Jeg skrev dette i går, og det forklarer vel tankegangen min:
Jeg tror jo selvfølgelig at dette er feil, men vi gjør jo alle dårlige investeringer hele tiden, og jeg er long med noen ti-tusener av aksjer her så jeg håper jo at dette ikke er en av de for min del.
@Martins jeg tror ikke så mange andre enn de som er her på TI har sett disse plottene med sammenligninger, og dermed er usikre på hva som ligger bak “forsinkelsen” i PFS. Kanskje Ultimovacs selv burde brukt den type grafer
Spørsmålet var til @Boms, men jeg har en teori.
Jeg tror at disse analytikerne og forvalterne er ganske spesialiserte. Jeg tror de har følere ute i markedet på en helt annen måte enn vi andre har muligheten til. De har kontakter hos finansieringsbanker - kanskje noen har ymtet at Ulti er på pengejakt?
De har bedre kjennskap til konkurrenter - er det noen som har bedre og mer lovende teknologi?
De har kontakter innenfor Big Pharma - hva snakker de om rundt lunsjbordet?
Noen tror at Janus kastet en dartpil på en tavle med post-it og traff Ulti som en god shortekandidat. Jeg tror at de som forvalter andre sine penger og er avhengige av tillit og resultater, har gjort sin due dilligence.
Langt på vei enig, men ingen behøver egentlig å ymte om at pre-kommersielle biotech selskaper trenger cash. Det vet alle, men her er jo poenget om cash holder til etter VIP for INITIUM eller ikke. Så jeg tror også de har gjort en Due Dil, men jeg tror at de har kommet til feil konklusjon, men hvem vet.
Vel, jeg har i alle fall flere ganger som aktiv investor observert at fondsselskaper har både solgt og kjøpt aksjer i selskaper til kurser og tidspunkter stikk i strid med logikk i forhold til selskapenes faktiske situasjoner på samme tidspunkter, og der de har gått glipp av store fortjenester eller tatt unødvendige tap.
Jeg har derfor liten tro på at Janus har et spesielt godt grunnlag for sin shorting her.
Janus satte sin short på NIPU. Jeg tror de så end point not met der og konkluderte med at UV1 ikke virker. Det er en universell vaksine, hvis den ikke virker der, så er formodningen at den ikke virker i det hele tatt. Dette var triggeren deres. Litt ytterligere bakgrunnsmusikk, men deres bet er basert på at UV1 ikke virker.
Mest sannsynlig ingen ting Men de vil rapportere om målet i studien er nådd eller ikke i perioden 1-31 mars. Så det er den første dagen i rangen hvor de har kommunisert at de vil slippe resultatet fr a INITIUM
Mandag 11.mars er fristen for å levere LBA til ASCO-konferansen i vår. Skal de rekke denne fristen må de ha dataene klare i løpet av første uken i mars. Siden de var så offensive i kommunikasjonen rundt Q4 er det mange av oss som tror at de får resultatene fra Initium tidlig i mars.
Blir sikkert flere pump and dump fremover de neste mndene. Både før og etter. En får velge selv om man vil gamble på den evt extra gevinsten ved å time det.
Nå som omstninga og spenninga øker, så tiltrekker vel aksjen slike og.
Selskapet har jo fått fast track fra FDA basert på resultater fra studie , er derfor litt merkelig at Janus ikke vektlegger en slik vurdering i et større bilde
Det er interessant å lese trådene i forumet. Fra å være tilnærmet euforiske, så har det tilsynelatende sneket seg inn en usikkerhet basert på Janus’ shorting og tanken om at de sitter på eksplisitte kunnskaper som begrunner shortingen deres.
Hvis du ser på nickene - så er det ikke de samme folkene som var (fortsatt er) positive - som nå er usikkre. Så det argumentet henger egentlig ikke på grep Det er nye skribenter som tiltrer
Caset er utelukkende styrket igjennom de siste 6 månedene. den ENESTE forskjellen er økning i short. Og tror man at et enorm hedgefund som shorter bredt i markeder og sektorer har bedre kunnskap om caset enn hva man har i fundamentaltråden her inne - så gir det mening å holde seg vekk. Tror man motsatt, så øker denne shorten egentlig bare R/R for oss. (går det dårlig har vi kjøpere som begrenser nedgangen, går det bra har vi flere kjøpere oppover)
Kurs → sentiment. Sånn er det alltid. Uansett, er det noe som er helt sikkert så er det at dette caset, inkludert alle tenkelige risikomomenter, er bedre og mer grundig vurdert her inne enn på kontoret til Shorty Mc.ShortFace.