynlig.

1 Like

Jeg skrev dette i går, og det forklarer vel tankegangen min:

Jeg tror jo selvfølgelig at dette er feil, men vi gjør jo alle dårlige investeringer hele tiden, og jeg er long med noen ti-tusener av aksjer her så jeg håper jo at dette ikke er en av de for min del.

@Martins jeg tror ikke så mange andre enn de som er her på TI har sett disse plottene med sammenligninger, og dermed er usikre på hva som ligger bak “forsinkelsen” i PFS. Kanskje Ultimovacs selv burde brukt den type grafer :man_shrugging:

3 Likes

Spørsmålet var til @Boms, men jeg har en teori.
Jeg tror at disse analytikerne og forvalterne er ganske spesialiserte. Jeg tror de har følere ute i markedet på en helt annen måte enn vi andre har muligheten til. De har kontakter hos finansieringsbanker - kanskje noen har ymtet at Ulti er på pengejakt?
De har bedre kjennskap til konkurrenter - er det noen som har bedre og mer lovende teknologi?
De har kontakter innenfor Big Pharma - hva snakker de om rundt lunsjbordet?

Noen tror at Janus kastet en dartpil på en tavle med post-it og traff Ulti som en god shortekandidat. Jeg tror at de som forvalter andre sine penger og er avhengige av tillit og resultater, har gjort sin due dilligence.

3 Likes

image

2 Likes

Langt på vei enig, men ingen behøver egentlig å ymte om at pre-kommersielle biotech selskaper trenger cash. Det vet alle, men her er jo poenget om cash holder til etter VIP for INITIUM eller ikke. Så jeg tror også de har gjort en Due Dil, men jeg tror at de har kommet til feil konklusjon, men hvem vet.

Vel, jeg har i alle fall flere ganger som aktiv investor observert at fondsselskaper har både solgt og kjøpt aksjer i selskaper til kurser og tidspunkter stikk i strid med logikk i forhold til selskapenes faktiske situasjoner på samme tidspunkter, og der de har gått glipp av store fortjenester eller tatt unødvendige tap.
Jeg har derfor liten tro på at Janus har et spesielt godt grunnlag for sin shorting her.

2 Likes

Jeg tror rett og slett persontilpasset klinger bedre i noen ører samt mRNA som de tror vil ta hele eller store deler av markedet

1 Like

Janus satte sin short på NIPU. Jeg tror de så end point not met der og konkluderte med at UV1 ikke virker. Det er en universell vaksine, hvis den ikke virker der, så er formodningen at den ikke virker i det hele tatt. Dette var triggeren deres. Litt ytterligere bakgrunnsmusikk, men deres bet er basert på at UV1 ikke virker.

9 Likes

Hva skjer 1.mars?

Mest sannsynlig ingen ting :smiley: Men de vil rapportere om målet i studien er nådd eller ikke i perioden 1-31 mars. Så det er den første dagen i rangen hvor de har kommunisert at de vil slippe resultatet fr a INITIUM :slight_smile: